اجرای طرح آرامش بهاری و میقات‌الرضا(ع) برای ایام نوروز

۱۴۰۱/۱۲/۱۰ - ۱۰:۲۴:۰۱
کد خبر: ۱۴۴۲۹۹۴
اجرای طرح آرامش بهاری و میقات‌الرضا(ع) برای ایام نوروز
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در مسیر استان هایی که منتهی به مشهد مقدس هستند، طرح آرامش بهاری با طرح ویژه میقات الرضا (ع) همراه خواهد بود که ۱۶۵ بقعه در این مسیر آماده خدمات‌رسانی به مسافران خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ «حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل» معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه،گفت: در سال ۱۴۰۱ بین سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد که در حوزه‌های مختلف گردشگری و میراث‌فرهنگی که عمدتا در حوزه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی است همکاری‌های لازم انجام شود.

وی در ادامه بیان کرد: کارگروه‌های این تفاهم‌نامه هم فعال شده است و در استان‌ها و ادارات کل هم در اوقاف و هم در میراث فرهنگی کمیته‌ای تشکیل شده و در موضوعات مختلفی در حوزه بقاع متبرکه چه در بحث تعمیر و مرمت و بازسازی ابنیه میراثی که جزو امامزاده ها و مساجد هستند چه در بحث های گردشگری همکاری‌های خوبی در حال انجام است.

عادل ادامه داد: ایام نوروز فصل ویژه‌ای برای سفر است و با توجه به اینکه مقصد بسیاری از مسافران نوروزی امامزاده‌ها و اماکن مذهبی است، هم به لحاظ برنامه های فرهنگی و هم خدمات رفاهی باید زمینه لازم برای حضور مسافران فراهم باشد، در ستاد خدمات سفر، دوستان میراث فرهنگی، سازمان اوقاف را به عنوان عضو پذیرفتند و آمادگی های لازم ایجاد شده و دستورالعمل های لازم نیز به سطح کشور ابلاغ شده است.

وی افزود: طرح آرامش بهاری را امسال برای نوروز داریم که برای دهمین سال متوالی انجام خواهد شد. در این طرح حدود ۲هزار بقاع امامزاده آمادگی حضور مسافران را دارند تا بتوانند از امکانات آنجا و سرویس های بهداشتی و خدمات رفاهی استفاده کنند.

عادل ادامه داد: در زائرسرای امامزاده ها که حجم قابل توجهی را در سطح کشور به خود اختصاص می دهد آمادگی های لازم ایجاد شده تا مسافران نوروزی بتوانند از آن استفاده کنند. اسکان عمومی در صحن بقاع متبرکه توسط چادرهایی که مردم به همراه دارند امکان پذیر است که همکاهنگی های آن نیز انجام شده است. اگر خدای نکرده شرایط اضطرار پیش آید این آمادگی وجود دارد تا اسکان مسافران در امامزاده‌ها و مساجد انجام شود.

وی درباره ارائه خدمات فرهنگی در همین زمینه افزود: در لحظه تحویل سال مراسم های معنوی با قرائت دعا و برنامه های شادی با حضور مردم در امامزاده ها خواهیم داشت. همچنین خیمه های معرفتی هم در امامزاده ها وجود دارد که به مسائل شرعی پاسخ داده می شود و مشاوره ها و مسابقه های فرهنگی برای کودکان، غرفه محصولات فرهنگی و صنایع دستی نیز از جمله فعالیت‌هایشان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در مسیر استان هایی که منتهی به مشهد مقدس هستند، طرح آرامش بهاری ما با طرح ویژه میقات‌الرضا(ع) همراه خواهد بود که ۱۶۵ بقعه در این مسیر آماده خدمات‌رسانی به مسافران خواهد بود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز