وزیر کشور:

امسال نمایشگاه بهاره نداریم/ مرزهای مشترک با عراق بسته می شود/ ورود ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر از عراق عامل شیوع بیماری در خوزستان است/محدودیت تردد ۲۱ تا ۳ صبح همچنان باقیست

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۲:۴۲:۳۳
کد خبر: ۱۱۴۰۲۲۷
امسال نمایشگاه بهاره نداریم/ مرزهای مشترک با عراق بسته می شود/ ورود ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر از عراق عامل شیوع بیماری در خوزستان است/محدودیت تردد ۲۱ تا ۳ صبح همچنان باقیست
عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به اینکه مقرر شد امسال نمایشگاه بهاره نداشته باشیم گفت: محدودیت تردد از ساعت 21 تا تا 3 صبح همچنان برقرار است و باید جدی گرفته شود. تجمعات در اتوبوس ها و کامیون ها و دیگر وسایل نقلیه باید با مدیریت ویژه و دقت بیشتری رصد شود.

به گزارش برنا؛ عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در حاشیه جلسه قرارگاه مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران گفت:  در  جلسه امروز قرارگاه چند دستور جلسه داشتیم که یکی از آنها مربوط به نحوه چگونگی و ارزیابی عملکرد طرح شهید سلیمانی است.

او افزود: گزارش های بسیار خوبی در این زمینه از سوی بسیج، وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه به عنوان تامین کننده منابع مالی ارائه شد و ضعف ها و قوت های این طرح مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد 2 الی 3 هفته آینده رزمایش کلی را در کشور با اولویت مناطق قرمز و نارنجی و به ویژه خوزستان داشته باشیم و به کمیته امنیتی انتظامی اجتماعی محول شد که در این خصوص تصمیم گیری کند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: موضوع بعدی که در این جلسه مطرح شد این بود که نگرانی درخصوص ترددهای بین شهری و داخل شهری داشتیم و چون به ایام نوروز نزدیک می‌شویم لازم بود در این خصوص تصمیم گیری شود.

وزیر کشور گفت:  نیرویی انتظامی از ابتدای کرونا تا کنون گزارش عملکرد خود را ارائه داده است و مقرر شد در ایام عید و نوروز طرح ویژه ای ارائه دهند که در این طرح با جدیت و قدرت بیشتری ترددها در جاده ها به ویژه کنترل اتومبیل ها و خودروهایی که افراد کرونا مثبت در آن هستند با ارتباط و ارسال اطلاعات به وزارت بهداشت کنترل شوند.

او افزود: محدودیت تردد از ساعت 21 تا تا 3 صبح همچنان برقرار است و باید جدی گرفته شود و در تجمعات اتوبوس ها و کامیون ها و دیگر وسایل نقلیه باید با مدیریت ویژه و دقت بیشتری رصد شود.

رحمانی فضلی عنوان کرد: در این جلسه مقرر شد امسال نمایشگاه بهاره نداشته باشیم و اصناف و اتحادیه ها فروش فوق العاده را پیگیری کنند و از مردم تقاضا داریم اگر خرید ضروری ندارند، انجام ندهند و در صورت لزوم خریدهای خود را در محل هایی انجام دهند که تجمع نباشد.

وزیر کشور گفت: در این جلسه درمورد دستفروشان نیز صحبت شد و قرار شد دستفروشان تحت نظارت شهرداری ها، اصناف و استانداری ها فعالیت کنند و تدبیری بیاندیشند البته این طرح آماده است و باید ابلاغ شود .

او افزود: درمورد تامین و توزیع واکسن نیز توضیحاتی ارائه داده شد تا واکسن های خریداری شده سریع تر فراهم شود و با اولویت بندی و دستورالعملی که وزارت بهداشت تدوین کرده است، توزیع شود.

رحمانی فضلی عنوان کرد: امروز وضعیت خوزستان به صورت ویژه بررسی شد و قرار شد مرزها با عراق بسته شود، تردد بین شهری، تردد به استان ممنوع شود و در این راستا همه دستگاه ها و اصناف موظف به همکاری شدند همچنین دادستانی موظف شد در این زمینه اعمال قانون را با جدیت انجام دهد همچنین علما و رسانه ها و صدا و سیما باید تلاش کنند با ایجاد جریان آگاهی بخشی و فرهنگ سازی فضای عمومی  را آماده کنند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: مردم در این یکسال در رعایت نحوه پروتکل ها خوب عمل کردند اما کارشناسان معتقد هستند ورود 300 الی 400 نفر از طرف مرز دلیل شیوع این بیماری بوده و ما مرز را بستیم و امیدواریم با همکاری مردم مشکل خوزستان به زودی حل شود تا نوروز خوبی را داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز