رئیس قوه قضاییه تاکید کرد:

کاهش سن بازنشستگی در کشور لازم است مورد بررسی جدی تری قرار گیرد / حاج قاسم سلیمانی شخصیتی بسیار باظرفیت در برابر همه تهدیدات و تطمیع‌ها بود

۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۲۳:۳۰:۲۷
کد خبر: ۱۱۵۷۹۹۶
کاهش سن بازنشستگی در کشور لازم است مورد بررسی جدی تری قرار گیرد /  حاج قاسم سلیمانی شخصیتی بسیار باظرفیت در برابر همه تهدیدات و تطمیع‌ها بود
آیت الله سید ابراهیم رییسی گفت: یک قاضی نفوذناپذیر و شجاع در برابر تهدیدات و تطمیع‌ها می‌ایستد و حبّ و بغض شخصی‌اش را در حکمی که صادر می کند، دخیل نمی کند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ آیت الله  رئیسی روز سه شنبه  در دیدار با قضات و کارکنان قضایی لرستان با بیان اینکه حفظ سلامت دستگاه قضا امری ضروری است که همواره باید نسبت به آن توجه داشت، اظهار کرد: آلودگی و ناسلامتی برای همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها بد است و برای دستگاه قضایی بدتر.

او با بیان اینکه توجه به حقوق و کرامت مردم برای همه دستگاه‌ها لازم و برای دستگاه قضایی الزم است،افزود: مردم باید به درستی این را احساس کنند که در دستگاه قضایی حق از ظالم ستانده شده و به مظلوم داده می شود.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه احساس پناهگاه بودن عدلیه برای مردم با صدور یک بخشنامه محقق نمی شود، بر لزوم برخورد مهربانانه توأم با اقتدار از سوی قضات و نیروهای قضایی تاکید کرد ویادآورشد: مهربانی هیچگونه منافاتی با اقتدار ندارد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه اقتدار قضات و نیروهای قضایی از جانب قانون می‌آید، تصریح  کرد: در مقابل ظالم و کسی که حق مردم را ضایع کرده، باید از موضع اقتدار وارد عمل شد؛ ولکن این اقتدار هیچ منافاتی با مهربانی و تدبیر ندارد.

آیت الله رئیسی به ضرورت تبیین احکام قضایی برای مردم اشاره کرد و گفت: تبیین احکام قضایی، باید مردم را با مواضع دستگاه قضایی و چگونگی اجرای عدالت توسط این دستگاه، بیش از پیش آشنا کند.

رئیس قوه قضاییه ضمن تاکید بر برخورد مقتدرانه با اشرار و کسانی که امنیت جامعه را خدشه‌دار می‌کنند، خاطر نشان کرد: باید با افرادی که با شرارت و توزیع مواد مخدر می خواهند جامعه را ناامن نشان دهند، مقتدرانه برخورد کرد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه برخی مشکلات موجود در جامعه «ساختاری» و برخی دیگر «رفتاری» هستند،افزود: بخش های نظارتی قوه قضاییه و سازمان بازرسی باید برای حل مشکلات ساختاری قضایی استان لرستان نظیر تعطیلی کارخانجات، اقدامات لازم را انجام دهند.

اوبا بیان اینکه در یک نگاه آکادمیک و آسیب شناسانه باید ناهنجاری هایی که علل بروز تخلفات هستند را شناخت و در راستای رفع این ناهنجاری‌ها وارد عمل شد، تصریح  کرد: بخش پیشگیری در قوه قضاییه مسئولیت آسیب شناسی ناهنجاری ها در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را بر عهده دارد؛ ضمن آنکه بسیاری از قضات نیز در حوزه های پیشگیرانه و آسیب زدایی صاحب نظر هستند.

آیت الله رئیسی با اشاره به جلسه امروز احیای حقوق عامه در حوزه کشاورزی استان لرستان ،ادامه داد: رفع تزاحمات و ادعاها در کمیسیون های رفع اختلاف نباید دچار اطاله شود؛ بلکه باید با یک نگاه آسیب شناسانه و در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه دستگاه قضا به دنبال حفظ شان و جایگاه قضات و کارکنان قضایی در حوزه های مختلف معیشتی است، افزود: مشکلات قضات و نیروهای قضایی و اداری، مشکلات ماست. ما باید خود را در مشکلات این نیروها سهیم دانسته و برای آنها چاره جویی کنیم.

آیت الله رئیسی همچنین با اشاره به کاهش سن بازنشستگی در کشور طی سالیان اخیر،افزود: کاهش سن بازنشستگی از 35 سال به 30 سال و سپس به 25 سال، مشکلات و مسائل متعددی را برای کشور ایجاد می کند که لازم است مورد بررسی جدی تری قرار گیرد.

رئیس قوه قضاییه ضمن تاکید بر ضرورت توسعه روحیه صلح و سازش در کشور ،ادامه داد: زمینه‌های صلح و سازش میان افرادی که به هر دلیل از هم دلخوری دارند، باید بیش از پیش فراهم شود.

آیت الله رئیسی سپس ورود به ماه مبارک رمضان را فرصت بسیار مناسبی برای ظرفیت سازی دانست و افزود: جایگاه قضاوت یک جایگاه ممتازه متعلق به خلیفه الله است و خلیفه الله باید تا جایی که می تواند، ظرفیت پیدا کند.

او با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی به عنوان قهرمان مبارزه با تروریسم، شخصیتی بسیار باظرفیت در برابر همه تهدیدات و تطمیع‌ها بود،  خاطر نشان  کرد: یک قاضی نفوذناپذیر و شجاع نیز در برابر تهدیدات و تطمیع‌ها می‌ایستد و حبّ و بغض شخصی‌اش را در حکمی که صادر می کند، دخیل نمی کند و جز اراده الهی هیچ چیز در اراده او تاثیر ندارد.

آیت الله رئیسی با اشاره به دیدارهای مردمی معاونین دستگاه قضا در جریان سفرهای استانی ،افزود: معاونین قوه قضاییه و روسای سازمان های تابعه دستگاه قضایی، در جریان سفرهای استانی با مردم به صورت رو در رو دیدار کرده و مشکلات آنها را بررسی می کنند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ویژگی‌های قضات و کارکنان دستگاه قضایی،ادامه داد: مقام معظم رهبری به بنده تاکید کرده اند همکارانی که انتخاب می کنم، مردمی، ضدفساد و انقلابی باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز