محمد مهدی تندگویان خبر داد:

افزایش آمار ازدواج در سال ۹۹ / کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق در زنجان/ پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج تا پایان ۹۹

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۴:۴۵:۳۱
کد خبر: ۱۱۱۵۱۶۳
افزایش آمار ازدواج در سال ۹۹ / کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق در زنجان/ پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج تا پایان ۹۹
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در سال 99 از پرداخت 50 هزار میلیارد تومان وام ازدواج تا پایان 1399 خبر داد.

به گزارش برنا؛ هفتاد و ششمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان با حضور مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان و محمد مهدی تندگویان، معاون وزیر ورزش و جوانان برگزار شد. 

کاهش آمار ازدواج در استان‌های زنجان و فارس

محمد مهدی تندگویان، معاون وزیر ورزش و جوانان در هفتاد و ششمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان گفت: یکی از حوزه هایی که باید در ساماندهی جوانان به آن توجه کرد استان فارس است زیرا 11 درصد آمار ازدواج در این استان کاهش یافته است. استان دومی که باید به آن توجه کرد زنجان است که 7  درصد کاهش آمار ازدواج دارد. استان سوم نیز همدان است.

وضعیت نامناسب طلاق در استان البرز

او افزود: در بحث طلاق استان البرز بالاترین آمار را دارد و باید به آن توجه کرد. زنجان هم 20 درصد افزایش داشته است. این استان از هر دو طرف آمار خوبی ندارد و بر روی میانگین کشوری نیز تاثیر بدی داشت. استان کرمان نیز آمار طلاق افزایشی داشته اما سایر استان ها آمار هشداردهنده ای نداشته اند.

پرداخت 5 هزار میلیارد تومان وام ازدواج تا پایان 99

تندگویان گفت: در حوزه ازدواج لازم به ذکر است در هفت سال گذشته همواره آمار ما کاهشی بوده است اما امسال آمارها مثبت بوده و این آمارها مربوط به 9 ماه ابتدایی سال است و در این مدت 591 هزار نفر وام ازدواج دریافت کرده اند.

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در موضوع پرداخت وام ازدواج 635 هزار متقاضی داشته ایم و 43 هزار نفر در صف انتظار هستند. همواره سعی می شود وام ازدواج ظرف مدت یک ماه پرداخت شود. مجموع دریافتی وام در 9 ماهه ابتدایی سال مبلغ 3270 میلیارد تومان بوده و تا پایان سال این رقم به حدود 50 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

تندگویان اظهار کرد: لایحه دولت برای وام ازدواج در سال آینده 50 میلیون تومان است. نمایندگان نیز پیشنهادات مختلفی داده اند. در کمیسیون برنامه و و بودجه نیز از این طرح دفاع کرده ایم که مشوق های فرزندآوری نیز در کنار این وام قرار گیرد. اگر کمیسیون تلفیق میزان وام ازدواج را افزایش دهد ما نیز با متناسب با همان رقم، پرداختی خود را انجام می دهیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: پویش همراهی خیرین به کمک ازدواج نیز ایجاد شده است. گزارش ها در مجموع مثبت و خوب است دولت نیز در این عرصه کمک های خوبی کرده است. بحث های آموزشی از سوی بهزیستی و امور جوانان به خوبی در فضای مجازی انجام شده است.

لزوم ارائه مشوق در حوزه ازدواج و فرزندآوری

او افزود: در مورد فرزندآوری باید مشوق های ویژه ای به وجود آید از این رو باید مشوق های دائمی در این حوزه ایجاد شود.

تندگویان ضمن ابراز امیدواری در خصوص سیاست های فرزندآوری و ازدواج گفت: امید است این سیاست ها در عرصه فرزنداوری و ازدواج ها کمک کند. کرونا کمک کرد تا مراسمات تجملی تعطیل شود و این امر سبب شد تا آمار ازدواج در سال 99 افزایش یابد.

کمک خیرین در حوزه ازدواج

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اقدامات خیرین تاکید کرد: خیرین در ماه های اخیر به شدت دنبال کمک در زمینه ازدواج بوده اند. تولیدات محتوایی بسیار خوبی نیز در این برهه‌ی زمانی انجام شده و در اختیار رسانه ها قرار گرفته و در بستر فضای مجازی هم تاثیرات خوبی گذاشته است. امیدوارم همه این ها ما را به هدف اصلی که افزایش جمعیت برساند.

تندگویان ادامه داد: خانه های جوانان تا به امروز فاقد دستورالعمل بوده است. سازمان ملی جوانان خانه های خود را در سراسر کشور از دست داده بود و امروز به عدد 200 در این حوزه رسیدیم. دستورالعمل این خانه ها نیز در ستاد مطرح شده است.

بیانیه گام دوم انقلاب در دستور کار است

او افزود: بیانیه گام دوم نیز در ستاد ملی ساماندهی جوانان مطرح خواهد شد. کارهای خوبی در زمینه پیمایش ها انجام شده است و امید است بهمن ماه نتایج آن را در اختیار تمام دستگاه ها قرار دهیم. 240 سوال در این پیمایش انجام شده است و این در حوزه ازدواج و کرونا هم انجام شده است.

به گفته معاون وزیر ورزش و جوانان در بحث های پویشی و رزمایشی نیز خوب عمل شده است.

تولید ماسک و مواد شوینده توسط جوانان

تندگویان در ادامه این نشست با بیان اینکه امروز در تمام استان ها ماسک و موادشوینده توسط جوانان تولید می شود، خاطر نشان کرد: نگاه ما بازاری نیست و با رعایت اصول این مواد تولید می شود و در مناطق محروم توزیع خواهد شد و در کنار آن نیز آموزش هایی داده می شوند.

او ادامه داد: ما در حوزه جوانان بسیار پویا عمل کردیم و از بستر فضای مجازی نیز به خوبی استفاده شده است.

برگزاری انتخابات الکترونیک مجمع ملی جوانان

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: از اتفاقات خوب حوزه جوانان انتخابات مجمع ملی بوده است و با توجه به مشکلات کرونا اولین نهادی بودیم که توانستیم انتخابات را به الکترونیک برگزار کنیم.

تندگویان اضافه کرد: شرکت کنندگان ما از تمام استان های کشور بودند و نزدیک به 30 نامزد انتخاباتی داشتیم که کار را سخت می کرد. حتی این امکان را بوجود آوردیم تا افراد رای ثبت شده خود را نیز بتوانند مشاهده کنند تا تقلب و اشتباه به صفر برسد. این یک اتفاق بسیار خوب بود. مهلت اعتراض نیز تعیین شد تا افراد به حق خود برسند.

او با بیان اینکه میزان مشارکت در این انتخابات 98 درصد بوده است، گفت: اتفاق خوب دیگر ترکیب هیات رئیسه بود که تعداد بانوان از یک نفر در آن به دو نفر رسید و از اهل تسنن نیز یک نفر وارد هیات رئیسه شد و تمام سلیقه ها امروز در هیات رئیسه حضور دارند.

بهزیستی دستگاه برتر در ستاد ملی ساماندهی امور جوانان

تندگویان با اشاره به دستگاه برتر در ستاد ملی ساماندهی امور جوانان عنوان کرد: بهزیستی، دفتر امور زنان و اداره تعاون و کار و اموراجتماعی به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند. دستگاه آخر نیز دادگستری است و این به آن علت است که در بسیاری از استان ها نماینده ندارند و میزان مشارکت آن ها کمتر می شود.

به گفته معاون وزیر ورزش و جوانان بسیج و جهادکشاورزی نیز در انتهای این جدول قرار دارند.

او ادامه داد: از سوی دیگر سند اوقات فراغت نیز مدنظر قرار خواهد گرفت.  این سند امروز آماده شده است و اگر به تصویب برسد در شورای عالی جوانان نیز مطرح خواهد شد.

رزمایش کمک مومنانه ادامه دارد

تندگویان تصریح کرد: در زمینه رزمایش "کمک مومنانه" نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است و این فعالیت ها در تمامی استان ها ادامه دارد و در این عرصه از ظرفیت خیرین استفاده می شود و رزمایش کمک مومنانه ادامه پیدا می کند.

انجام رتبه بندی تشکل های وزارت ورزش و جوانان

او افزود: وزارت ورزش و جوانان جز معدود دستگاه هایی است که در مدل ان جی او( ngo) یک کار تشکیلاتی ملی انجام می دهد. این طرح کاملا هدفمند و کشوری است. امروز سامانه رتبه بندی تشکل های ما مشخص است و رتبه بندی ها انجام شده است و علاوه بر نظارت بر عملکرد، استانداردسازی تشکل ها نیز در دستور کار قرار دارد.

کمک رسانی معاون اول رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان در مشکلات استان ها

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به کمک رسانی معاون اول رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان در مشکلات پیش آمده برای استان ها بیان کرد: در مجموع جوانان کشور امروز صاحب یک نهاد ملی عمومی شده اند که با تغییر دولت نیز تغییر نمی کند. پروسه آن کاملا دموکراتیک است و اساسنامه را خود آن ها تایید کرده اند و اعضای آن نیز با رای گیری انجام شده است. و فضایی ایجاد شده تا بتوانند مطالبات خود را پیگیری کنند. یکی از وظایف استان ها این است که مشکلات جوانان را حتی در دل روستاها شناسایی و احصا کنند. می توانیم به سمتی حرکت کنیم که همه جوانان عضو شده و یک شبکه سراسری ایجاد شود.

احزاب و گروه های سیاسی حق ورود به خانه های جوان را ندارند

تندگویان در خصوص خانه جوانان گفت: در این خانه ها به هیچ وجه اقدام سیاسی انجام نخواهیم داد و احزاب و گروه ها به هیچ وجه حق ورود به این خانه ها را ندارند.  خانه های جوانان پایگاه هایی هستند تا به کمک دستگاه ها اقدامات توسعه ای انجام دهند.

ایجاد سند اوقات فراغت در تمامی استان‌ها

او در پایان افزود : ما در تمامی استان ها یک سند اوقات فراغت ایجاد کرده ایم و در حال انجام کارهای آن هستیم. همه نهادها در اوقات فراغت سهیم هستند و به همین علت یک سند جامع تدوین شد تا هر اُرگانی وظیفه خود را بداند.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز