داستان زندگی شهدای یزد به زبان انگلیسی و عربی ترجمه می‌شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۵ - ۱۴:۱۹:۴۲
کد خبر: ۱۱۲۰۷۰۵
داستان زندگی شهدای یزد به زبان انگلیسی و عربی ترجمه می‌شود
رییس بسیج دانشجویی سپاه الغدیر یزد گفت: برای نخستین بار زندگی‌نامه چهار هزار شهید استان به زبان انگلیسی و عربی ترجمه و در اختیار دانشجویان خارجی حاضر در مراکز آموزش عالی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "علی پورمیرزایی" رییس بسیج دانشجویی سپاه الغدیر یزد روز چهارشنبه در نشست خبری کمیته دانشگاهیان، اساتید، علمی و پژوهشی کنگره شهدا که بار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهدا با ترجمه زندگی‌نامه آنها بسیار موثر و جزو برنامه‌های محوری است .

وی با اشاره به اینکه پنجمین جشنواره ادبی هنری رویش امسال برگزار می‌شود ادامه داد: این  جشنواره بزرگترین رویداد هنری بین دانشجویان است که در گذشته مشارکت بسیار خوبی را شاهد بودیم به‌گونه‌ای که در چهارمین دوره آن ۲ هزار اثر از ۷۰۰ دانشجو به دبیرخانه ارسال شد.

همچنین رییس دانشگاه یزد گفت: با توجه به برگزاری کنگره چهار هزار شهید استان و نقشی که دانشجویان می‌توانند در برگزاری آن داشته باشند تصمیم بر تقسیم کار به صورت هشت کارگروه در بخش‌های مختلف گرفته شد.

قاسم برید لقمانی افزود: در یکی از کارگروه‌های این کمیته جلساتی با ۵۰ استاد دانشگاه برگزار و در  آن به ۹۰ موضوع مختلف برای پرداختن دانشجویان در پایان‌نامه‌ها و مقالات دست یافتیم که در نهایت به ۵۰ موضوع رسیدیم.

این مسوول خاطرنشان کرد:  برخی از موضوعات مقاله‌ها و پایان‌نامه‌ها اعم از نقش زنان یزدی در دوران دفاع مقدس، تأثیر مُقنی‌های یزدی در دوران جنگ تحمیلی، نقش اثربخش شهید صدوقی در دفاع مقدس، تجارب عملیاتی تخلیه شهرها در کمترین زمان در هشت سال جنگ تحمیلی و بسیاری دیگر مسایل انتخاب شده که دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند به آن بپردازند.

برید لقمانی با  اشاره به اینکه سبک زندگی شهدا می‌تواند برای نسل جوان الگوی بسیار مناسبی باشد تصریح کرد: در دانشگاه یزد آماده برگزاری مراسم عقد ساده در کنار قبور شهدا هستیم و برخی از امکانات برای برگزاری آن را نیز فراهم ساختیم که اگر زوجین  آمادگی داشته باشند مشکلی نخواهیم داشت.

به گفته وی، در کمیته دانشگاهیان، اساتید، علمی و پژوهشی کنگره چهار هزار شهید استان در نظر داریم بتوانیم بلوار شهدای گمنام یزد را به گذر فرهنگ شهدا تبدیل و یک فضای فرهنگی هنری زیبایی را با محوریت شهدا ایجاد کنیم.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت حدود چهار هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

 

 

نظر شما