محسن هاشمی در مراسم اهدای ماشین آلات به استان‌های سیستان وبلوچستان وکهگیلویه وبویراحمد:

شهید بهشتی سمبل عقلانیت، سعه صدر و دنیا دیدگی بود/ حل مشکلات و موانع زندگی مردم در گرو نگاه واقع گرایانه است

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۱۳:۰۰:۰۲
کد خبر: ۱۱۹۹۴۰۱
شهید بهشتی سمبل عقلانیت، سعه صدر و دنیا دیدگی بود/ حل مشکلات و موانع زندگی مردم در گرو نگاه واقع گرایانه است
رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نباید کشوری با منابع و موقعیت ویژه ای نظیر ایران، اینگونه در سطح شهرها و استانها با کمبود امکانات و تجهیزات اولیه ای نظیر ماشین آلات خدمات شهری، مواجه باشد گفت: اگر نگاه واقع گرایانه و عملگرایانه را در سطح مدیریت کشور بکار ببندیم، می توان از فرصتها و منابع استفاده بیشتری کرد و با بازکردن گره های موجود در سیاست خارجی و مدیریت داخلی، بسیاری از مشکلات وموانع در زندگی مردم را برطرف کرد.

به گزارش برنا؛ آیین واگذاری ماشین آلات اهدایی شهرداری تهران به استان های سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویر احمد با حضور محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، پیروز حناچی شهردار تهران، سید ابراهیم امینی نایب رییس و سید محمود میر لوحی عضو شورای شهر تهران،  استاندار سیستان و بلوچستان، استاندار کهگیلویه و بویر احمد، شهرداران شهر های این دو استان و شهردار شهر زلزله زده سی سخت ، یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، علیپور مدیر عامل سازمان پسماند و جمع دیگری از مدیران شهرداری تهران در سالن ایران زمین ساختمان شماره 2 شورای شهر برگزار شد.

محسن هاشمی در این مراسم با اشاره به سالروز فاجعه هفتم تیر گفت: در سالروز فاجعه هفتم تیرقرار داریم و شاید بتوانیم این روز را تلخ ترین روز تاریخ انقلاب محسوب کنیم، چرا که آیت الله هاشمی رفسنجانی که در همه بحرانها و ترورها چون کوه در کنار امام و مردم قرار داشت در خاطرات خود تعبیری دارند که با شنیدن خبر شهادت آیت الله بهشتی ویاران، کمرم شکست واین تعبیر دیگر در زندگی ایشان تکرار نشد.

هاشمی افزود: شهید بهشتی در انقلاب، سمبل عقلانیت، سعه صدر و دنیا دیدگی بود و به تعبیر امام خمینی، بهشتی یک امت بود چرا که شهید بهشتی بدلیل شناخت عمیق وفلسفی از جهان، اهل ریا و شعار و ظاهرفریبی وتندروی نبود وبه همین دلیل توسط نیروهای تندرو بشدت تخریب می شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت:  امروز بیش از هرزمان دیگر خلا بهشتی و این تفکر که با روشهای عقلانی در پی اداره کشور و حل مسایل مردم باشد در جامعه احساس می شود و شاید اگر ما در انتخابات شاهد حضور شخصیتی شفاف، اهل منطق وگفتگو، دور از تملق و ریاکاری و با سعه صدری چون شهید بهشتی بودیم بسیاری از مردمی که از صندوقهای رای مایوس شدند و در انتخابات رای ندادند، مشارکت می کردند.

هاشمی در ادامه گفت: در مراسم امروز شاهد تحویل ماشین آلات اهدایی شهرداری تهران به استانهای محروم سیستان وبلوچستان و کهیکیلویه و بویر احمد هستیم، این نگاه که بنی آدم اعضای یکدیگرند ونباید مرزهای اعتباری استانی وشهری، راه را برهمدلی با یکدیگر ویاری هم ببندد نمونه ای از تفکر اصیل انقلاب وشهید بهشتی است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در زمان وقوع سیل طرح دو فوریتی از سوی آقای امینی ارائه شد و به فوریت و نیز مورد تصویب قرار گرفت و با کمک مردم و پرسنل شهرداری تهران سعی بر این شد با سرعت بیشتری امکانات به مناطق سیل زده گسیل پیدا کند.

هاشمی افزود: البته شاید به دلیل مشکلات مالی شهرداری تهران که مانند سایر دستگاهها درگیر پیامدهای بحران تحریم وکروناست، به اندازه انتظار و نیاز این استانها نباشد و جنبه نمادین پیدا کند اما اصل نگاه و نیت این نوع اقدامات است که اهمیت دارد و فردایی بهتر را برای ما پدید می آورد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر نگاه واقع گرایانه و عملگرایانه را در سطح مدیریت کشور بکار ببندیم، می توان از فرصتها و منابع استفاده بیشتری کرد و با بازکردن گره های موجود در سیاست خارجی و مدیریت داخلی، بسیاری از مشکلات وموانع در زندگی مردم را برطرف کرد.

هاشمی افزود: نباید کشوری با منابع و موقعیت ویژه ای نظیر ایران، اینگونه در سطح شهرها و استانها با کمبود امکانات و تجهیزات اولیه ای نظیر ماشین آلات خدمات شهری، مواجه باشد و به موازات آن دهها برابر ارزش این امکانات، هزینه عدم النفع و فرصت سوزی در حوزه های اقتصادی داخلی وخارجی ایران شود.

محسن هاشمی ادامه داد: امیدواریم که نگاه شهید بهشتی نه فقط در سطح شعار وتبلیغات، بلکه در عمق مدیریت کشور جاری وساری شود تا بتوانیم همانگونه که در ابتدای انقلاب وعده دادیم دین ودنیای قابل قبولی را برای مردم شریف ایران فراهم کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز