اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۴۰۰/۰۴/۲۹ - ۱۹:۰۰:۴۸
کد خبر: ۱۲۰۹۵۴۵
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است:

 

نایب رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد:

لزوم حل فوری مشکلات مردم خوزستان/ قطعی آب و برق در اهواز خشم مردم را بیشتر کرده است

سید ابراهیم امینی گفت: قطع متوالی برق و کمبود و در مواردی نبود آب آشامیدنی در گرمای طاقت فرسای خوزستان، به خودی خود برای این هموطنان عزیز موجب خشم و ناراحتی است.

رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر:

دو نفر در سیل کرمان هنوز مفقودند/ 658 امدادگر در سیل اخیر خدمت رسانی کردند

مهدی ولی‌پور گفت: ۱۶۵ تیم عملیاتی شامل ۶۵۸ امدادگر هلال‌احمر در عملیات امدادرسانی به ۵۷ شهرستان متاثر از حوادث جوی و اقلیمی کشور، مشارکت داشتند.

نایب رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد:

لزوم حل فوری مشکلات مردم خوزستان/ قطعی آب و برق در اهواز خشم مردم را بیشتر کرده است

سید ابراهیم امینی گفت: قطع متوالی برق و کمبود و در مواردی نبود آب آشامیدنی در گرمای طاقت فرسای خوزستان، به خودی خود برای این هموطنان عزیز موجب خشم و ناراحتی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان:

پیکر مفقودین سیل بافت پیدا شد

رضا فلاح گفت: ۵ نفر از اعضای یک خانواده بر اثر طغیان رودخانه و سیل در منطقه بافت مفقود شدند که در روزهای اول سه پیکر و در پنجمین روز از عملیات جست‌وجو ۲ پیکر باقی مانده از مفقودین نیز پیدا شدند

اعمال قانون در مواجهه با متخلفان/ پرهیز از هرگونه سفر غیرضروری

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: ناجا تمامی مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را همچون روال گذشته برای ریشه کنی ویروس کرونا اجرایی خواهد کرد و علاوه بر جرایمی که در دستورالعمل وجود دارد در هر کجا که با سفرها در جاده‌ها مواجه شود خودروهای شخصی را اعمال قانون خواهد نمود.

اطلاعیه کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص روز عرفه و اعیاد قربان و غدیر؛

توزیع هرگونه نذری به جز اقلام بسته بندی ممنوع است/از ذبح قربانی در منازل پرهیز شود/فعال شدن ایستگاه های صلواتی ممنوع

کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا با صدور اطلاعیه ای چارچوب و ضوابط اجرائی و بهداشتی برگزاری مراسم در روز عرفه و اعیاد قربان و غدیر را که پیش از این به استانداران و روسای ستاد­های استانی مدیریت بیماری کرونا و دستگاه های ذیربط از جمله سازمان تبلیغات اسلامی و شورای سیاستگزاری ائمه جمعه ابلاغ شده است، متناسب با رنگ بندی کرونایی شهرها اعلام کرد.

جامعه شناس و آسیب شناس اجتماعی:

نمایش خیانت زنان در فیلم‌ها و سریال‌ها تبعات وحشتناکی در پیش دارد/ بیش از 80 درصد جوانان به دلیل نداشتن حداقل‌ها از ازدواج محروم هستند

اردشیر گراوند گفت: به اعتقاد من ترویج زندگی‌های لاچری مانع ازدواج‌ها نشده است. نداشتن حداقل‌های زندگی‌ است که باعث شده بیش از 80 درصد جوانان نتوانند زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

ساعات کاری داروخانه‌های هلال احمر مشخص شد

ساعت کاری داروخانه‌های هلال احمر در روزهای تعطیلات ۲۹ تیر ماه لغایت ۳ مرداد اعلام شد.

رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر:

انجام بیش از ۶۶ هزار تست فوری کرونا از مسافران مبادی مرزی

مهدی ولی‌پور گفت: ۶۶ هزار و ۷۵۱ تست فوری کرونا از مسافران در مبادی مرزی کشور گرفته شد.

هوای تهران سالم شد

کیفیت هوای تهران در نخستین روز از تعطیلات کرونایی تهران بهبود یافته و با کاهش غلظت آلاینده های هوا در شرایط سالم قرار دارد.

مشمولان اعزامی پایه خدمتی مرداد ماه سال فراخوانده شدند

سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اعلام کرد: مشمولان دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ مرداد ماه سال ۱۴۰۰می بایست در محل و مراکزی که در برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعلام شده، حضور پیدا می کنند.

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا:

رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور از ۷۰ به ۴۷.۹ درصد رسیده است/ تعطیلی شعب بانک ها در تهران و البرز به مدت ۶ روز / جریمه بیش از ۵۰ میلیارد تومان اصناف در سه ماه گذشته

بابک دین پرست گفت: از ۲۶ خرداد تا دوم تیرماه سال جاری متوسط رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور از ۷۰ به ۴۷.۹ درصد کاهش یافته است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا خبرداد:

تعلیق تمام مجوز‌های تردد در تهران و البرز در ۶ روز آینده

سرهنگ شیرانی گفت: از ساعت ۱۸ روز دوشنبه، ۲۸ تیر تا ساعت ۷ صبح دوشنبه هفته آینده، محدودیت‌های ورود و خروج به تهران و البرز اعمال خواهد شد.

جزئیات طرح تشویق گزارشگران تخلفات در شهرداری تهران به تصویب رسید

اعضای شورای شهر تهران ماده واحده های طرح الزام شهرداری تهران به اصلاح و بهبود فرایند دریافت و رسیدگی به گزارش‌های شهروندان درباره فساد و رشوه و تشویق گزارشگران تخلفات در شهرداری تهران را به تصویب رساندند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران:

تصمیم گیری درباره سگ گردانی در پارک‌های مشخص وابسته به نظر کمیسیون تخصصی است/ هیچ مصوبه‌ای درباره ممنوعیت سگ گردانی نداریم

حجت نظری گفت: هیچ مصوبه‌ای درباره ممنوعیت سگ گردانی نداریم چرا که این طرح تعیین تکلیف نشده و درباره جزئیات آن تصمیم نهایی را نگرفتیم.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ :

اصناف در موج پنجم کرونا همکاری خوبی داشتند/ اعتراضات کسبه به دلیل عدم تعطیلی مکان های شلوغ دیگر بود

سرهنگ مرادی گفت: مشاغل مجاز و قانونی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و متوقف شدن فعالیتشان همکاری خوبی با پلیس و سایر دستگاه ها داشته اند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا خبر داد:

تحویل هفته ای دو میلیون دُز واکسن برکت از هفته ی اول مردادماه/ احتمال آغاز مطالعات بالینی واکسن برکت برای گروه سنی 12 تا 16 سال بعد از جا به جایی دولت/ سطح ویروس دلتا در کشور زیاد است

مینو محرز گفت: تاکنون بیش از یک میلیون دُز واکسن برکت تحویل وزارت بهداشت شده است اما از 10 روز( هفته ی اول مرداد ماه) هفته دو میلیون دُز واکسن کووایران برکت به وزارت بهداشت تحویل داده می شود.

وزیر بهداشت:

مسئولیت آوردن واکسن کرونا با وزیر بهداشت نیست/ آغاز واکسیناسیون عشایر کوچ رو از اوایل مرداد ماه/ انجام واکسیناسیون مشاغل پر ریسک تا پایان دولت

سعید نمکی گفت: تا پایان دولت همه افراد بالای 60 سال به بالا و برخی استان ها 50 سال به بالا و در جزایر خلیج فارس به جز قشم و کیش همه افراد 18 سال به بالا واکسینه می شوند. همچنین از اوایل مرداد همه عشایر کوچ رو 18 سال به بالا، تمام معلمان و اساتید به دلیل بازگشایی مدارس را هم واکسینه می کنیم. طی مردادماه مشاغل پر ریسک اعم از افراد مشغول در سیستم های حمل و نقلی واکسینه می شوند.

روز محیط زیستی تهران؛

نامگذاری خیابان‌های محیط‌بان و استادان محیط زیست/ نامگذاری ۱۳ معبر به نام تالاب‌های ایرانی/ نام خبرنگاران محیط‌زیستی جاودانه شد

نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران خیابان های تهران را به نفع محیط زیست تغییر دادند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز