رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی:

اساس توسعه پایدار هر کشور تربیت نیروی انسانی ماهر است

۱۳۹۴/۱۱/۱۳ - ۱۵:۵۳:۱۴
کد خبر: ۳۶۸۸۹۱
اساس توسعه پایدار هر کشور تربیت نیروی انسانی ماهر است
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه آموزش های علمی باید متناسب با شغل و بازار کار هر کشوری تنظیم شود ، گفت: اساس توسعه پایدار هر کشور تربیت نیروی انسانی ماهر و تکنیسین برای بازار کار است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  عصر امروز محمد اخباری در آیین امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه جامع علمی  کاربردی که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: هم افزایی و استفاده از پتانسیل های آموزش و پرورش می تواند باعث ارتقا آموزش های فنی  و حرفه ای و رونق  بازار کار در کشور شود.

وی با اشاره به بند (76) سیاست های ابلاغی رهبر معظم  انقلاب در زمینه اشتغال تصریح کرد: آموزش های علمی باید متناسب با شغل و آینده بازار کار باشد و از این رو مأموریت دانشگاه جامع علمی کاربردی تحقق این سیاست در کشور است و به همین دلیل است که این دانشگاه یک دانشگاه تقاضامحور محسوب می شود.

اخباری ادامه داد: وظیفه این دانشگاه این است که متناسب با نیاز و تقاضای بازار کار رشته های  مهارتی خود را در مقاطع کاردانی و کارشناسی برای  تربیت نیروی ماهر و تکنیسین فراهم کند تا بتواند با استفاده  پستانسیل نیروی جوان کشور جهت دهی مناسبی با بازار کار بدهد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و دویست هزار فارغ التحصیل از دانشگاه

داشته ایم خاطر نشان کرد: با رصد 60 درصد فارغ التحصیلان به این نتیجه رسیده ایم که 76 درصد از این دسته از فارغ التحصیلان جذب بازار کار شده اند که این یک توفیق برای دانشگاه محسوب می شود.

وی  اضافه کرد: در نظر داریم در برنامه ششم توسعه  سهم آموزش های مهارتی در مشاغل غیردولتی را ارتقا دهیم  که در این راستا دانشگاه دو مسیر ارائه مدرک و برگزاری دوره های کوتاه مدت پودمانی در دستور کار دارد که داوطلبان پس از  گذراندن دوره های مهارتی علاوه بر کسب گواهی بتوانند به مشاغل غیردولتی تحرک خاصی بدهد.

اخباری  گفت: 170 هزار شغل و یا هنر  در کشور رو به فراموشی یا نابودی است و ما باید بتوانیم با استفاده از پتانسیل آموزش وپرورش جهت دهی لازم  به این  شغل ها را بدهیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه نظام آموزش مهارتی دارای سه ضلع آموزش، رصد و اطلاعات لازم از بازار کار و صلاحیت های حرفه ای است ،‌تصریح کرد: تاکنون فقط در آموزش توفیق داشته ایم و باید در برنامه ششم توسعه اقدامات را به گونه ای برنامه ریزی کنیم که بتوانیم با استفاده از رصد و پایش اطلاعات از بازار کار  به صلاحیت های حرفه ای منطبق با نیاز بازار کار و مبتنی بر اهداف و پتانسیل کشور دست پیدا کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز