خرید و فروش ماسک در داروخانه‌ها ممنوع می‌شود

۱۳۹۸/۱۲/۰۴ - ۰۹:۱۸:۰۳
کد خبر: ۹۶۸۲۶۱
خرید و فروش ماسک در داروخانه‌ها ممنوع می‌شود
دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: بر اساس دستور اخیر سازمان غذا و دارو، توزیع ماسک فقط از طریق هیأت امنای ارزی صورت خواهد گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد خلیلی، دبیر انجمن داروسازان ایران ، در خصوص افزایش تقاضا برای خرید ماسک اظهار داشت: بر اساس دستور اخیر سازمان غذا و دارو، توزیع ماسک فقط از طریق هیأت امنای ارزی صورت خواهد گرفت.

 وی تصریح کرد: بنابراین داروخانه‌ها صرفا اقدام به عرضه موجودی انبار خود تا قبل از ابلاغ این بخشنامه کرده اند که طبیعتا این دپو، بسیار محدود بوده و ظرف چند روز اخیر انجام شده است.

 وی افزود: با ابلاغ بخشنامه اخیر، داروخانه‌ها مسئولیتی در قبال عرضه ماسک نخواهند داشت و هیأت امنای ارزی راسا اقدام خواهد کرد.

وی تاکید کرد: در این بخشنامه صراحتا ذکر شده که توزیع، خرید و فروش انواع ماسک‌های پزشکی شامل ماسک جراحی ( بنددار و کش‌دار) ،فیلتردار، n95 و n99 تا اطلاع ثانوی ممنوع است. و داروخانه‌ها تا اطلاع ثانوی اجازه خرید مجدد  از شرکت توزیع را به هیچ عنوان ندارد.

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت نیز گفت: متاسفانه سوداگران، استفاده از ماسک را بهانه‌ای کرده بودند تا بتوانند ماسک‌ها را گران‌قیمت و با ۱۰ تا ۲۰ برابر و حتی در برخی موارد تا ۳۰ برابر قیمت به فروش برسانند. بر این اساس دیدیم که حق مردم این نیست که اینگونه از آنها سوءاستفاده شود.

توزیع ماسک رایگان می‌شود

وی افزود: بر همین اساس با هماهنگی اداره کل تجهیزات پزشکی از وزیر بهداشت درخواست کردیم که توزیع ماسک را رایگان کنیم و آقای وزیر هم با این موضوع موافقت کردند که هیات‌امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران، تا اطلاع ثانوی با دستور وزیر بهداشت تنها مرجع خرید ماسک در کشور باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز