معاون استاندار یزد:

قطب تولید تیلاپیا خوراک ماهی ندارد/ تنوع تولید ماکیان در یزد

۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ۱۸:۵۱:۵۲
کد خبر: ۱۱۳۷۲۷۲
قطب تولید تیلاپیا خوراک ماهی ندارد/ تنوع تولید ماکیان در یزد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد گفت: یکی از مباحثی که تحت‌الشعاع نهاده‌های دام و طیور مورد غفلت قرار گرفته، نهاده‌های مورد نیاز آبزیان است که مشکلات این بخش نیز باید حل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "سیدمسعود عظیمی" معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد بعدازظهر یکشنبه در کارگروه تنظیم بازار استان یزد که به ریاست "محمدعلی طالبی" استاندار یزد و با حضور "عباس تابش" مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برگزار شد، اظهار داشت: شرایطی که امروز در زمینه مرغ و تخم مرغ داریم، قابل تامل است و این وضعیت باید به سرعت توسط دستگاه‌های مرتبط ساماندهی شود.

وی عنوان کرد: یکی از نگرانی‌های مرغداران، تامین دیرهنگام نهاده های دامی است به نحوی که معمولا 10 روز بعد از جوجه ریزی، نهاده ها به دست مرغداران می رسد که این امر نگرانی دائمی این بخش از تولیدکنندگان را به دنبال داشته است.

عظیمی بیان کرد: در استان یزد قدرت و ظرفیت 4 میلیون و 200 هزار جوجه ریزی در مرغداری‌ها وجود دارد که خوشبختانه تاکنون این میزان حفظ شده و حفظ این ظرفیت به دلیل حضور بخش خصوصی توانمند است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با بیان اینکه یزد از تنوع ماکیان برخوردار است، افزود: به جز مرغ ماکیان دیگری مثل بلدرچین در سطح استان به طور گسترده پرورش داده می شود اما نهاده های مورد نیاز این بخش مدنظر قرار نمی گیرد.

وی با تاکید بر اینکه صنعت مرغداری یزد ظرفیت صادرات دارد، تاکید کرد: لازم است سیاست‌گذاری‌های اصولی در این زمینه انجام شود تا مرغداری‌های استان پویا و فعال شوند.

عظیمی با انتقاد از اینکه به نهاده های مورد نیاز آبزی پروران توجه نمی شود، تصریح کرد: یزد قطب تولید ماهی تیلاپیا است اما نهاده مورد نیاز آبزیان را نداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز