رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه تهران مطرح کرد:

صنف آرایشگران نیازمند مساعدت دولت/ خطر تعطیلی و تعدیل نیروی در آرایشگاه‌ها به‌دلیل شیوع کرونا

۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۱۱:۱۶:۳۹
کد خبر: ۹۹۳۴۱۵
صنف آرایشگران نیازمند مساعدت دولت/ خطر تعطیلی و تعدیل نیروی  در آرایشگاه‌ها به‌دلیل شیوع کرونا
شهربانو عابدی گفت: این صنف به‌دلیل شرایط بحرانی رکود و تعطیلی ناشی از شیوع کرونا به کمک دولت امیدوار است.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شهربانو عابدی، رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه تهران، درباره تاثیرات کرونا بر کسب و کارهای صنف آرایشگران گفت: هر ساله بخش قابل توجهی از درآمد فعالان صنفی و به‌ویژه آرایشگران در اسفند ماه کسب می‌شود. از سوی دیگر در ایام عید نوروز و ماه شعبان هم به‌دلیل شیوع ویروس کرونا این صنف از وضعیت اقتصادی مناسب بهره‌مند نبودند.

او تاکید کرد: سلامتی در اولویت کار آرایشگاه‌ها قرار دارد و این صنف نیز جزو مشاغل پرریسک‌ محسوب شده و تاکنون تعطیل هستند.

رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه تهران گفت: اعضای این صنف را بانوان کارآفرین و زحمتکش تشکیل داده‌اند، این افراد نیازمند توجه ویژه مسئولان  برای جلوگیری از تبعات بیکاری کارکنان هستند.

عابدی تاکید کرد: به‌دلیل شرایط بحرانی رکود و تعطیلی ناشی از شیوع کرونا به کمک دولت  امیدوار هستیم.

او درباره ضرر و زیان‌های ناشی از شیوع کرونا به صنف آرایشگران گفت: ضرر و زیان و میزان خسارت ناشی از کرونا بستگی به شرایط هر واحد صنفی همچون منطقه، تعداد کارکنان، مشتری و ... دارد که در دست بررسی است.  

عابدی تاکید کرد: سالن‌های آرایشی همواره به بهداشت فردی جامعه توجه می‌کنند و ملزومات مصرفی ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی جزو اقلام مصرفی روزانه آرایشگاه‌ها محسوب می‌شود.

رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه تهران تاکید کرد: درخواست اتحادیه از بانوان این است که از مراجعه به مراکز غیرقانونی و غیرمجاز خودداری کرده و در صورت صلاح دید ستاد ملی کرونا و همچنین با رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت سالن‌ها آغاز بکار  کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز