​محله باغ آذری نوسازی می شود

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۵:۵۰:۴۹
کد خبر: ۱۳۴۶۱۵۶
​محله باغ آذری نوسازی می شود
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اجرایی شدن طرح باغ آذری، شاهد رشد روند نوسازی در این محله خصوصاً در محدوده بافت‌های مسکونی فرسوده و ناکارآمد آن باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محله «باغ آذری» به دوران حفر خندق ها و دیوارکشی و ساخت دروازه های شهر و شکل گیری دارالخلافه ناصری بر می گردد. چهره کنونی محله باغ آذری متفاوت از آن دوران است و برخلاف اسمی که دارد، این محله مملو از ساختمان‌های قدیمی و فرسوده است که بیشتر آنها در پایین ترین سطح زمین و در گودی ساخته شده‌اندو اکنون تنها چیزی که بیش از همه در محله باغ آذری دیده می‌شود، بناهای و ساختمان‌های قدیمی است و خبری از باغ‌های سرسبز و نهرهای جاری نیست و خانه های باغ اذری در گودال ساخته شده اند.

 کاوه حاجی علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفت و گویی دراین باره بیان کرد:در گود آذری ۴۰۰ پلاک وجود دارد که به خاطر شرایط توپوگرافی ویژه آن، امکان نوسازی به صورت درجا در آن محل وجود ندارد و باید ساکنان از این محل جابه جا شوند.

وی با اشاره اینکه بخشی از برنامه  قرارگاه جهادی مسکن در بحث کارهای مشارکتی است،گفت : برای این هدف، پروژه مسکن جایگزین در همان محله باغ آذری و در مجاورت خیابان صابونیان تعریف شده که کلنگ آن هم اواخر سال گذشته به زمین زده شد و این طرح با مشارکت بنیاد مسکن در حال ساخت است .

 کاوه حاجی علی اکبری مدیرعامل سازمان بعداز مدتی امروز 11تیر ماه از این طرح با هدف تشویق ساکنین به تجمیع و نوسازی، افزایش توجیه پذیری اقتصادی و ترغیب مالکین و سرمایه گذاران به مشارکت در ساخت در محدوده‌ای به مساحت ۱۳ هکتار توسط سازمان نوسازی شهر تهران و از طریق دفتر توسعه محله، ضمن هماهنگی با شهرداری منطقه ۱۶ تهیه شد خبرداد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران دراین خصوص در ادامه گفت: محدوده طرح شامل ۱۲۳۵ قطعه مسکونی ریزدانه است که به دلیل عدم توجیه اقتصادی، نمی‌توانستند وارد فرآیند نوسازی شوند و با تشدید فرسودگی کالبدی و مشکلات اجتماعی ناشی از آن مواجه شده بودند که پیشنهاد تغییر پهنه بندی

به کمیسیون ماده5 ارائه شد موردتصویب قرار گرفت.R122سکونت ان به 

علی اکبری خاطرنشان کرد: با تغییر پهنه بندی در این محدوده، ضمن تشویق ساکنین به نوسازی، زمینه جهت اصلاح دانه بندی قطعات از طریق تجمیع و رسیدن به حدنصاب قطعه به منظور دریافت طبقه تشویقی، فراهم می‌شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه طرح پیشنهادی با لحاظ کلیه سرانه‌های مورد نیاز خدمات هفتگانه و فضای سبز پیش بینی شده است، ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن طرح باغ آذری، شاهد رشد روند نوسازی در این محله خصوصاً در محدوده بافت‌های مسکونی فرسوده و ناکارآمد آن باشیم. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز