لزوم بکارگیری ظرفیت سمن‌های کردستان با رویکرد اطلاع‌رسانی در خیز پنجم کرونا

۱۴۰۰/۰۵/۳۱ - ۱۲:۰۱:۱۷
کد خبر: ۱۲۲۲۹۷۱
لزوم بکارگیری ظرفیت سمن‌های کردستان با رویکرد اطلاع‌رسانی در خیز پنجم کرونا
مدیر سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بهره‌مندی از پتانسیل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت در زمینه آموزش و آگاه‌سازی شهروندان نسبت به خطر ویروس کرونا در پیک پنجم، بسترساز مهار بیماری است.

به گزارش برنا؛ بهرام کندایی، مدیر سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به رسالت سازمان‌های مردم نهاد و اثرگذاری آنان در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه نسبت به گسترش ویروس کرونا، گفت: در پاندمی کرونا که همه در تلاش برای مقابله با آن هستند شاهد اقدامات ارزشمندی در حوزه مشارکت‌های مردمی، خیرین و سمن‌ها هستیم.

او در خصوص بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری از کرونا افزود:  تشکل‌های مردمی مرتبط با حوزه سلامت در اجرای  اقدامات پیشگیرانه مقابله با کرونا ویروس، ظرفیت  مهمی در راستای مهار این بیماری هستند. 

 مدیر سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: در پی شیوع موج‌ پنجم ویروس منحوس کرونا و رسالت خطیر متولیان امر و دستگاه‌های مرتبط در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کووید ۱۹، جهت اطلاع‌رسانی و حساس‌سازی آحاد مردم و الزام آنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدیران و اعضای سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت اقدامات ارزنده‌ای انجام داده‌اند.

کندایی به اقدامات تشکل‌های مدنی در پیک پنجم کرونا گریزی زد و گفت: همزمان با شروع موج پنجم بیماری و افزایش همه گیری با همکاری مرکز بهداشت سنندج اطلاع رسانی با ماشین بلندگودار در مسیرهای پرتردد با بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت از هفته گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد.

او با بیان اینکه در این فاز از اطلاع رسانی که با هدف آگاه‌سازی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اطلاع‌‌رسانی در خصوص تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها است، افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت همکار حوزه سلامت در این اقدام ارزشمند حضور داشتند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به آحاد مردم  آموزش‌های لازم را ارائه دادند.

کندایی تصریح کرد: آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم و کسبه سطح شهر با مضمون نهادینه‌سازی اهمیت و حساسیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیشگیری از بیماری کرونا از ابتدای همه‌گیری این بیماری تاکنون توسط سازمان‌های مردم‌نهاد حامی سلامت انجام شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز