وزیر بهداشت:

نزدیک ۱۸ هزار خانه بهداشت در نقاط دور عشایری داریم/ افزایش خانه بهداشت عشایری نیازمندی به تخت بیمارستانی را کم می کند

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۱۲:۴۷:۱۸
کد خبر: ۱۱۹۹۳۹۲
نزدیک ۱۸ هزار خانه بهداشت در نقاط دور عشایری داریم/ افزایش خانه بهداشت عشایری نیازمندی به تخت بیمارستانی را کم می کند
سعید نمکی گفت: یک خانه بهداشت عشایری که کمتر از یک دهم تخت بیمارستانی هزینه می برد نیازمندی ما را به تخت های بیمارستانی کاهش می دهد.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت در جریان آیین توزیع کاروان های خانه بهداشت عشایری گفت: برای اولین بار در تاریخ 14 هزار تخت بیمارستانی تحویل می دهیم و در سال گذشته 2 هزار تخت آی سیو اضافه کردیم که افتخاری برای ما محسوب می شود.

او افزود: یک خانه بهداشت عشایری که کمتر از یک دهم تخت بیمارستانی هزینه می برد نیازمندی ما را به تخت های بیمارستانی کاهش می دهد.

نمکی با بیان اینکه توسعه مویرگی نیازمندی به خدمات تخصصی پیچیده را کم می کند، تصریح کرد: نیازمند آموزش مداوم برای شیوه زندگی درست، تغذیه مناسب و شیوه های مقابله با شیوع هستیم.. حدود 400 خانه بهداشت عشایری را از پارسال تا امسال راه اندازی کردیم که به 600 خانه می رسد.

وزیر بهداشت با اشاره به واکسن های تولید داخل گفت: تشت رسوایی آمریکایی ها افتاد و بایدن عنوان کرد اجازه ورود واکسن و دارو به ایران را می دهند.

نمکی افزود: کوچ‌نشین خلق و خوی متفاوت از دیگر مردم دارد، صفای ملکوتی در خانه‌ی کوچ نشینان وجود دارد و برای نظام ارائه خدمت، ما طراحی عالمانه‌ایی داشتیم و الان ۱۷ هزار و پانصد خانه بهداشت در دورترین نقاط عشایری داریم و جایی از این مناطق را نداریم که بهورز نداشته باشد و در کاهش مرگ و میر کودکان و زنان و همچنین در مدیریت کووید خانه‌های بهداشت بزرگترین دروازه‌بان‌ها برای سیل عظیم بیماری بودند که اگر نبودند ما هم پاسخ گوی این نیازها نبودیم.

او با اشاره به ارائه کانکس به هموطنان عشایر ادامه داد: این کانکس ها و امکانات به محروم ترین نقطه کشور می رود و امیدوارم خیر رخ دهد.

وزیر بهداشت بیان کرد: خوشبختانه ما در این هفته دچار دوپینگ شدیم، تزریق واکسن ملی را داشتیم، ما که تمام درها به رویمان بسته بود و به عنوان وزیر گاهی برای گرفتن واکسن از خارج التماس کردم، حالا خودمان به این درجه رسیدیم.

نمکی در پایان افزود: حکومتی ماندگار است که ضعفا را ببیند و در غیر آن باید طرح‌ها به شکست می‌خورد.

گفتنی است صبح امروز در مراسم سی و  سومین آیین پویش راه سلامت که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد،  ۹۲ خانه بهداشت عشایری به سراسر کشور اعزام خواهد شد. این خانه‌های بهداشت سیار برای ارائه تمام خدمات بهداشتی اولیه به تمامی گروه‌های سنی در نظر گرفته شده است تا امکان دسترسی عشایر کوچرو به خدمات بهداشتی، فراهم شود. کانکس‌های اختصاص یافته به خانه بهداشت عشایری، همراه با کوچ عشایر جابه‌جا خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز