اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۱۹:۰۰:۲۴
کد خبر: ۱۱۷۳۶۵۳
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است.

سازمان جهانی بهداشت مصرف اضطراری واکسن مدرنا را صادر کرد

سازمان جهانی بهداشت واکسن کرونای ۲ دوزه شرکت داروسازی «مدرنا» را در فهرست واکسن های کرونایی قرار داد که برای مصرف اضطراری استفاده می شوند.

امروز هوای تهران پاک است

کیفیت هوای پایتخت امروز - دوازدهم اردیبهشت- از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه ای ۴۷ در شرایط پاک است.

کاهش دمای هوا در راه است/ تداوم رگبار، رعد و برق و وزش باد در تهران

امروز و فردا در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور کاهش نسبی دما بین ۵ تا ۸ درجه رخ خواهد داد.

بیمه حوادث هزینه درمان کرونای دانش‌آموزان را پرداخت می‌کند

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت تمام هزینه‌های درمان کرونا برای دانش‌آموزان دارای بیمه حوادث دانش‌آموزی و فرهنگیان دارای بیمه تکمیلی تاکید کرد.

کشف راه حلی جدید برای بهبود مبتلایان به کرونای حاد

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که درمان ترکیب اکسیژن با خون به بیماران مبتلا به موارد شدید کووید-۱۹ که در بیمارستان بستری هستند، کمک می کند تا بهبود یابند.

انجام بیش از ۳۵ هزار تست «پی سی آر» در مرزهای کشور

رئیس سازمان امداد ونجات هلال‌احمر از انجام بیش از ۳۵ هزار تست «پی سی آر» توسط امدادگران هلال احمر در ۲۸ مرز رسمی کشور شامل ۱۶ مرز زمینی، ۱۰ مرز هوایی و دو مرز دریایی خبر داد.

محسن هاشمی مطرح کرد:

لزوم قرار گیری اطلاعات واکسیناسیون بر روی سایت شفافیت

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اطلاعات واکسیناسیون افرادی که در شهرداری واکسن تزریق کرده اند با سرعت بیشتری روی سایت شفافیت بارگذاری شود.

رئیس ستاد انتخابات حزب ندای ایرانیان:

90 درصد افرادی که رد صلاحیت شدند پرونده تخلف ندارند/ متاسفانه ردصلاحیت‌ها دامن یک جریان خاص را می‌گیرد/ تحت هر شرایطی در انتخابات شرکت می‌کنیم

سعید نورمحمدی گفت: رد صلاحیت‌ها بُعد حقوقی و سیاسی دارد. از نظر حقوقی، بخش قابل توجهی از افرادی که رد صلاحیت می‌شوند پرونده محکومیت حقوقی سیاسی، مالی و... ندارند و اصلا جایی محکوم نشدند اما عمده دلایلی که برای افراد رد صلاحیت شده اعلام می‌کنند، عدم التزام به قانون اساسی و ولایت فقیه و نداشتن اسلام است که به شائبه سیاسی بودن مسئله دامن می‌زند.

وزیر بهداشت مطرح کرد:

کاهش میزان مرگ و میرها به نسبت بیماران بستری در پیک چهارم

سعید نمکی گفت: خدا را شکر تا این لحظه به بیمارستان صحرایی نیاز پیدا نکردیم و در این شرایط پیک چهارم را با سرافرازی پشت سر می گذاریم. ویروس کشنده تر و مهاجم تر از قبل بود و با این همه دو و نیم برابر میزان پیک سوم بستری داشتیم اما مرگ و میرها به نسبت سرپایی و بستری نصف قبل بود.

۳۹۴ بیمار دیگر قربانی کرونا شدند/ شناسایی ۱۸ هزار و ۶۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹

طی شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۸ هزار و ۶۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد

عضو ستاد مقابله با کرونا مطرح کرد:

چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم احیا/ وضعیت کرونا در تهران و البرز خطرناک است/ ردپای انواع ویروس‌ها درکشور پیدا می‌شود

پیام طبرسی با بیان اینکه در شب‌های قدر افراد زدن ماسک به شکل صحیح و رعایت فاصله اجتماعی را به طور جدی مدنظر قرار دهند، گفت: افراد در صورت مشاهده تجمع در مراسم مبادرت به زدن دو ماسک کنند. درضمن فاصله فیزیکی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:

790 کودک کار تهرانی در مراکز بهزیستی پذیرش شدند/ 80 درصد کودکان کار در ایران را اتباع تشکیل می‌دهند/ پذیرش 14 هزار کودک کار در سال 98 به 7 هزار کودک در سال گذشته رسید

حبیب‌الله مسعودی‌فرید گفت: سال 1398 حدود 14 هزار کودک کار در مراکز شبانه و روزانه پذیرش کردیم که این رقم در سال 1399 به 7 هزار رسیده است تنها دلیلش هم این است که هم ما و هم NGO ها خدمات را به منزل کودکان کار برده‌ایم مگر اینکه شرایط سختی مانند اعتیاد شدید والدین، آزار و اذیت، کودک آزاری، سوءاستفاده و... وجود داشته باشد که در این صورت کودکان را تحویل خانواده نمی‌دهیم و در مراکز نگه داری می‌کنیم.

نماینده کارگران کشور در شورای عالی کار:

ایجاد نظام جامع تامین اجتماعی مطالبه کارگران است/ کارگران بدون بیمه از هیچ حمایتی برخوردار نیستند/آماری از کارگران شاغل در اقتصاد غیررسمی در دست نیست

ولی الله صالحی گفت: جای نظام جامع تامین اجتماعی در کشور ما خالی است، نظامی که اگر ایجاد شود، تمام اقشار جامعه و دهک‌های آسیب پذیر از جمله کارگران بدون بیمه، افراد در سن بدون کار و... مورد حمایت قرار می‌گیرند و مشکلات اقتصادی تاحدودی التیام پیدا می‌کند.

آتش‌سوزی مهیب در کارخانه الکل قم

آتش‌سوزی مهیب در شهرک صنعتی شکوهیه قم رخ داده است.

دو مصدوم در آتش سوزی کارخانه‌ای در شهرک صنعتی شکوهیه

سخنگوی اورژانس کشور درباره آخرین وضعیت آتش سوزی در کارخانه شکوهیه گفت: تاکنون حادثه آتش‌سوزی در کارخانه‌ای در شهرک صنعتی شکوهیه قم دو مصدوم داشته است.

وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

برگزاری امتحانات حضوری در پایه‌های نهم و دوازدهم/ آزمون‌ها تا 28 خرداد به پایان می‌رسد

وزیر آموزش و پرورش گفت: فعلا قرار است بعد از عید فطر آزمون‌ها را شروع کنیم و امتحانات امیدواریم تا ۲۸ خرداد به پایان خواهد رسید اما اگر به هر دلیل شرایط جامعه با نظر ستاد کرونا برای برگزاری امتحانات مساعد نباشد احتمال تغییر در این برنامه و تعویق امتحانات وجود دارد.

سیره عملی شهید مطهری الگوی مناسب برای حوزه دانشگاه

وزیر علوم با بیان اینکه آثار و کوشش‌های علمی شهید مطهری نشانگر آن است که او در همه عرصه‌های پرچالش که متوجه جوانان، دانشجویان و نظام فکری اسلامی و منافع ایران بود با تعهد و احساس مسئولیت عالمانه و روشنمند وارد شده است، گفت: در سیره عملی شهید مطهری می‌بینیم که آثار علمی ایشان می‌تواند الگوی ماندگار تعامل و پیوند میان حوزه و دانشگاه به شمار آید.

اعلام محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های شب‌های قدر در تهران

پلیس راهنمایی و رانندگی محدودیت ها و ممنوعیت های شب های قدر را اعلام کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز