آیا تکان دادن پاها ناشی از اضطراب است؟

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۰۹:۲۰:۴۴
کد خبر: ۹۱۱۶۳۹
آیا تکان دادن پاها ناشی از اضطراب است؟
یک روان‌شناس گفت: دیدن خواب های آشفته و تکان دادن پاها از علائم اضطراب است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مجید ابهری با بیان اینکه اضطراب یکی از مشکلات امروز همه افراد جامعه است، گفت: بیشتر مراجعان به روانپزشک‌ها عموما بیمارانی هستند که از اضطراب رنج می‌برند.

او ادامه داد: ممکن است افراد به خاطر گرفتاری‌ای که در زندگی دارند، دچار اضطراب شوند که این موضوع بیمارگونه نیست، اما اگر همین اضطراب منجر به اختلال در عملکرد انسان شود و مثلا باعث اختلال در خواب و اشتها شود یا اگر فردی حوصله دیگران را نداشته باشد، این اضطراب بیماری است و نیازمند درمان است.

این روانشناس با تاکید بر اینکه اضطراب گاهی فرد را از زندگی سیر می‌کند، عنوان کرد: کسی که دچار اضطراب می‌شود به طور دائم دست‌هایش را به هم می‌مالد، در جایی که نشسته آرام نیست، پایش را حرکت می‌دهد، نسبت به آینده نگران است، خواب‌های آشفته می‌بیند و اعتماد به نفس کمی‌ دارد.

ابهری با اشاره به اینکه چهره فرد مضطرب قابل تشخیص بوده و نیازمند درمان است، توضیح داد: اضطراب یکی از ناتوان‌کننده‌ترین اتفاقاتی است که از نظر روحی برای یک فرد اتفاق می‌افتد و باید برای درمان آن راه تسکینی پیدا کرد مراجعه به روانپزشک می تواند در یافتن راه‌های تسکین کمک کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز