امام جمعه موقت تهران در مراسم افتتاح خیابان شهامت منطقه ۱۹:

پروژه‌های توسعه محله‌ای خدماتی ماندگار محسوب می‌شود

۱۳۹۹/۱۲/۲۵ - ۲۳:۰۲:۱۳
کد خبر: ۱۱۵۳۰۴۳
پروژه‌های توسعه محله‌ای خدماتی ماندگار محسوب می‌شود
مراسم افتتاح خیابان شهامت همزمان با آغاز ماه مبارک شعبان و با حضور جمعی از سران کشوری و لشگری، مدیران ارشد شهرداری تهران ، شهردار و مدیران شهرداری منطقه 19 برگزار شد.

به گزارش برنا؛ در این مراسم که با حضور محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اعطا عضو این کمیسیون، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، افشین حبیب زاده عضو شورای اسلامی شهر تهران، آیت الله عیسی موسوی هشترودی و حسین سروری معاون سیاسی فرمانداری تهران ، سرتیپ دوم خلبان شیخی معاون هماهنگی هوانیروز، احمد یوسف پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر و شورایاران منطقه برگزار شد، آیت اله محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در آمدهای شهرداری باید به درآمدهای پایدار مبدل شود افزود: درآمدهای صحیح و اصولی می تواند شهرداری را به حفظ منابع و سرمایه ها هدایت کند ضمن اینکه درخصوص هزینه ها نیز باید دقت شود و در همین راستا نیز ارائه خدمات محله محور با رصد دقیق نیازهای شهروندان، خدماتی ماندگار محسوب می شود.

او ضمن تشکر از خدمات انجام شده در شهر برای آرامش شهروندان اظهار کرد: احداث خیابان شهامت در این منطقه اقدامی هماهنگ با هزینه نسبتا محدود محسوب می شود که با اجرای آن زمینه  افزایش کیفیت زندگی شهروندان منطقه فراهم شده است.

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این مراسم از تغییر انگاره سوداگرانه مدیریت شهری در شهرفروشی برای اداره شهر و تأثیر آن در کاهش کیفیت زندگی و افزایش ترافیک سخن گفت و تصریح کرد: در دوره مدیریت شهری جدید با وجود مشکلات مالی موجود موفق شدیم این انگاره را کنار گذاشته و مصوبه برج باغ ها را لغو و آن را به خانه باغ ها تبدیل کنیم.

او همچنین به اجرای پروژه های توسعه محله ای در این دوره در راستای رفع مطالبات شهروندان و شورایاران اشاره کرد و افزود:  در همین راستا اسناد توسعه محله ای مبتنی بر مشارکت واقعی محلات و شورایاران تهیه شد که در گام اول نیز 1200 پروژه توسعه محله ای تعریف و 650 پروژه اجرا شده است.

این مسئول  در ادامه از خدمات شهردار و شورایاران این منطقه در افتتاح این خیابان به عنوان کاری ماندگار و ارزشمند قدردانی و ابراز امیدواری کرد: انسجامی که در این منطقه میان مسئولین، نهادهای حاکمیتی و معتمدین، روحانیت معزز و خانواده معظم شهدا ایجاد شده است، الگو و سرلوحه کار دیگر مدیران شهر تهران باشد.

افشین حبیب زاده رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران نیز یکی از اقدامات مهم شورای شهر تهران در این دوره را پروژه های توسعه محله ای عنوان کرد و ادامه داد: در  این منطقه80 پروژه توسعه محله ای تعریف که 60 مورد از آنها اجرا شده است و این اقدام مهم در سال 1400 نیز تداوم خواهد داشت. 

این مسئول همچنین به موضوع پروژه باغات و مصوبه شورای اسلامی شهر در این باره اشاره کرد و گفت: با لغو مصوبه برج باغ ها و طرح جدید خانه باغ ها، سطح اشغال باغات به 10 درصد کاهش یافته است.

حبیب زاده بازپس گیری املاک متعلق به شهرداری و بیت المال را از دیگر اقدامات اجرایی مهم در این دوره دانست و افزود: این املاک به صورت غیرقانونی به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده بود که در حال حاضر بخش قابل توجهی از آن ها پس گرفته شده و الباقی نیز در حال پیگیری است.

علی توکلی شهردار منطقه نیز در این مراسم خروج خیابان شهامت از بن بست را یکی از مطالبات جدی مردم و شورایاران دانست و گفت: بخشی از این خیابان در اختیار ارتش جمهوری اسلامی بود که بعد از یک سال جلسات متعدد در نهایت به توافق منجر شد و با همکاری سازمان املاک شهرداری تهران برای رفع معارضات ملکی، در نهایت این پروژه با موفقیت به سرانجام رسید و به عنوان عیدی در آستانه نوروز و سال جدید به شهروندان منطقه 19 تقدیم شد.

او بهترین کار برای ادامه راه شهدا و عمل به وصیت حضرت امام (ره) را خدمت به مردم و رضایت مندی آنان دانست و این مهم را در اولویت برنامه های شهرداری این منطقه عنوان کرد.

شهردار منطقه با اشاره به افتتاح یک پروژه در هر هفته ابراز امیدواری کرد این خدمات در سال 1400 نیز با همراهی شهروندان و شورایاران تداوم یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز