وزیر بهداشت:

طی هفته آینده مجوز واکسن‌های فخرا و رازی نهایی می‌شود

۱۴۰۰/۰۸/۰۲ - ۰۹:۵۸:۵۱
کد خبر: ۱۲۵۱۰۸۶
بهرام عین اللهی گفت: نتایج مطالعات واکسن برکت برای سازمان جهانی بهداشت ارسال شده است و مجوز نهایی برای واکسن‌های رازی و فخرا صادر خواهد شد. فکر می‌کنم تا آخر آبان زمینه برای بازگشایی مدارس فراهم شود.

به گزارش برنا؛  بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت درباره انتشار مستندات واکسن برکت گفت: واکسن برکت یکی از موفق‌ترین واکسن‌های دنیاست و عوارض کمی دارد و ما نتایج مطالعات را برای سازمان جهانی بهداشت فرستادیم و امیدواریم اگر مسائل سیاسی در این سازمان حاکم نباشد واکسن برکت نیز تاییدیه جهانی اخد کند و به عنوان واکسن بین‌المللی نیز مطرح شود.

او افزود: در حال حاضر مشکل این است که تولید برکت کافی نیست و اگر خطوط تولید دیگر راه‌اندازی شود مشکل حل می‌شود، علتش هم این است که بین مرحله آزمایشگاهی و مرحله صنعتی فاصله وجود دارد و علت عدم تحقق برخی وعده‌ها نیز همین است.

وزیر بهداشت اعلام کرد: تا هفته آینده مجوز واکسن‌های فخرا و رازی نهایی می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا چندین واکسن کرونا در کشور ساخته شد، بیان داشت: ما تمام واکسن‌های موجود در جهان را در داخل می‌سازیم که این باعث قوت قلب ماست که این تکنولوژی‌ها آینده کشور را بیمه می‌کند. ما برای آینده نیاز به دوز یادآور یا بوستر داریم و این واکسن‌ها می‌تواند به عنوان دوز بوستر استفاده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز