خطر خوردن پفک برای خانم ها

۱۳۹۷/۰۷/۰۶ - ۱۳:۱۵:۲۲
کد خبر: ۷۵۸۰۳۵
خطر خوردن پفک برای خانم ها
پفک و تنقلات کم ارزش امروزه بیشتر نسبت به گذشته وارد رژیم غذایی افراد شده است و این تنقلات بدون ضرر نیستند. در این مقاله علت پرهیز خانم ها از خوردن پفک را مورد بررسی قرار داده ایم.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛  تحقیقاتی صورت گرفته است که نشان می دهد، مصرف چیس و پفک برای خانم ها بسیار مضر است. بر اساس این تحقیقات نشان داده شده است که خانم هایی که چیپس و پفک مصرف می کنند دو برابر بیشتر از سایر خانم ها در معرضناباروری هستند.

این خطر برای زنانی که که به دفعات در طول ماه از غذاهایی مانند پیتزا و ساندویچ استفاده می‌کنند، ۴ برابر بیشتر است. همچنین پژوهش هایی صورت گرفته است که نشان می دهد که تنقلات مصنوعی مانند چیپس، پفک، شکلات و آدامس موجب بروز کم اشتهایی، مشکلات عصبی، متوقف شدن رشد کودکان و نازایی می‌شود.

محققان می‌گویند:‌ مصرف غذاهای سالم و پرهیز از غذاهای صنعتی و آماده خود می‌تواند عاملی برای پیشگیری از بیماری‌ها باشد.

پروفسور رابرتز از دانشگاه آدلاید می‌گوید: نتایج بررسی‌ها نشان داد که چگونه یک رژیم غذایی با کیفیت باعث افزایش باروری می‌شود.

بعد از خوردن پفک چه اتفاقی می افتد؟

به گزارش ایران ناز عبدالحمید ظفربند متخصص تغذیه با اشاره به اینکه خوردن پفک به دلیل خاصیت حجیم شده آن باعث خستگی سیستم گوارش به ویژه معده می‌شود اظهار کرد: استفاده از پفک و مواد مشابه غذایی در کودکان و نوجوانان در حال رشد باعث اختلال در رشد آنها می‌شود زیرا مصرف این ماده چسبنده و حجیم شده باعث اشغال حجم زیادی از معده، اشغال مضاعف،‌خستگی سیستم گوارش و فلج شدن معده می‌شود.

ایجاد سو تغذیه با خوردن پفک

تحقیقات نشان می‌دهد که پفک تا 9 برابر وزن خود آب جذب می‌کند، بنابراین معده کودکان را پر کرده و منجر به بی‌اشتهایی آنها به وعده‌های غذایی اصلی می‌شود. همچنین چیپس نیز به دلیل کالری بالای روغن آن منجر به سیری کاذب می‌شود و میل افراد را به مصرف غذاهای مغذی کاهش می‌دهد؛ در نتیجه این امر مصرف‌کننده به بیماری‌هایی نظیر کم‌خونی، کوتاهی قد، پوکی استخوان و ریزش و تضعیف مو پس از مصرف مداوم این فرآورده‌ دچار می‌شود همچنین مصرف رنگ نارنجی در پفک باعث بروز اختلالات رفتاری، اضطراب، تندخویی و آلرژی کودکان می‌شود.

این متخصص خاطرنشان کرد : سوء تغذیه یکی دیگر از عوارض این گروه از خوراکی های کم ارزش است . در رابطه با افرادی که درگیر سوء تغذیه هستند هشدار داده می شود از این خوردنی ها به هیچ وجه حتی در مقدار کم استفاده نکنند چرا که این گروه از خوراکی ها سیری کاذب در فرد بوجود می آورد و این سیری کاذب احساس بی اشتهایی را در فرد تشدید کرده و دیگر میلی به خوردن غذای اصلی ندارند، این بی اشتهایی تهدیدی جدی برای این افراد است .

وی افزود: پفک ماده غذایی حجیم شده و چسبنده‌ای با رنگ‌های مصنوعی مجاز است که به دلیل جذابیت خاص و نوع بسته بندی‌اش مورد توجه گروه‌های سنی مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان می‌شود.

ظفربند تصریح کرد: پفک به دلیل نشاسته موجود در ذرت، طبیعت خاص خود و خاصیت چسبندگی که دارد در گروه های سنی مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان باعث ایجاد آسیب‌های جدی می‌شود. این ماده غذایی غیر مجاز که فاقد ارزش غذایی علاوه بر ایجاد چسبندگی در دندانها سلامت وضعیت دهان و سلامت عمومی بدن را به خطر می‌اندازد.

تاثیر در یادگیری با خوردن پفک

دکتر قوام زاده، متخصص تغذیه می‌گوید: «پفک‌هایی که دارای رنگ مصنوعی (رنگ مجاز خوراکی) هستند به مراتب خطرناکند. استفاده از این رنگ‌های مصنوعی خود ممکن است باعث بروز بیماری‌هایی مانند اختلالی روانی به نام سندرم بیش فعالی با عدم تمرکز در کودکان کم سن و سال شود و اختلالاتی ایجاد کند که بعدا وقتی کودکان به مدرسه رفتند باعث ضعف آنها در یادگیری درس‌ها می‌شود.»

 

 

 

نظر شما