قدردانی هلال احمر افغانستان از کمک‌های بشردوستانه ایران

۱۴۰۰/۰۷/۱۵ - ۱۳:۰۸:۴۰
کد خبر: ۱۲۴۳۴۴۶
قدردانی هلال احمر افغانستان از کمک‌های بشردوستانه ایران
مدیرکل بین‌المللی جمعیت هلال احمر افغانستان گفت: کمک‌های امدادی و بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به مردم افغانستان قابل تقدیر و ستایش است.

به گزارش برنا؛ غلام حبیب حسام در هنگام تحویل محموله کمک های امدادی به افغانستان در فرودگاه کابل، با تاکید بر اینکه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همواره به افغانستان لطف داشته و همکاری کرده است، خاطرنشان کرد: همگان می دانند که مشکلات فعلی در افغانستان بسیار زیاد و طاقت فرسا است و نیاز به مواد غذایی و اقلام بهداشتی و دارویی بسیار زیاد است.

او همچنین از هلال احمر کشورهای دیگر همانند کشورهای قطر و ترکیه که در این شرایط سخت و مشکل افغانستان ایستادگی و همکاری می کنند تشکر کرد.

مدیرکل بین‌المللی جمعیت هلال احمر افغانستان با اشاره به اینکه این کشور با مشکلات فراوانی رو به‌ رو بوده و ارسال کمک‌ های بشردوستانه مواد غذایی و اقلام دارویی به افغانستان ضروری است، یادآور شد: از هلال احمر تمام کشورهای اسلامی و غیراسلامی تقاضا می کنم که در این روزها همکاری بیشتری بخصوص در ارایه مواد غذایی و اقلام بهداشتی با ما داشته باشند.

غلام حبیب حسام درباره تضمین رسیدن این اقلام و کمک ها به دست نیازمند واقعی تصریح کرد: به همگان این اطمینان را می دهم که هلال احمر افغانستان یک نهاد مستقل و مردمی است و با امانتداری، مواد و کمک های بشردوستانه رسیده را به مناطق و مردم مستحق می رساند. چنانچه این روزها شاهد هستیم در اکثر ولایت ها توزیع مواد داریم.

نخستین محموله کمک‌ های امدادی و بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایران برای مردم افغانستان شامل بیش از ۵۰ تُن مواد غذایی و خوراکی عصر سه‌ شنبه ۱۳ مهرماه وارد فرودگاه کابل و به جمعیت هلال احمر این کشور تحویل داده شد.

در همین زمینه، محمدحسن قوسیان مقدم روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اجتماعی ایرنا افزود: تحولات اخیر در افغانستان و تحریم های شدید علیه این کشور، مردم افغانستان را با کمبود مواد غذایی مواجه کرده است.

او ادامه داد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران طی هماهنگی با جمعیت هلال احمر افغانستان، توانسته محموله های کمک های بشردوستانه و مواد غذایی را به این کشور افغانستان ارسال کند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر یادآور شد: این محموله غذایی در فرودگاه شهر کابل در حضور نیروهای امنیتی و مقامات دولتی دو کشور به جمعیت هلال احمر افغانستان برای توزیع بین مردم محروم و آسیب دیده تحویل داده شده است.

قوسیان مقدم خاطرنشان کرد: این محموله شامل ۵۰ تن مواد غذایی از قبیل قند، شکر و برنج و دیگر مواد مورد نیاز مردم محروم است که مبلغ آن بیش از یک و نیم میلیارد تومان برآورد می شود.

او افزود: در ارسال این محموله، چند نفر از نیروهای جمعیت هلال احمر ایران به  افغانستان اعزام شده اند تا با تحویل به مسولان جمعیت هلال احمر این کشور بتوانند به درستی بین مردم محروم وآسیب دیده این کشور توزیع کنند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک دو محموله دیگر مواد غذایی به افغانستان برای توزیع بین محرومان ارسال خواهیم کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز