ربیعی:

میزان بنگاه داری نهادهای زیر مجموعه مشخص شود

۱۳۹۶/۰۳/۱۰ - ۱۲:۴۷:۴۰
کد خبر: ۵۶۶۶۰۹
میزان بنگاه داری نهادهای زیر مجموعه مشخص شود
در جلسه شورای راهبردی اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به ریاست دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد، الزامات و پیش نیازها، ساز و کارهای نهادی، حقوقی، سازمانی و مالی لازم برای خروج صندوق های بازنشستگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این جلسه که با حضور 60 نفر از مدیران عامل صندوق ها، هلدینگ های تخصصی و بنگاههای بزرگ وابسته به این صندوق ها برگزار شد، ضمن تاکید بر ضرورت خروج از بنگاهداری، انجام مطالعات و تمهیدات لازم برای اجرایی شدن این راهبرد مورد بررسی قرار گرفت.

 وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی در این جلسه با تاکید بر این که بحث  واگذاری صندوق ها از سال 93 مطرح شده و بررسی های لازم در این زمینه صورت گرفته است، تاکید کرد: هم اکنون در نظر داریم که این کار با جدیت صورت بگیرد چرا که دکتر روحانی نیز استراتژی های خروج بنگاهها را از بخش دولتی مطرح و دستورات لازم را در این زمینه صادر کرده اند.

وی ضمن بیان اینکه ما باید میزان بنگاه داری  نهادهای زیر مجموعه را مشخص کنیم، افزود: پیرامون تعیین تکلیف نحوه اداره این شرکت ها،  این که چه شرکت هایی باید واگذار شوند و چه شرکت های فروخته شوند و یا سهامشان واگذار شوند مطالعات  گسترده ای صورت گرفته و در این زمینه باید برنامه داشته باشیم چرا که بدون برنامه نمی توانیم کاری را از پیش ببریم؛ بنابراین کاری عقلانی و منطقی را باید انجام دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در این زمینه باید مطالعات کشورهای دیگر را نیز بررسی نماییم و از تجارب آنها استفاده کنیم.

وی معتقد است که ما نمی توانیم در همه جا بنگاه داشته باشیم و در این زمینه هم همگی با هم اشتراک نظر داریم.

دکتر ربیعی در ادامه خواستار تصمیم و قاعده ای یکسان شد که همه اعضای زیر مجموعه در این رابطه به اجماع برسند.

وی گام اول را تهیه لیستی از تمامی شرکت های زیرمجموعه دانست و این که  چه شرکت هایی لازم است واگذار شوند و چه شرکتهای باید به صورت شراکتی اداره شوند.

وی در ادامه  دستورات لازم را در این زمینه به برخی مدیران شرکت های تابعه صادر نمود. 

دکتر ربیعی تاکید کرد ما در قبال شرکت های زیرمجموعه خودمان مسوولیت داریم و باید طوری برنامه ریزی کنیم که به سوددهی برسیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی وضعیت بازار کشور را ضروری دانست و تاکید کرد: میزان فروش این شرکت ها نیز باید بررسی شود؛ بنابراین باید میزان سوددهی آن نیز مورد توجه قرار گیرد.

دکتر ربیعی تهیه لیست از شرکت ها را یادآور شد و تاکید کرد که این کار باید سریعا انجام شود و به عنوان اصلاح ساختار صندوق ها به رییس جمهور اعلام شود .

وی در ادامه با تاکید بر این که ما در قبال همه صندوق ها مسوول هستیم ، اظهار کرد: ما باید بتوانیم از اختیارات هیات امنایی برای صندوق ها استفاده کنیم و قانون هم به ما اجازه داده که صندوق ها را ادغام کنیم .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش جذب سرمایه های خارجی را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما در شرایط کنونی باید به سمت جذب سرمایه های خارجی و بین المللی حرکت کنیم تا بتوانیم در این زمینه پاسخگویی مثبتی داشته باشیم . هم اکنون دوره ای است که باید به صورت بین المللی کارکنیم .

دکتر ربیعی در پایان اظهار کرد: ما باید بتوانیم صندوق سرمایه گذاری تشکیل بدهیم و باید کاری کنیم که تامین اجتماعی و سایر صندوق ها در زندگی مردم نمود داشته باشند چرا که برای ما بیمه شدگان مهم هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز