اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۴۰۰/۰۴/۱۴ - ۱۹:۰۰:۱۶
کد خبر: ۱۲۰۲۴۴۶
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است:

 

محرز مطرح کرد:

قدرت سرایت 97 درصدی ویروس دلتای هندی/قدرت ویروس دلتا وحشیانه است؛ تا کنون نتوانستیم تاثیرش بر واکسن برکت را آزمایش کنیم/تحویل 500 دُز واکسن برکت طی یک هفته آینده

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: واکسن کووایران برکت بر روی سویه آفریقایی جنوبی موثر بوده است اما دلتای هندی قدرت وحشیانه ای دارد و نمی توان ویروس را کشت کرد به همین دلیل هنوز نتوانسته ایم آزمایشاتی روی آن انجام دهیم.

کلید اولیه کنکور ۱۴۰۰ امروز منتشر می‌شود

کلید اولیه کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ برای داوطلبان داخل کشور دوشنبه ۱۴ تیرماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

احکام جدید بازنشستگان تأمین اجتماعی صادر شد

احکام افزایش سال ۱۴۰۰ مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی صادر شد.

یک تاریخدان سرشناس:

سال ۱۲۹۸ آیین نامه رسیدگی به تصادفات تدوین شد/ ایجاد سامانه پلیس ۱۱۰ بزرگترین خدمت به مردم بود/ تهران یکی از امن ترین شهرها است

خسرو معتضد گفت: ایجاد سامانه پلیس ۱۱۰بزرگترین خدمت به مردم بود. سامانه ۱۹۷ هم باعث شده تا مردم به شکل صمیمی مشکلاتشان را مطرح کنند همچنین تهران یکی از امن ترین شهرها است.

رئیس اداره آموزش اول متوسطه و دوم نظری:

انتخاب رشته و هدایت تحصیلی دانش آموزان به چه عواملی بستگی دارد؟/ افزایش تمایل به تحصیل در رشته‌های صنعتی

علیرضا قربانی با بیان اینکه سوابق تحصیلی در انتخاب رشته دانش آموز از اهمیت برخوردار است، گفت: 30 درصد سوابق تحصیلی و 65 درصد آزمون‌ها، نظرات والدین، دانش آموزان، نظرات مشاوره و .. در انتخاب رشته موثر است. بر این اساس انتخاب رشته دانش آموزان بر اساس اولویت‌ها مشخص می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان:

مردم سیستان و بلوچستان برای خلاصی از بحران رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک را در اولویت قرار دهند/ کمبودی از نظر اکسیژن‌ساز و تخت های بیمارستانی در استان سیستان و بلوچستان نداریم

سیما السادات لاری گفت: استان سیستان و بلوچستان تاکنون خیزهای جدی کرونا نداشته و افزایش موارد ابتلا و بستری اخیر در این استان در واقع جدی‌ترین خیز بیماری محسوب می‌شود. موارد متعددی در این زمینه موثر است که می‌توان به شیوع ویروس جهش یافته کرونا، گرمای هوا و تجمع در محل‌های سربسته اشاره کرد.

آخرین وضعیت تولید محصولات ارگانیک در کشور/ راه حل کاهش سموم کشاورزی در مواد غذایی چیست؟

مسعود لطیفیان گفت: توسعه کشت و کار محصولات ارگانیک باعث کاهش مصرف سموم شیمیایی در گلخانه‌های کشور، تولید محصول سالم و عاری از سموم، حرکت در راستای تحقق توسعه پایدار کشاورزی و حرکت در راستای حفظ سلامت محیط زیست می‌شود.

رئیس پلیس پایتخت:

پلیس مامور معذور را به پلیس مامور مسئول تبدیل کردیم/ پاکسازی پارک های پایتخت به صورت روزانه

سردار حسین رحیمی با بیان اینکه هر روز بعد از ظهر پارکها پاکسازی می شود، گفت: امروزه اراذل و اوباش به دنبال سوراخی در پایتخت می‌گردند در حالی که در سال‌های قبل قمه و قداره می بستند .

نماینده مجلس شورای اسلامی خبر داد:

معرفی مقصر اصلی حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در صحن علنی مجلس/ بسیاری از جاده‌های کشور معروف به جاده مرگ هستند/ اگر لایحه دولت نیاید، طرح سند ایمنی راه‌ها را تدوین خواهیم کرد

اسماعیل حسین زهی گفت: اگر لایحه دولت درباره ایمنی راه‌ها به مجلس بیاید که آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد اما اگر چنین نشود بعد از پایان تعطیلات تابستانی مجلس و با شروع جلسات رسمی، این موضوع را در دستور کار خود قرار می‌دهیم و مسئله ایمنی راه‌ها را در قالب یک طرح تدوین خواهیم کرد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران خبرداد:

واکسیناسیون معتادان متجاهر در دستور کار است/ اولویت تزریق واکسن با 50 هزار نفر از معلولان ساکن در خانه ها

سید احمد خادم گفت: اولویت ما این است که50 هزار فردی که دارای معلولیت جسمی- حرکتی و سالمند هستند و در خانه ها ساکن اند، واکسینه شوند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر:

امسال پویش نذر آب را جدی‌تر دنبال می‌کنیم/توانستیم از توزیع آب با تانکر به لوله کشی برسیم/ فاز اول را با توزیع اقلام پزشکی آغاز کردیم/ آب رسانی از مردادماه آغاز می‌شود

محمد نصیری با اشاره به آخرین وضعیت خدمات رسانی هلال احمر به سیستان و بلوچستان گفت: حوزه بهداشت، سلامت و معیشت مردم نیز کنار پویش «نذر آب» در اولویت ماست به گونه‌ای که امسال فاز اول را با توزیع وسایل بهداشتی آغاز کردیم تا مردادماه وارد فاز آب رسانی شویم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان تشریح کرد:

آخرین وضعیت آتش سوزی در جنگل‎های مریوان

سعدی نقشبندی با اشاره به آخرین وضعیت آتش سوزی در جنگل های مریوان گفت: حدود 4 منبع آتش سوزی در این خطه داشتیم. دو منبع آتش برای ایران و دو منبع دیگر هم از سمت کردستان عراق به سمت ایران است و از این 4 منبع حریق فقط یک حریق به جای مانده که به زودی اطفا می شود.

وزیر بهداشت مطرح کرد:

حدود 400 تخت خالی بیمارستانی در سیستان و بلوچستان داریم/ سفره اندازی انتخابات شوراها سبب افزایش کرونا شد/ سویه جدید در روزهای هشتم تا دهم طغیان جدی دارد

سعید نمکی با بیان اینکه امروز در سیستان و بلوچستان 400 تخت خالی داریم، گفت: سویه جدید روزهای هشتم تا دهم طغیان جدی دارد و باید حتما بیمارها پیگیری شوند.

ترافیک معابر پایتخت در روز دوشنبه سنگین است

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به تشریح آخرین وضعیت ترافیکی معابر بزرگراهی و اصلی تهران در روز دوشنبه چهاردهم تیرماه 1400 پرداخت.

برخورد دو پژو با یکدیگر یک فوتی بر جای گذاشت

سرهنگ احسان مومنی از برخورد دو پژو با یکدیگر در بزرگراه یاسینی یک فوتی و یک مصدوم برجای گذاشت .

پیش بینی دمای هوای ۴۰ درجه در تهران

کارشناس هواشناسی گفت: آسمان تهران فردا صاف گاهی همراه با وزش باد است و بیشترین دمای پایتخت به ۴۰ درجه می رسد.

معلمان دانش‌آموزان استثنایی نیازمند اولویت ویژه برای تزریق واکسن هستند/اولین استلزام بازگشایی مدارس واکسیناسیون معلمان است

ئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اعلام آخرین آمار نوبت گیری برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از قرار گرفتن نیروهای توانبخشی، ذیل رتبه بندی جدید معلمان خبر داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز