رئیس اورژانس تهران مطرح کرد:

آمبولانس های متخلف توقیف می شوند/ بیماران تهرانی بدحال تر شدند/ زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیماران ۱۴ دقیقه است

۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۱۲:۰۳:۲۷
کد خبر: ۹۹۱۹۰۵
آمبولانس های متخلف توقیف می شوند/ بیماران تهرانی بدحال تر شدند/ زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیماران ۱۴ دقیقه است
رئیس اورژانس تهران با اشاره به برخی اقدامات انجام شده به تشریح ماموریت های اورژانس در زمان شیوع ویروس کرونا در تهران پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  پیمان صابریان، رئیس اورژانس تهران ظهر امروز چهارشنبه 3 اردیبهشت ماه در نشست خبری مجازی با اشاره به اقدامات این مجموعه در حوزه کرونا به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

صابریان در ابتدای این نشست مجازی با اشاره به افزایش تعداد تماس شهروندان با مرکز 115  گفت: تماس های اورژانس به صورت صعودی 4 درصد افزایش داشته و حدود 302 هزار تماس تاکنون با این مرکز برقرار شده است اما باتوجه به اقدامات موثری که رئیس سازمان اورژانس کشور تا کنون داشته است، اکنون برای خدمت رسانی هیچ مشکلی نداریم.

او افزود: اگر بازهم به دوران پیک کرونا نزدیک شویم، اورژانس تهران هیچ مشکلی برای خدمت رسانی شبانه روز نخواهد داشت.

صابریان با اشاره به افزایش تعداد ماموریت های اورژانس گفت: تعداد ماموریت های اورژانس کاهش یافته اما متاسفانه بیماران بدحال تر هستند و مستقیما به ICU  منتقل می شوند.

رئیس اورژانس تهران با اشاره به وضعیت مأموریت‌های کرونایی در مرکز اورژانس افزود: اورژانس‌های پیش بیمارستانی، مأموریت‌های خود را مانند سابق انجام می دهند اما کرونا بار اضافه داشت که ناچار شدیم از پرسنل به صورت فشرده‌تر استفاده کنیم. در این راستا از همکاران بیشتری را در این امر درگیر کردیم اما پیش از آن آموزش های لازم ارائه شد. البته انتقال بین بیمارستانی هم در این مدت به اورژانس واگذار شد و روزانه تا ۱۲۰ بیمار بین بیمارستانی منتقل می‌شدند.

او درباره تعداد پرسنلی که در اورژانس به کرونا مبتلا شدند، گفت: از پرسنل اورژانس تهران سی تی اسکن گرفته شد که 72 نفر مثبت بودند اما بازهم برخی از این افرادی که علائم نداشتند را قرنطینه کردیم.

به گفته صابریان تاکنون یکی از پرسنل با 40 سال سابقه کاری به شهادت رسیده است.

رئیس اورژانس تهران در پاسخ به سوال خبرنگار برنا درباره استفاده شخصی از ماشین های آمبولانس خصوصی گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور، بحث کرایه آمبولانس های خصوصی مطرح شد که این اتفاق تنها برای یک مرکز رخ داد.

او ادامه افزود: اورژانس تهران کاملا بر این موضوع نظارت دارد و بازرسان ویژه ای از مراکز بازدید می کنند در صورت مشاهده هر گونه تخلفی با آن ها برخورد می شود و تجهیزات مورد نظر نیز توقیف خواهد شد.

صابریان  در ادامه این نشست با اشاره به روش های احیای بیماران بدحال کرونایی گفت: درباره بیماران بدحال، شرایط متفاوتی وجود دارد. ما بیماران کرونایی را از سایر بیماران جدا کردیم تا بیماری منتقل نشود.

رئیس اورژانس تهران ادامه داد: پرسنل اورژانس تجهیزات بسیار خوبی دارند و برای احیای بیماران بدحال از تجهیزات ICU  طبق پروتکل های جهانی استفاده می کنند.

صابریان درباره مدت زمان خدمت رسانی اورژانس گفت: باوجود اینکه ترافیک این روزها افزایش یافته، سرعت خدمات رسانی ما هیچ تغییری نکرده و زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار همچنان 14 دقیقه است.

رئیس اورژانس تهران بیان کرد: ما تمامی آمبولانس‌ها را تجهیز کردیم و فرقی نمی‌کند فردی که می‌خواهیم انتقال بدهیم اعتیاد دارد یا فرد عادی است تمامی خدمات ما برای همه افراد جامعه یکسان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز