راز عمر طولانی لاک پشت ها چیست؟

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۲:۲۳:۳۶
کد خبر: ۱۲۴۱۷۸۳
راز عمر طولانی لاک پشت ها چیست؟
مدت طول عمر لاک پشت، همیشه از مسائل مورد بررسی برای تیم های تحقیقات بر روی خزندگان بوده است. لاک پشت ها از خزنده خانگی های شناخته شده در جهان هستند که از محبوبیت بالایی برخوردارند.

به گزارش برنا؛ عوامل مختلفی می تواند در تعیین سن این دسته از خزندگان موثر باشند. از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در طول عمر لاک پشت ها، می توان به تغذیه آن ها اشاره کرد. رژیم غذایی این جانوران باید بتواند ویتامین A را در بدن این خزندگان تامین کند. اغلب این خزندگان از ماهی های کوچک و گیاهان آبدار تغذیه می کنند. نژاد لاک پشت ها نیز از دیگر عوامل موثر در سن ان ها می باشد. همچنین محیط زندگی ان ها باید تمیز و گسترده باشد تا این خزندگان بتوانند به راحتی حرکت کنند. برای این که بتوانید طول عمر لاک پشت های خود را افزایش دهید، بهتر است که آن ها به طور مداوم توسط دامپزشکان معاینه شوند تا از بیمار شدن آن ها جلوگیری گردد.

 

راز طولانی بودن سن لاک پشت ها

همان طور که تا کنون متوجه شدید، این خزندگان آرام و بی سر و صدا، بیشترین طول عمر را در میان تمامی مخلوقات دارند. تا کنون دلیل خاصی برای طولانی بودن عمر این خزندگان عنوان نشده است، اما می توان گفت اصلی ترین دلیل آن، نحوه زندگی لاک پشت ها می باشد. این خزندگان اغلب گیاه خوار هستند و به آرامی حرکت می کنند. در واقع لاک پشت ها در شرایط طبیعی بدون این که موجب تغییراتی در اکوسیستم شوند، زندگی خود را ادامه خواهند داد. این امر موجب شده تا در نظر عموم مردم، دخالت نکردن لاک پشت در زندگی سایر حیوانات و یا آرام بودن آن ها، دلیلی برای طول عمر بیش از اندازه آن ها باشد.

میانگین سن لاک پشت ها

نژاد لاک پشت ها در تعیین متوسط طول عمر آن ها نقش موثری دارد. از این رو می توان گفت که لاک پشت های غول پیکر و خاکزی، به نسبت دیگر گونه ها طول عمر بیشتری دارند. با این حال باید ذکر کرد که هر کدام از این جانوران در طبیعت به راحتی تا ۵۰ سال را زندگی می کنند. این خزندگان اگر به عنوان حیوانات خانگی انتخاب شوند طول عمر کم تری دارند. به طور کلی می توان عنوان کرد که هر کدام از این جانوران اگر بتوانند یک یا دو سال اول زندگی خود را دوام بیاورند و زنده بمانند، می توانند تا ۵ دهه بعد از آن نیز زنده بمانند.

حداکثر سن لاک پشت

از آن جایی که لاک پشت های غول پیکر، بیشترین طول عمر را در میان جانداران دارند، پیر ترین لاک پشت نیز به این نژاد باز می گردد. این خزنده که با نام جاناتان شناخته می شود، در سال ۱۸۳۲ متولد شده و یک لاک پشت آلدابرایی می باشد. او هم اکنون ۱۸۹ سال سن دارد و قدرت بویایی و بینایی خود را از دست داده است.

سن این خزندگان را از کجا بفهمیم؟

دریافتن سن دقیق در میان این خزندگان، بسیار دشوار است. در واقع نمی توان سن دقیق ان ها را به دست آورد و تنها می توان با روش هایی، به تخمین سن آن ها پرداخت.‌ لازم به ذکر است که حتی حدس زدن سن این خزندگان بعد از ۱۵ سالگی، امر دشواری می باشد. برای حدس زدن سن این خزندگان می توانید حلقه های فلسش بر روی لاک آن ها را بشمارید. این امر تنها به حدس سن حدودی پرندگان منجر می شود و سن دقیق ان ها را دامپزشکان با بررسی های مداوم می توانند تعیین کنند. با این حال نژاد این جانوران نیز می تواند تا حدودی بیانگر طول عمر و سن آن ها باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز