خبر مهم برای سربازان وظیفه آذربایجان‌غربی

۱۳۹۹/۱۱/۱۶ - ۱۷:۰۸:۲۵
کد خبر: ۱۱۳۲۰۵۴
خبر مهم برای سربازان وظیفه آذربایجان‌غربی
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح آذربایجان غربی از اعمال تخفیف برای سربازان وظیفه فراری خبر داد و گفت : سربازانی که بعد از این اطلاع رسانی و خبر تا پایان سال خود را معرفی کنند مشمول معافیت های قانونی خواهند شد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، رضا صمیمی افزود : در مرحله اول حائز شرایط قانونی معافیت از مجازات را شامل شده و ادامه خدمت خود را انجام می دهند و اگر شرایط قانونی جمع نشد از نهادهای دیگر درخواست تعلیق داده که از نظر قضایی ممانعتی ندارد.

وی تصریح کرد : مشکلات خانوادگی ، اقتصادی و برخی از چالش های پیش رو باعث فرار سربازان از یگان های خدمتی خود شده است.

صمیمی اذعان کرد : هر چند رسیدگی به پرونده های سربازان وظیفه فراری جزو کم اهمیت ترین موضوعات در پرونده های سازمان قضایی نیروهای مسلح است ولی به یک چالش در حوزه اجتماعی و قضایی تبدیل شده است.

وی ادامه داد : نیروهای مسلح طرح های مختلف تشویقی در قالب های گوناگون برای بازگشت و مراجعه سربازان فراری در دستور کار دارند ولی با این حال متأسفانه برخی از سربازان فراری اقدامی برای حل مشکلات و مراجعه به یگان خدمتی خود ندارند.

صمیمی با تاکید بر اینکه سربازان بدنه اصلی نیروهای مسلح بوده و نقش مهمی در تقویت پایه های امنیت و آرامش در جامعه دارند، خاطرنشان کرد: وقتی در کشوری با کمبود سرباز مواجه شویم مشکلات زیادی بدنبال خواهد داشت.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح آذربایجان‌غربی بیان کرد : بلحاظ قضایی فرار از خدمت ساده و کم اهمیت است ولی آثار و تبعات منفی امنیتی و اجتماعی جبران ناپذیری دارد.

وی بیان کرد : بر اساس قانون، دستگاه قضایی نیروهای مسلح در موضوع جرم دستگیری سربازان وظیفه فراری ناگزیر به حبس افراد می شوند و مشمول تخفیف در مجازات نخواهند شد.

صمیمی ادامه داد : ولی اگر خودشان مراجعه و معرفی کنند از جهت قانونی دست قاضی برای اعمال تخفیف باز بوده و می تواند از جایگزین حبس که شامل جریمه نقدی ، اضافه خدمت ، خدمات عمومی و غیره می باشد،استفاده نماید.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه این مجموعه با تمام توان در صدد حل مشکلات قضایی سربازان وظیفه فراری می باشد، اذعان کرد : از همه سربازان وظیفه فراری درخواست داریم تا پایان سال خود را معرفی کنند تا مشمول تخفیف گردند.

صمیمی همچنین از اجرای طرح "بازگشت به سنگر" توسط ارتش با مشارکت سازمان قضایی نیروهای مسلح خبر داد و گفت : در این طرح تضمین حل مشکلات اداری و قضایی سربازان فراری پیش بینی شده است و سازمان برای حل مشکلات سربازان مصمم بوده و هر وظیفه ای که بر عهده دارد در جهت تسهیل خدمت گام بر داشته تا علاوه بر مشکلات قضایی مشکلات یگانی آنها نیز حل و فصل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز