رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی بندرعباس:

۳۹ درصد مراجعه کنندگان مشاوره تغذیه،درغرفه هفته سلامت افراد با افزایش وزن و دیابتیک بودند

۱۳۹۵/۰۲/۱۸ - ۰۹:۰۷:۱۲
کد خبر: ۴۰۱۴۴۰
رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی با اشاره به اینکه مشاوره تغذیه در هفته سلامت مورد استقبال مراجعه کنندگان قرار گرفت ،بیان کرد :39 درصد از مراجعه کنندگان را افراد دیابتی ، نه و نیم درصد افراد مبتلا به پرفشاری خون ، 29 و نیم درصد افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی و 22 درصد از مراجعه کنندگان را افراد با کمبود اضافه وزن تشکیل داده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، سعید کاشانی خاطر نشان کرد : طی 4 روز تعداد 85 نفر تحت مشاوره  رژیم غذایی قرار گرفته و مشاوره های لازم توسط کارشناسان تغذیه  با توجه به بیماری و مشکلاتشان به آنها ارائه شد که با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از مراجعه کنندگان افراد مبتلا به دیابت و افارد چاق بودند نشان می دهد که شیوع دیابت و چاقی در جامعه رو به افزایش است.

"کاشانی " با شاره به این نکته که  مطالعات نشان داده اند که مداخلات روش زندگی  می تواند بروز دیابت را حداقل 11 سال به تاخیر بیندازد و حتی در 20 درصد موارد بروز آن را منتفی کند یاد آور شد : تغییر در شیوه ی زندگی ، کنترل وزن ، ورزش و تغذیه صحیح  می تواند نقش بسزایی در پیشگیری و کنترل دیابت داشته باشد.   

کارشناس ارشد تغذیه مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی در این خصوص گفت:با توجه به اینکه چاقی از جمله عوامل خطر ابتلا  به دیابت محسوب می شود کنترل وزن می تواند در پیشگیری از دیابت موثر باشد .

این کارشناس تاکید کرد: افزایش وعده های غذایی و کاهش حجم غذا در هر وعده ، افزایش دریافت فیبر غذایی از طریق مصرف سبزیجات ، میوه ها،غلات سبوس دار، حبوبات و ...کاهش دریافت مواد غذایی حاوی قند ساده مثب نوشابه ،دلستر ،قند و شکر،شیرینی و کاهش دریافت  اسیدهای چرب اشباع و ترانس می توانند در کنترل قند خون و بهبوبد وضعیت بیماران دیابتی موثر واقع شود.

فاطمه غلامی همچنین اظهارکرد :به افرادی که دچار چاقی می باشند کنترل و کاهش وزن از طریق فعالیت بدنی  به همراه  رژیم غذایی کم کالری، کاهش مصرف غذاهای پرکالری مانند فست فودها، استفاده موادغذایی پرفیبر مانند سالاد، کدو، سبزی های پخته قبل از هر وعده ی غذایی، نوشیدن مقدار کافی آب به میزان 8 لیوان در روز ، محدود کردن چربی های رژیم غذایی و مصرف سبزی ها  چه به صورت خام و چه پخته توصیه می گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز