معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد:

زمان بازگشت بهبود یافتگان کرونا به محیط کار/ایران بزرگترین مرکز تحقیقات پلاسما درمانی در جهان

۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۱۲:۱۸:۲۲
کد خبر: ۹۹۵۱۸۸
زمان بازگشت بهبود یافتگان کرونا به محیط کار/ایران بزرگترین مرکز تحقیقات پلاسما درمانی در جهان
قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در نشست خبری مجازی، شرایطی که بهبودیافتگان کرونا می توانند به محیط کار برگردند را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری مجازی که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، به سوال خبرنگاران پاسخ داد.

کرونا سیر نزولی طی می کند

او با اشاره به وضعیت بیمارانی که بیمه ندارند، گفت: درصورتی که فردی بیمه نداشته باشد، بیمه سلامت موظف شده است فرد بیمار را تحت پوشش قرار دهد.

جان بابایی گفت: با اینکه بعضی روزها تعداد مبتلایان افزایش می یابد اما خوشبختانه روند بیماری رو به کاهش است و سیر نزولی دارد.

ایران پیشرو در پلاسما درمانی

معاون درمان وزارت بهداشت درباره روش پلاسما درمانی گفت: کشور ایران، تاکنون بزرگترین تحقیقات پلاسما درمانی را انجام داده است.

او ادامه داد: در حال حاضر پلاسما درمانی برای 60 بیمار انجام شده است که نتایج خوبی گرفتیم اما باید صبر کنیم تا داده های استان ها را هم مورد بررسی قرار دهیم و سپس نتایج آن را اعلام کنیم.

جان بابایی افزود: اگر نتایج پلاسما درمانی مثبت باشد به دلیل وجود فرهنگ اهدای خون در کشور این روش یکی از ارزان ترین روش ها برای درمان کرونا محسوب می شود.

130 آزمایشگاه در کشور مشغول به کار هستند

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: سه هفته ابتدایی شیوع ویروس کرونا در کشور، استان ها نمونه های تشخیصی خود را به تهران می فرستادند اما به سرعت در دانشگاه های استان های مختلف کشور آزمایشگاه ها شروع به کار کردند به طوری که در حال حاضر  130 آزمایشگاه مشغول به کار هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به تاثیر تعطیلی مراکز آموزشی بر سیر نزولی کرونا گفت: تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و به دنبال آن کسب و کارها باعث شد نمودار پیک ابتلا به کرونا زودتر به سمت نزولی برود.

مردم با خیال راحت به مراکز درمانی مراجعه کنند

او تصریح کرد: نام تمام بیمارستان هایی که پاک سازی شدند، از طریق  صدا و سیما اعلام می شود و مردم می توانند از این طریق مطلع شوند.

قاسم جان بابایی گفت: مطب ها و درمانگاه های دولتی در حال حاضر مشغول به فعالیت بوده و خدمات سرپایی ارائه می دهند اما علت عدم مراجعه به مراکز درمانی، ترس و نگرانی مردم است.

او افزود: تمام درمانگاه ها و مراکز درمانی پاکسازی شده‌اند و مردم می توانند با خیال راحت مراجعه کنند.

جان بابایی اظهار کرد: دولت تعرفه بیمارستان های دولتی را به زودی اعلام می‌کند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به تعداد پزشکان و پرستارانی که به شهادت رسیدند گفت: شهدای کادر درمان را به دو دسته تقسیم کردیم. دسته اول افرادی که مستقیم با بیماران کرونایی درگیر بودند و دسته دیگر افرادی که حین خدمت به بیماری کرونا مبتلا شده و به شهادت رسیده اند.

او افزود: آمار دقیق آنها به زودی اعلام می شود.

شرط بازگشت به کار بهبودیافتگان 

جان بابایی درباره شرایط بازگشت به کار بهبودیافتگان گفت: اگر کسی علائم کرونا نداشته باشد و فقط تست آن مثبت شود، از روز تشخیص، دوهفته بعد می تواند سرکار رود اما باید استفاده از ماسک، دستکش و حفظ فاصله یک و نیم متری رعایت شود.

او افزود: اگر کسی علائم کرونا را داشته باشد اما در بیمارستان بستری نشود، سه هفته بعد با رعایت اصول بهداشتی می تواند به سر کار برگردد و اگر کسی هم علائم کرونا داشته باشد و هم در بیمارستان بستری شود، بعد از 4 هفته می تواند به محیط کار برگردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز