استاندار کردستان:

دولت مرکزی عراق با رسمی شدن مرز سیرابند موافقت کرد/ بازارچە‌های مرزی ملەخورد و خانم شیخان بازگشایی خواهند شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۱:۲۶:۴۰
کد خبر: ۱۱۱۲۲۸۳
دولت مرکزی عراق با رسمی شدن مرز سیرابند موافقت کرد/ بازارچە‌های مرزی ملەخورد و خانم شیخان بازگشایی خواهند شد
استاندار کردستان از موافقت دولت مرکزی عراق با رسمی شدن مرز سیرانبند بانە خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  بهمن مرادنیا در دهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اعلام دو خبر مهم از موافقت دولت عراق برای رسمی شدن مرزسیرانبند بانه و همچنین بازگشایی دو بازارچە مرزی ملە خورد سروآباد و خانم شیخان مریوان خبر داد و گفت:  رسمی شدن مرز سیرانبند بانە می تواند بە توسعە تجارت و رونق بیشتر شهرهای مرزی کمک کند.


وی اضافە کرد: بعد از پیگیری‌های فراوان از جانب ما و تلاش های وزارت امور خارجە در نهایت دولت مرکزی عراق با رسمی شدن این مرز موافقت کرد و ما تلاش خواهیم کرد تا پایان سال این مهم را اجرایی و عملیاتی کنیم.


مرادنیا همچنین از بازگشایی دو بازارچە مرزی ملە خورد و خانم شیخان در هفتە آیندە خبر داد و اظهار داشت: دولت موافقت خود با بازگشایی این دو بازارچه را اعلام کرده و مرزنشینان می توانند از آن بازارچه ها اقدام به واردات یکسری کالا واز جمله لوازم خانگی کنند که این مسئله نیز به رونق شهرهای مرزی، افزایش اشتغال و درآمد مرزنشینان منجر خواهد شد.


استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خوشحالی از افزایش اعتبارات عمرانی کردستان در قانون بودجه سال آینده گفت: مجموع اعتبارات عمرانی استانی در سال آینده دو هزار و ۵۷۲ میلیارد تومان است که با احتساب اعتبارات ادارات و سازمان‌هایی همچون شرکت گاز، ارتباطات زیرساخت، نوسازی مدارس و دیگر نهادها که مستقیما اعتباراتشان را از ردیف ملی دریافت می کنند می توان گفت که مجموع اعتبارات عمرانی استان برای سال آینده حدود چهار هزار میلیارد تومان خواهد بود.


مرادنیا اضافه کرد: امیدوارم در سال آینده با به ثمر نشستن طرح‌های بزرگ عمرانی نظیر راه آهن و سدها اعتبارات عمرانی و توجه خاص دولت به استان خود را نشان دهد.


وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نسبت به توسعه استان و پیشرفت آن خود را متعهد می داند و در این راه نیز گامهای بلندی برداشته است، افزود: در سالجاری سرانه هر شهروند ایرانی از بودجه ۳۲۰ هزار تومان بود که این رقم در استان کردستان ۵۵۱ هزار تومان و درسال آتی به ۹۶۲ هزار تومان خواهد رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز