معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان:

اشتباه ما این بود ازدواج را پُررنگ اما خانواده را رها کردیم/تمام ایده ها و طرح های جوانان باید آرشیو شوند/ آموزش ۳ ماهه مراکز منش به جوانان/ عدم کسب درآمد پایدار توسط شهرداری بزرگترین خیانت به مردم تهران است

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۱۳:۳۳:۴۲
کد خبر: ۱۱۵۹۲۳۵
اشتباه ما این بود ازدواج را پُررنگ اما خانواده را رها کردیم/تمام ایده ها و طرح های جوانان باید آرشیو شوند/ آموزش ۳ ماهه مراکز منش به جوانان/ عدم کسب درآمد پایدار توسط شهرداری بزرگترین خیانت به مردم تهران است
محمد مهدی تندگویان‌ با اشاره به اینکه باید ایده های جوانان آرشیو شود و بدان بها داد گفت: اشتباه ما این بود ازدواج را پررنگ و خانواده‌ را فراموش کردیم یعنی دو جوان به هم می‌رسند و برنامه ای برای فرزندآوری و ایجاد خانواده ندارند بنابراین باید مشوق های مشخصی را در جامعه شهری بیاوریم.

به گزارش برنا؛ محمد مهدی تندگویان‌، معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در برنامه افتتاح اولین جشنواره ملی ایده ها و طرح های جوانان برای شهری بهتر گفت: شهری شدن سکونت مردم موضوع بسیار مهمی است چون جامعه زندگی شهری با شیب نامناسبی رو به افزایش است و شهرنشینی برای سکنی گزیدن مردم در اولویت قرار گرفته است که آسیب هایی هم چون مهاجرت های بی رویه به شهرها و کلانشهرها و گسترده شدن شهرها بدون هیچ پیش بینی و احصا زیرساخت های موجود داشته اما واقعیتی است که 4 دهه دنیا با آن درگیر است.

او افزود: سالهاست به بهره گیری از جوانان برای حضور در مدیریت شهری پرداخته شده است و عملیات مناسبی شکل گرفته اما ما در بهره برداری از ایده جوانان نسبت به دنیا عقب هستیم.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: متاسفانه شاهد بهم ریختگی جامعه شهری در همه ابعاد هستیم و موضوعات اجتماعی، فرهنگی، زیرساختی مانند عدم عدالت در محلات و مناطق، افزایش حاشیه نشینی، شکاف طبقاتی و... به وضوح قابل مشاهده است و در تهران به شدت دیده می‌شود اما سعی کردیم با قانون جامع تفصیلی از این روند جلوگیری کنیم.

تندگویان گفت: مدل های مختلفی در کسب ایده ها و پیشنهادات داریم و تست های مختلفی انجام شده است اما مهم است جامعه هدف یعنی جوانان در درجه اول اعتماد کنند یعنی جوان به این طرح اعتماد کند بنابراین خبررسانی شروع چنین کاری کافی نیست مهم این است جوان ورود پیدا کند، طرح ها و ایده های خود را مطرح کند و گرنه طرح تبدیل به پروژه شکست خورده خواهد شد.

او ادامه داد: جوان دوست دارد حتی اگر ایده ناپخته و نادرست دارد دیده شود و این احساس را کند که به او توجه شده بنابراین هر ایده ای که مطرح می‌شود باید آرشیو شده و تشکری از جوان به عمل بیاید تا نشان دهیم همراه جوان هستیم و او را می‌بینیم.

تندگویان عنوان کرد: مراکز منش ما که در 10 استان فعال است ظرف 3 ماه به جوانان کمک می‌کند تا ایده و طرح خود را پرورش دهند و مباحث حقوقی را یاد بگیرند. من قول دادم تا آخر امسال هر 31 استان دارای مراکز منش شوند تا بتوانیم مهارت جوانان را افزایش دهیم. اگر از من بپرسند مشکل جوانان چیست میگویم مهارت، مهارت و مهارت، هرچند مشکلات اقتصادی و... وجود دارد اما در مبحث جوانان مشکل اصلی ما مهارت است و ما باید از مدرک گرایی که کشور را نابود کرده، دوری کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: سعی بر این بوده در حوزه جوانان کاملا تمرکززدایی کنیم و ایده های جوانان را در کشور پخش کنیم برای همین طرح های ملی که می آید را در استان‌های مختلف پخش کردیم برای مثال شبکه گردشگری جوانان را ایجاد کردیم که دبیرخانه آن را در آذربایجان شرقی قرار دادیم.

تندگویان اظهار کرد: امروزه جوانان بسیار جلوتر از ما هستند بنابراین با دسترسی که جوانان دارند جوان می‌تواند برای آینده شهر و مدیریت شهری ایده های خوبی داشته باشد.

او ادامه داد: شوراهای شهر را کارآمد نمی‌دانم به همین دلیل امسال ثبت نام نکردم چون معتقدم باید تغییر اساسی در شوراهای شهر رخ دهد. وقتی شوراها ارتباط مالی با شهرداری دارند چگونه می‌توانند موفق باشند؟ شهر را به تاراج دادیم تا فقط درآمد کسب کنیم. دولت با این عظمت هزینه بسیار سنگینی را به تهران تحمیل می‌کند اما موارد موظفی خود را هم پرداخت نمی‌کند بنابراین شورای شهر با استقلال تمام باید بر این موارد نظارت کند.

تندگویان گفت: شورای شهر تهران و شهرداری تهران در چنددهه گذشته موفق نشده حتی اگر یک ریال درآمد پایدار شهری داشته باشد که این بزرگترین خیانت به تهران و مردم است. در یک شهر بزرگی مانند تهران که 6.7 هزارتن زباله در روز تولید می‌شود به هدر می رود و الان به نرخ امروز حداقل درآمد زباله 6.7 هزار میلیارد تومان در روز است که عملا از دست می رود.

او با بیان اینکه شهرها مهندسی ارزش نشده است، افزود: بنابراین هر عددی پیشنهاد می‌شود قبول می کنیم درصورتی که اگر بدانیم درآمد واقعی زباله، تبلیغات و... را بدانیم زیر بار مبلغ کمتر نمی‌رویم بنابراین باید مهندسی ارزش شوند و در فصل اعتبارت بودجه جهت بررسی ابلاغ شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: اشتباه ما این بود ازدواج را پررنگ و خانواده‌ را فراموش کردیم یعنی دو جوان به هم می‌رسند و برنامه ای برای فرزندآوری و ایجاد خانواده ندارند بنابراین باید مشوق های مشخصی را در جامعه شهری بیاوریم.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز