در خوزستان رخ داد؛

تعطیلی کلیه مدارس و دانشگاه‌های ۱۳ شهر

۱۳۹۶/۰۹/۱۵ - ۱۲:۳۵:۳۴
کد خبر: ۶۴۵۹۷۳
تعطیلی کلیه مدارس و دانشگاه‌های ۱۳ شهر
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از تعطیلی کلیه مدارس و دانشگاه‌های 13 شهرستان استان در فردا پنجشنبه در پی پیش‌‌بینی وقوع گرد و غبار خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، کیامرث حاجی‌زاده اظهار کرد: در پی پیش‌بینی‌ها و اطلاعیه‌های هواشناسی خوزستان مبنی بر وزش بادهای شدید و وقوع پدیده گرد و غبار طی روزهای پنجشنبه و جمعه ( 16 و ‌17 آذر ) ستاد بحران استان تصمیم بر تعطیلی فعالیت کلیه دانشگاه‌ها، مراکز علمی، مدارس و مهدکودک‌ها در دو نوبت صبح و ظهر در روز پنجشنبه گرفت.

تعطیلی کلیه مدارس و دانشگاه‌های 13 شهر خوزستان در فردا

وی ادامه داد: بر این اساس مدارس و دانشگاه‌های شهرستان‌های اهواز، آبادان، خرمشهر، دشت آزدگان، شادگان،هندیجان، امیدیه، کارون، باوی، هویزه، حمیدیه، ماهشهر و رامشیر در نوبت و در تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل هستند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان تاکید کرد: همچنین در این روز ماسک در شهرستان های مذکور توزیع می شود.
در همین رابطه یک فوق تخصص آسم و آلرژی بیمارستان گلستان اهواز گفت: با توجه به اینکه مردم خوزستان هر چند وقت یکبار با پدیده گرد و غبار روبه رو می شوند برای حفظ سلامتی و مصون ماندن از اثرات سوء آن، لازم است توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.
دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار کرد: از راه های در امان ماندن از آسیب آلودگی هوا و ریزگردها، استفاده از ماسک به ویژه N95 است که می تواند تا 95 درصد از ذرات آلاینده (Air Pollution) را جذب کند و به افرادی که زمینۀ آلرژی دارند توصیه می شود.
وی افزود: این افراد در روزهایی که میزان ریزگردها، آلاینده ها و ذرات معلق در هوا زیاد است، اگر کار ضروری ندارند در معابر عمومی تردد نکنند و در شرایطی که مجبور به خروج از منزل هستند، حتما از ماسک N95 استفاده کنند.
ابول نژادیان توصیه کرد: در روزهای با آلودگی شدید، از ورزش و فعالیت هایی بدنی سخت، پرهیز شود چون در هنگام ورزش کردن و انجام فعالیت های بدنی سنگین، بخشی از تنفس از راه دهان صورت می گیرد و به همین سبب، ذرات آلاینده های موجود در هوا، به راحتی و مستقیم وارد ریه می شود.
وی ادامه داد: اما بخشی از آلاینده های موجود در هوایی که از طریق بینی استنشاق می شود، به دلیل وجود مژک ها در راه هوایی، در بینی رسوب کرده و به ریه نمی رسد. وی اضافه کرد: رژیم غذایی خاصی که بتوان با پیروی از آن، میزان جذب آلرژن(مواد حساسیت زا) را بطور کامل کنترل کرد وجود ندارد اما شیر به کاهش جذب آلرژن کمک می کند و مصرف آن بصورت روزانه به ویژه در مواقع بروز آلودگی هوا، توصیه می شود.

ابول نژادیان افزود : کودکان، سالمندان، بیماران ریوی، بیماران قلبی، بیماران دیالیزی و بیماران آسماتیک گروه های پر خطر هستند که توصیه می شود تا حد ممکن در روزهایی که غلظت آلاینده های موجود در هوا بالاست، از تردد در اماکن و معابر عمومی جدا خودداری کنند.

پیش ازاین 30 آبان سالجاری غلظت گرد وغبار در آسمان چهار شهرستان خوزستان به 23برابر حد مجاز رسید و موجب تعطیلی مدارس وادارات دراین شهرستانها شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز