وزیر صمت خبر داد:

تولیدسالانه ۷۰۰ میلیون مترمربع کاشی در کشور تولید می‌شود

۱۴۰۰/۰۴/۱۲ - ۱۲:۳۸:۱۹
کد خبر: ۱۲۰۱۳۲۸
تولیدسالانه ۷۰۰ میلیون مترمربع کاشی در کشور تولید می‌شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت کاشی رونق مناسبی یافته و اکنون سالانه ۷۰۰ میلیون مترمربع کاشی در کشور تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علیرضا رزم‌حسینی در حاشیه بازدید از شرکت بهفام سرام زرین تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که سیاست کشور در مسیر تقویت تولید داخلی ادامه یابد.

وی اظهار کرد: کشور در خصوص صنعت لوازم خانگی هم وضعیت مطلوبی دارد به گونه ای که سال قبل ۱۵ میلیون عدد لوازم خانگی تولید داشتیم که عمدتا صادرات‌محور است، و استان خراسان رضوی نیز به لحاظ سرمایه اجتماعی و نیروی متخصص وضعیت خوبی دارد و طرح های گذشته با پیگیری های مسوولان در حال به نتیجه رسیدن است.

وزیر صمت که به خراسان رضوی سفر کرده است امروز به همراه تعدادی از معاونان و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت، در بدو ورود به تربت حیدریه مورد استقبال معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان و جمعی از مسوولان محلی قرار گرفت.

قرار است طرح بهفام سرام فجر زرین تربت حیدریه توسط وزیر صمت افتتاح و شرکت سرام آرای فجر زرینکلنگ زنی شود و نشست با فعالان اقتصادی تربت حیدریه از دیگر برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان شده است.

طرح سرام آرای فجر زرین  شامل سه مرحله است که مرحله نخست آن با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات بخش خصوصی در حال اجراست و شروع عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۹ بوده و تا پایان دهه فجر امسال به بهره برداری رسیده و برای ۱۵۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می کند و تکمیل ۲ مرحله دیگر این طرح ۲۴ ماه زمان می برد.

عملیات اجرایی طرح بهفام سرام فجر زرین نیز سال ۱۳۹۹ آغاز و با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات بخش خصوصی تکمیل شده است که سالانه ۹ هزار تن کاشی تزیینی تولید می کند و با افتتاح آن برای ۷۵ نفر ایجاد اشتغال شده است.

 

نظر شما