خوراکی هایی که چروک صورت را از بین می برند

۱۳۹۶/۰۹/۰۳ - ۰۷:۱۰:۰۵
کد خبر: ۶۴۰۷۷۶
خوراکی هایی که  چروک صورت را از بین می برند
عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند منجر به آسیب‌های پوستی شده و باعث ظهور لکه‌ها، تحریکات و چین و چروک‌ها شوند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ روش‌ها، درمان‌ها و مداخلات زیادی برای کاهش یا از بین بردن علائم پیری پوست وجود دارد. در این میان نقش غذا را نباید از نظر دور داشت . غذا اهمیت ویژه‌ای در همه جنبه‌های سلامت بخصوص سلامت پوست دارد.

در اینجا سالم‌ترین گزینه‌های غذایی برای جوان نگه داشتن پوست و رفع چروک‌های صورت معرفی شده‌اند:

 

شاهی: دارای سطح بالایی از پتاسیم است که با اسیدتیه بدن مقابله می‌کند و نقش مهمی در خالص سازی خون دارد. بنابراین این سبزی می‌تواند یک ابزار عالی برای مبارزه با مشکلات پوستی از قبیل بثورات، اگزما، آکنه، عفونت‌ها و چین و چروک زودرس محسوب می‌شود.

 

زردچوبه: یکی از بهترین گزینه‌های غذایی برای کمک به از بین بردن چین و چروک‌های پوستی و همچنین رفع التهاب است. این ادویه همچنین به افزایش سطح آنزیم گلوتاتیون-S-ترانسفراز در خون کمک می‌کند. این آنزیم نقش مهمی در سم زدایی، حفظ شفافیت پوست و سلامت آن دارد.

 

زغال اخته: غنی از آنتی اکسیدان هایی برای از بین بردن چین و چروک‌ها، جلوگیری از پیری زودرس پوست، و حفظ انعطاف پذیری پوست است.

 

شکلات تیره: کاکائو از اثرات مضر خورشید محافظت می‌کند و در نتیجه از پیری زودرس آن جلوگیری می‌کند. شکلات تیره دارای سطح بالایی از آنتی اکسیدان ها است و نقش مهمی در مراقبت از سیستم قلب و عروق و کاهش خطر ابتلا به آترواسکلروز دارد.

 

خربزه: خواص باورنکردنی خربزه برای حفظ سلامت پوست و رفع چین و چروک‌های آن ثابت شده است. خربزه غنی از ویتامین‌های آ، ث و بتاکاروتن است که از آسیب‌های پوستی ناشی از نور خورشید جلوگیری می‌کند. مصرف خربزه راهی مفید برای جلوگیری از خشکی پوست است.

 

نارگیل: مصرف نارگیل سبب تقویت بافت همبند پوست شده و باعث می‌شود پوستی صاف، قوی و انعطاف پذیر داشته باشید. روغن نارگیل را می‌توانید به طور مستقیم روی پوستتان قرار داده و بر روی چروک‌ها آن را ماساژ دهید.

 

آووکادو: به دلیل سطح بالای اسید اولئیک موجود در آن، باعث بازسازی آسیب‌های پوستی می‌شود. پوره آووکادو را می‌توانید به طور مستقیم روی پوستتان قرار دهید.

 

ماست: محصولات پروبیوتیک به تنظیم پاسخ سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند ضمن این که منجر به کاهش التهاب بدن و در نتیجه جلوگیری از آکنه و رفع چین و چروک‌های پوستی می‌شود.

 

ماهی: ماهی‌های آب‌های سرد مانند قزل آلا، ساردین، سالمون و ... منابع خوبی از پروتئین هستند که نقش مهمی در حفظ و بازسازی سلامت پوست ایفا می‌کنند. توصیه می‌شود که در رژیم غذایی هفتگی خود، مصرف 3 وعده ماهی را فراموش نکنید.

 

 

 

 

 

سلامانه

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز