نتایج نمونه برداری میکروبی از موادغذایی دانشگاه خوارزمی در حال بررسی است

۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - ۱۰:۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۴۰۷۴۶۲
نتایج نمونه برداری میکروبی از موادغذایی دانشگاه خوارزمی در حال بررسی است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: نمونه‌برداری میکروبی از غذاهای باقیمانده و مشکوک انجام شده است که نتیجه نمونه‌ها در آزمایشگاه مواد غذایی دانشگاه در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در پی بروز علائم بیماری مشابه در دانشجویان دانشگاه خوارزمی، تیم تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی البرز از در این دانشگاه مستقر شد.

در این راستا نمونه برداری های انسانی، مواد غذایی و آب مصرفی دانشجویان انجام شده است.

عبدالوهاب حقی مدیر روابط عمومی دانشگاه خوارزمی با اشاره به اینکه در شب 10 آذرماه اتوبوس آمبولانس اورژانس استان البرز روبروی خوابگاه دانشجویان مستقر شده تا در صورت نیاز دانشجویان بدون اینکه به درمانگاه دانشگاه مراجعه کنند فوری مورد درمان قرار گیرند.

وی افزود: بررسی های اولیه معاونت دانشجویی دانشگاه و ثبت اسامی دانشجویانی که به درمانگاه مراجعه کردند و همچنین بررسی افرادی که غذای سلف را استفاده کردند نشان می دهد که تعدادی از این دانشجویان که به درمانگاه مراجعه کرده اند غذای سلف دانشگاه را استفاده نکرده اند.

پیش از این محمود گنج بخش معاون امور دانشجویی دانشگاه خوارزمی واحد کرج گفت: مسمومیت غذایی برای دانشجویان احراز نشده و مورد خاص و حادی در سلامت دانشجویان نداریم.

علیرضا رادفر پزشک درمانگاه دانشگاه خوارزمی بیان کرد: موضوع بیماری دانشجویان مربوط به یک پیک بیماری فصلی هست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این دانشجویان مسموم شده اند؟ افزود: اثبات مسمومیت نیازمند مراحل آزمایشگاهی و پزشکی خاص دارد و من اقدامی در این باره انجام ندادم و هنوز مسمومیت را تایید نمی کنم.

رادفر درباره تعداد دانشجویان مراجعه کننده به درمانگاه اظهارکرد: به نسبت جمعیت دانشجویان دانشگاه، تعداد مراجعه کننده به درمانگاه بالا نیست.

در این راستا شهرام صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه پنجشنبه گذشته (۱۰ آذرماه)، تعدادی از دانشجویان دانشگاه خوارزمی با علائم شکم درد و مسمومیت به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: ۱۳۷ دانشجو به مراکز درمانی مراجعه کرده که  خوشبختانه مشکل خاص و حادی برای هیچ یک از این دانشجویان اتفاق نیفتاد و ۱۲۴ نفر آنان به صورت سرپایی درمان  و ۱۳ نفر بستری و تحت درمان قرار گرفتند و در حال حاضر  دو نفر در بیمارستان تحت درمان قرار دارندکه حال آنها مساعد است.

صیادی با بیان اینکه از کلیه قسمت‌های مرتبط با آب و مواد غذایی از قبیل آشپزخانه، سالن‌های غذاخوری، سامانه‌های آبرسانی، سامانه دفع فاضلاب، بهداری و خوابگاه دختران بازدید لازم انجام شده است، تصریح کرد: نمونه‌برداری میکروبی از غذاهای باقیمانده و مشکوک انجام شده است که  نتیجه نمونه‌ها در آزمایشگاه مواد غذایی دانشگاه در حال بررسی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: ۱۶۳ مورد نمونه‌برداری مدفوع انجام شده است که نتایج  آن در حال بررسی است.

وی ادامه داد: تعداد ۵۷ مورد نمونه تنفسی از بیماران اخذ شد که یک مورد آنفلوانزا و یک مورد کرونا مثبت تایید شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز