وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:

استفاده از روش های عقلانی در حل مشکلات

۱۳۹۵/۱۲/۱۸ - ۱۰:۳۲:۳۵
کد خبر: ۵۳۱۰۰۳
استفاده از روش های عقلانی در حل مشکلات
وزیرآموزش و پرورش گفت: استفاده از روش های عقلانی در حل مشکلات از برنامه های آموزش و پرورش است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر فخرالدین دانش آشتیانی در جمع فرهنگیان شهرستان اردستان که در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور این شهرستان، با بیان این که باید نگاه به آموزش و پرورش تغییر کند، اظهارکرد: باید جایگاه واقعی آموزش و پرورش در جامعه شناخته شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که باید فرایندهای نظام تعلیم و تربیت برای مردم عینی ترشود، تصریح کرد: مهمترین ویژگی برنامه درسی در آموزش و پرورش کاربردی کردن آن است.

وی خاطرنشان کرد: اگر برنامه درسی، کاربردی، ملموس و قابل لمس درجامعه باشد دانش آموز لذت برده و پس از فراغت از تحصیل مسائل جامعه را حل خواهد کرد.

دانش آشتیانی افزود: باید برنامه درسی طوری تنظیم و تدوین شود که دانش آموزان بتواند منطبق با آداب و رسوم جامعه مباحث درسی خود را تنظیم کند.

وی بیان کرد: بهتر است آموزش ها به صورت کاربردی انجام شده و تنها به فضای ذهنی اکتفا نشود و کتاب های درسی در جهت حل مسائل جامعه تدوین و منتشر شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر آموزش و پرورش را یک دستگاه سرمایه ای بدانیم باید به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم نخبگان را جذب آموزش و پرورش کنیم تا زمینه رشد و توسعه جامعه بیشتر فراهم شود.

وی با بیان این که بسیاری از تصمیم سازی ها به شوراهای استان ها تفویض می شود، خاطرنشان کرد: در نهایت اختیارات به مدرسه ها واگذار می شود .

دانش آشتیانی افزود: اگر بخواهیم مردم و مسئولان در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنند باید تغییراتی ایجاد کرده و با تغییر محتوای آموزشی زمینه ارتقا سطح علمی و فراگیری مهارت های مورد نیاز جامعه، کارایی واحدهای آموزشی را ارتقا داده و اثر بخشی آن ها را در حل مسائل جامعه و زندگی مردم عینی تر کنیم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز