مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه:

فعالیت ۲۵ جایگاه عرضه دام زنده از فردا آغاز می شود

۱۳۹۶/۰۶/۰۸ - ۱۱:۳۹:۰۹
کد خبر: ۶۰۶۹۷۴
فعالیت ۲۵ جایگاه عرضه دام زنده از فردا آغاز می شود
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران از آغاز فعالیت دو روزه 25 جایگاه عرضه دام زنده به مناسبت روز عرفه و عید قربان از صبح فردا خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، عبدالحسین رحیمی در نشست خبری امروز چهارشنبه، گفت: در سال‌های گذشته به مناسبت ایام عید قربان و روز عرفه در تهران حدود 18 یا 19 جایگاه برپا می‌شد اما برای امسال در تمامی مناطق 22 گانه شهرداری تهران یک جایگاه موقت بر پا خواهد شد ضمن آنکه در سه منطقه 4، 15 و 18 نیز جایگاه‌های عرضه دام زنده ثابت به شهروندان ارائه خدمات خواهند داشت.

وی افزود: 25 جایگاه توسط سازمان میادین برای این ایام برپا شده و 12 جایگاه نیز توسط مراکز خیریه ایجاد شده است که به این ترتیب در کل شهر تهران 38 جایگاه برای این ایام به شهروندان ارائه خدمات خواهند داشت که این تمهیدات برای دسترسی بهتر شهروندان فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران بر ارائه رایگان خدمات در این جایگاه‌ها تاکید کرد و افزود: در این جایگاه‌ها تمامی خدمات ارائه شده رایگان است و تنها وجهی که از شهروندان دریافت می‌شود وجه دام خریداری شده است. خدماتی همچون معاینه پزشکی، ذبح و ... به تمامی شهروندان رایگان ارائه می‌شود.

رحیمی در تشریح روند نظارتی بر سلامت دام عرضه شده در این مراکز تصریح کرد: قبل از ورود دام به هر مرکز، دام مورد معاینه قرار می‌گیرد و در صورتی که مشکوک به بیماری باشد ضبط و به قرنطینه فرستاده خواهد شد. اگر در هنگام خرید نیز کل لاشه و یا قسمتی از آن توسط دامپزشک بیمار تشخیص داده شود لاشه و یا بخش مشکوک به بیماری ضبط می‌شود و وجه آن به خریدار بازگردانده می‌شود. به این ترتیب سلامت شهروندان تضمین و حقوق آنها رعایت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران منفعت مالی از برپایی مراکز عرضه دام زنده ندارد، افزود: این طرح صرفا کاری خدماتی است. لذا از همه شهروندان درخواست می‌کنیم که دام مورد نیاز خود را تنها از این مراکز خریداری کنند چرا که دام عرضه شده خارج از این مراکز که نظارتی بر روی آنها نیست با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران افزود: در کنار خدمات ارائه شده همچون نظارت‌های پزشکی در جایگاه‌های برپا شده بروشورهای آموزشی و غرفه‌های برنامه‌های فرهنگی نیز وجود خواهد داشت.

وی به حضور 250 دامپزشک در این طرح اشاره کرد و افزود: در تمامی مراکز عرضه دام زنده یک دامپزشک حضور دارد تا به این ترتیب اطمینان خاطری برای شهروندان جهت خرید دام زنده حاصل شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران از آغاز فعالیت مراکز عرضه دام زنده از صبح فردا خبر داد و افزود: در خصوص قیمت قطعا فردا قیمت نهایی اعلام خواهد شد که این قیمت سقف قیمت خواهد بود. بی تردید اجازه عرضه دام زنده بالاتر از قیمتی که به عنوان سقف تعیین شده است را در این مراکز نخواهیم داشت.

رحیمی عرضه بسته‌های سلامت را در این مراکز از تفاوت‌های اجرای طرح نسبت به سال‌های گذشته خواند و افزود: بسته‌های سلامت شامل یک جفت دستکش یک ماسک همراه با یک پیام بهداشتی به شهروندان است که به صورت رایگان و برای اولین بار در مراکز عرضه دام زنده داده خواهد شد.

وی ادامه داد: هر ساله حدود 23 تا 25 هزار رأس دام در شهر تهران برای این ایام عرضه می‌شود که 11 هزار رأس دام در جایگاه‌ها ذبح می‌شوند اما هر ساله این روند رو به رشد بوده است.

رحیمی تاکید کرد: تلاش داریم قیمت با سایر دستگاه‌های ذیربط به صورت مشورتی و به گونه‌ای مدیریت شود که تا جایی که امکان دارد طرفین یعنی فروشنده و خریدار حقوق‌شان رعایت شود ولی هر قیمت نهایی که اعلام شود حتما بر آن نظارت قاطعی خواهیم داشت.

وی در خصوص مقابله با عرضه دام‌های سرگردان در سطح شهر تهران نیز گفت: دام‌های سرگردان در کارگروهی با مشارکت شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران و نیروی انتظامی مورد بررسی قرار می‌گیرد و این دام‌ها تا جایی که امکان دارد جمع آوری خواهند شد و پس از جمع آوری به مراکز عرضه ما که امکان فروش برای چنین دام‌هایی وجود دارد منتقل خواهند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز