علیرضا رییسی خبر داد:

واکسینه شدن تمام گروه‌های بیش از ۵۰ سال عشایر تا پایان مردادماه/ جذب ۹۲ بهورز جدید در مناطق عشایر نشین

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۱۲:۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۱۹۹۳۵۰
واکسینه شدن تمام گروه‌های بیش از ۵۰ سال عشایر تا پایان مردادماه/ جذب ۹۲ بهورز جدید در مناطق عشایر نشین
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: خدمت رسانی به عشایر اقدام جدیدی نیست و در گذشته همکاران من به صورت حضوری به این مناطق خدمات ارایه می‌دادند اما، خانه بهداشت سیار می‌توان خدمت جدیدی به آنها باشد.

به گزارش برنا؛ علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در سی و سومین آیین پویش راه سلامت گفت: یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که در حوزه سلامت در همه کشور پوشش همگانی وجود دارد و این کار بیش از ۴۰ سال است که جزو برنامه بوده و در سراسر کشور برای همه جمعیت‌های هزار نفری خانه بهداشت وجود دارد. در موضوع پاندمی کرونا اگر ایران از مراکز بهداشتی و درمانی کافی برخوردار نبود نمی‌توانست جزو بهترین کشورها در مدیریت کرونا باشد. اگر مثل کشورهای ثروتمند دنیا می‌خواستیم با درمان و تخت بیمارستان حرکت کنیم این توانایی وجود نداشت و ارایه خدمات سطح یک باعث شد هیچ بیماری پشت درب بیمارستان نماند.

او ادامه داد: خدمت رسانی به عشایر اقدام جدیدی نیست و در گذشته همکاران من به صورت حضوری به این مناطق خدمات ارایه می‌دادند اما، خانه بهداشت سیار می‌توان خدمت جدیدی به آنها باشد.

رئسی گفت: انتخاب بهورزان از دل عشایر خواهد بود و این موضوع نکته مهمی است. این افراد در دوره‌های ما شرکت می‌کنند و آموزش می‌بینند.

رئیسی افزود: این کانکس‌ها از تمام استانداردها برخوردار هستند و انواع داروها در این خانه بهداشت وجود دارد.

سخنگوی ستاد ملی کرونا بیان کرد: یک میلیون و صد و هشتاد هزار در قالب بیش از دوازده هزار خانواده عشایر در کشور وجود دارد که باید پوشش بهداشتی به آنها ارائه دهیم. ۲۱۶ مجوز استخدامی گرفتیم و گزینش و آموزش افراد با دقت زیادی صورت می‌گیرد. در حال حاضر ۹۲ بهورز جدید جذب شده‌اند و در این ۹۲ کانکس مستقر خواهند شد.

او گفت: امیدواریم تا پایان مرداد تمام گروه بالای ۵۰ سال عشایری را جلوتر از برنامه کشوری واکسینه کنیم و تا پایان شهریور همه افراد بالای ۴۰ سال و تا پایان آبان همه افراد بالای ۱۸ سال عشایر نشین واکسینه شوند، خوشحالم علی رغم اینکه زیر بار سنگین مدیریت کرونا بودیم سایر خدمات بهداشت و درمان را فراموش نکردیم و در منطقه علی رغم وجود کرونا سایر خدمات بهداشت اعم از مراقبت مادران باردار و واکسیناسیون کم نشد بلکه ارایه خدمات به مادران باردار در این دوران ۱.۲ دهم بیشتر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز