این بیماری باعث خواب زیاد می شود!

۱۴۰۰/۰۹/۲۶ - ۱۹:۴۸:۳۵
کد خبر: ۱۲۷۴۸۷۸
این بیماری باعث خواب زیاد می شود!
احساس خستگی و خواب زیاد در طول روز می تواند نشانه وجود یک بیماری در بدن باشد پس با توجه به علت آن، خواب آلودگی شدید خود را از بین ببرید.

به گزارش برنا؛ اگر متوجه شدید که در طول روز به بیش از 9 ساعت خواب نیاز دارید، احتمالاً نشانه ای از مشکلی در بدن شما است؛ مخصوصاً اگر در زمان ها و مکان هایی که اصلا پیش بینی نمی کنید، خوابتان می برد. به همین دلیل است که باید کمی عمیق تر به پرخوابی خود توجه کنید.

در بیشتر موارد خواب زیاد توسط افراد نادیده گرفته می شود و بعضی دیگر فکر می کنند که علت آن ساعات کاری زیاد است اما بدون توجه به این موضوع ممکن است مشکلاتی برای شما ایجاد شود که عوارض جانبی خطرناکی به همراه دارد.

به یاد داشته باشید کسی که این میزان می خوابد، قطعاً مشکلی در بدنش وجود دارد. البته حتماً قابل ذکر است که این مقاله فقط برای اطلاع رسانی است. پس برای این که تشخیص دقیق روی شما انجام شود، حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

 

دلایل و مشکلاتی که باعث می شود زیاد بخوابید

ممکن است افسرده باشید

بعضی از جوانان بی خوابی را به دلیل افسردگی تجربه می کنند که این مشکل ممکن است برای کودکان و نوجوانان نیز ایجاد شود و به همین دلیل بیش از حد می خوابند. اگر به این قضیه که از افسردگی رنج می برید، بی تفاوت باشید، قطعاً مشکلات شما جدی تر خواهد شد. پس نباید نسبت به این موضوع بی اهمیت رفتار کنید.

بیماری قلبی باعث میشود تا زیاد بخوابید

یکی از علائمی که نشان دهنده مشکلات و بیماری قلبی است، خواب بیش از حد زیاد است که می تواند خواب روزانه را نیز افزایش دهد. در نتیجه احساس خستگی در شما افزایش پیدا می کند که به دلیل کار زیاد است.

از این روی، نمی توان بین مشکل خواب بیش از 9 ساعت در یک سیکل 24 ساعته با مشکل قلبی تفاوت های جزئی را مشخص کرد. پس حتماً باید به پزشک مراجعه کنید و قلب خود را چک کنید. در مطلب " عوارض خواب زیاد برای بدن باورنکردنی است " در بخش های قبلی سلامت نمناک به این مورد مهم به صورت کامل پرداخته شد.

باید تیروئید خود را بررسی کنید

دو مشکل تیروئید وجود دارد که روی خواب افراد تأثیر می گذارد. یکی از آن ها عاملی برای بی خوابی است اما نوع دیگر باعث خواب بیش از حد زیاد می شود به طوری که فرد همیشه احساس خستگی می کند.

کم کاری تیروئید نیز باعث می شود که فرد بیش از 10 ساعت در طول روز بخوابد که عاملی برای خستگی روزانه و خواب الودگی است. اگر هیچ کدام از مشکلات سلامتی را ندارید اما بیش از ساعات پیشنهادی می خوابید، حتما باید تیروئید خود را بررسی کنید.

این مشکل فقط در یک فصل برای شما ایجاد شود

اختلالی به نام اختلال عاطفی فصلی وجود دارد. فصل های مختلف تاثیر متفاوتی روی افراد با مشکلات سلامتی مختلف می گذارند. خواب بیش از حد زیاد در فصل زمستان معمولا به دلیل این نوع اختلال است که به افسردگی زمستانی هم مشهور است.

کم تر از 6 ساعت در شب می خوابید

بله. نخوابیدن به اندازه کافی می تواند عاملی برای مشکل پرخوابی زیاد شود. فرقی ندارد که این کار را از روی عمد و یا ناخودآگاه انجام داده باشید. کمبود خواب در شب می تواند عاملی برای خوابیدن بیش از حد معمول شود.

محیط خواب شما باید کاملاً آرام و ریلکس و بدون آشفتگی باشد که در غیر این صورت ساعات بیشتری را در طول روز خواب هستید و یا در حال چرت زدن خواهید بود.

ممکن است اختلالاتی هنگام خواب ایجاد شود

اپنه خواب زمانی اتفاق می افتد که مسیر هوایی در ریه ها مسدود می شوند. در نتیجه سیستم تنفسی فوقانی به مدت 10 ثانیه از کار می افتد. این اتفاق ممکن است بیش از صدها بار در یک شب رخ بدهد. به همین دلیل باعث می شود که خواب ما چندین بار در طول شب به هم بریزد و در نتیجه احساس خستگی از تن بیرون نخواهد رفت.

زمانی که این ساعات خواب شبانه را از دست بدهیم خواب زیاد روزانه اتفاق می افتد. به این صورت که احساس می کنید قادر هستید در هر زمانی و هر جایی در طول روز بخوابید که دیگران شما را خوش خواب خواهند نامید.

 

انتهای پیام/

نظر شما