مدیرکل ورزش وجوانان لرستان در گفت وگوی اختصاصی با برنا :

فعال کردن ۳۸ پروژه عمرانی - ورزشی در سطح استان / تحولی چشمگیر در توسعه ورزش روستایی لرستان با تجهیز ۶۲خانه ورزش روستایی / توسعه چمن های مصنوعی فوتبال در سطح استان / افزایش اعتبارات عمرانی ورزش وجوانان لرستان در۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۵/۰۹ - ۰۱:۳۸:۱۳
کد خبر: ۱۲۱۳۵۰۹
فعال کردن ۳۸ پروژه عمرانی - ورزشی در سطح استان / تحولی چشمگیر در توسعه ورزش روستایی لرستان با تجهیز ۶۲خانه ورزش روستایی / توسعه  چمن های مصنوعی فوتبال در سطح استان / افزایش اعتبارات عمرانی ورزش وجوانان لرستان در۱۴۰۰
حشمت الله امان الهی با اشاره به عملکرد عمرانی ورزش وجوانان استان گفت: نزدیک به 38پروژه عمرانی – ورزشی را در حوزه ورزش وجوانان لرستان طی این مدت فعال کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری برناز لرستان ؛ امان الهی  در این گفت وگو  در تشریح عملکرد عمرانی – ورزشی  اداره کل ورزش وجوانان استان ، اظهارکرد: با توجه به اینکه پروژه های عمرانی تقریبا در تعطیلی قرار داشته و برخی نیز کم و بیش نیمه فعال بودند طی این مدت در مدیریت ورزش استان  تلاش کردیم تا با موافقت نامه های رد و بدل شده  این پروژه هارا فعال کنیم که در این راستا نزدیک به ۳۸پروژه درسطح  استان فعال شده است.

او با بیان اینکه طی این مدت  چندین پروژه  عمرانی – ورزشی نیز به افتتاح رسیده است ،افزود:  زمین چمن مصنوعی اشتری گل گل کوهدشت،کفراج نورآباد،کاسیان خرم آباد،طنجور بروجرد وداریاب دورود ازجمله پروژه هایی هستند که در این مدت  تکمیل وبه بهره برداری رسیدند.

*توجه به توسعه فوتبال استان با احداث چمن های طبیعی در شهرستان ها

 امان الهی با اشاره به لزوم توجه خاص به برخی از رشته های پرطرفدار ازجمله فوتبال ،تصریح کرد: در این مدت زمین چمن طبیعی مجموعه ورزشی شهید سرمالیان پلدخترو زمین چمن طبیعی معمولان بازسازی وبهسازی شدند؛ همچنین کار محوطه سازی ،تکمیل دیوارکشی، بهسازی سکوهای ورزشگاه ، سردر ،آبخوری وسرویس بهداشتی ،رختکن که فقط  قسمت های جزیی ونازک کاری آن مانده است از جمله اقداماتی بوده که در مجموعه شهید سرمالیان شهرستان پلدختر انجام گرفته است .

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان با بیان اینکه بازدیدها وسرکشی ها از برخی شهرستان ها نشان دهنده وضعیت نامناسب چمن های این مناطق بود ،خاطر نشان کرد: در این راستا برای شهرستان ازنا یک پروژه زمین چمن تعریف کردیم و اعتباراتی هم برای آن قرار دادیم که  چون سال گذشته تخصیصی برای آن وجود  نداشت در سال جدید اعتبارات خوبی برای آن درنظرگرفتیم  تا امسال این پروژه شروع شود ؛ همچنین برای شهرستان الشتر نیزکه فاقد زمین چمن مناسبی بود یک  پروژه تعریف شد که با تامین  اعتبار وتخصیص آن  احداث پروژه شروع  وقسمت اعظمی از کار زیرسازی انجام شده است ولی در کاشت چمن نظر کارشناسان فنی و پیمانکاران تاکید بر تغییر شرایط هوایی و عبور از فصل گرما است.

امان الهی در خصوص چمن تختی خرم آبادنیز گفت: چمن طبیعی مجموعه ورزشی تختی خرم آباد  را به باشگاه خیبر واگذار کرده ایم که توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.

*توسعه  چمن های مصنوعی فوتبال در سطح استان

 مدیرکل ورزش وجوانان لرستان با بیان اینکه در این مدت چندین زمین چمن مصنوعی را برای توسعه ورزش استان تعریف کرده ایم ، گفت: برای مجموعه تختی خرم آباد برای زمین چمن مصنوعی شماره 1 که فاقد کیفیت مناسبی بود  اعتبارات خوبی پیش بینی شد.

امان الهی با بیان اینکه برای خرم آباد امسال نیز 3 زمین چمن  تعریف کردیم که تلاش می کنیم این سه زمین را در خود مرکز استان  ایجاد کنیم ، یادآوری کرد: زمین های چمن مصنوعی نیز در دو شهرستان بروجرد وپلدختر تعریف شده است که  که امسال کار احداث آنها شروع خواهند شد .

 او با بیان اینکه درهفته گذشته 2 زمین چمن مصنوعی درشهرستان سلسله کلنگ زنی شد ، افزود: این 2 پروژه اعتبارات خوبی  دارند و اگر تخصیص 50 یا 60 درصدی هم داشته باشند سعی می کنیم این پروژه ها را افتتاح کنیم همچنین 2 زمین چمن  مصنوعی نیز در این شهرستان  از قبل  تعطیل بشده بوند که  تامین اعتبارلازم برای احداث آنها  انجام گرفته است.

امان الهی با بیان اینکه  در شهرستان دلفان نیز تامین اعتبار  2 زمین چمن مصنوعی انجام شده که درحال اجرا هستند، گفت:  در شهرستان کوهدشت به دلیل آسیب دیدگی زمین چمن اصلی به خاطر احداث سکوها یک زمین چمن مصنوعی 7 هزار متری را تعریف کردیم  که در آینده نزدیک  به افتتاح خواهد رسید همچنین زمین چمن مصنوعی ده نصیر نیز در قسمت های پایانی کار قرار داشته  ودرهفته دولت افتتتاح می شود .

* از افتتاح پیست اسکی تمندر الیگودرزتا پیست تارتان شهید بیات بروجرد

او  با بیان اینکه فاز اول ورزشگاه 5 هزار نفری چغا بهرام دورود در دهه مبارک فجر با حضورریاست جمهور و مقام عالی وزرت ورزش وجوانان به بهره برداری رسید، یاد آورشد: فاز اول پیست اسکی تمندر الیگودرزنیز از پروژه هایی بود که با تکمیل آن طی این مدت به بهره برداری رسید که در راستای تکمیل این پروژه مهم ورزشی جاده دسترسی به  پیست آسفالت شد؛همچنین   برفکوبی که بیش از چندسال در گمرک قزوین قرارداشت وتوسط شرکت انحصاری خریداری شده بود را با رایزنی وکمک شرکت خصوصی ومنحصری وبا اعتباری بالغ بر850 میلیون تومان خریداری کرده وبه استان آوردیم.

امان الهی با بیان اینکه پیست تارتان شهید بیات بروجرد امسال با صرف اعتباری نزدیک به  3 میلیارد تومان  به بهره برداری رساندیم ، عنوان کرد:  برای قسمت های D زمین چمن تختی خرم آباد اعتباری درنظر گرفتیم و با توجه به آسیب دیدگی تارتان با اعتباری بالغ بر2 میلیارد تومان  درحال اجرا است.

او بیان کرد: سالن سقف کوتاه بروجرد یا شمشیر بازی سابق با پیشرفت فیزیکی از جمله پروزه ایی بود که  هیچگونه  اعتبار وتخصیصی نداشت ولی  با قرار دادن اعتبار لازم  وتکمیل آن در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان اضافه کرد: اکثر مجموعه های ورزشی  در شهرستان های استان  فرسوده ومستهلک شده اند  وچون با اعتبارات جزئی قابل تعمییر نیستند سعی کرده ایم برای مجموعه های ورزشی چند شهرستان  از جمله خرم آباد وسلسله پروژه های دائمی تعریف کنیم  وحتی برای خرم آباداز دو محل استانی و ملی اعتباراتی درنظر گرفته ایم .

امان الهی با بیان اینکه 3  پروژه بزرگ دیگر در الشتر، نور آباد وکوهدشت در روند تکمیل قرار دارد ، گفت:اعتبارات خوبی برای تکمیل  پروژه سکوی  تماشگران  مجموعه های این 3 شهرستان لحاظ کرده ایم که فاز اول این 3 پروژه که همان نمای بیرونی وسکوها  است امسال به بهره برداری می رسد .

او با بیان اینکه پروژه های دیگری ازجمله ماسور ،مسکن مهر خرم آباد و روستای افرینه پلدختر و چند پروژه دیگر نیز وجود داشته اند  که در سالهای گذشته فاقد اعتباری لازم  و تعطیل بودند ، تصریح کرد:  در  ۱۴۰۰برای آنها اعتبار گذاشتیم و امیدواریم امسال تخصیص پیدا کنند .

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان در خصوص پروژه های شهرستان چگنی نیز گفت: سال گذشته تخصیص خوبی به استخر چگنی داده شد؛البته  کارساختمان این پروژه ورزشی به اتمام رسیده است  وفقط موتورخانه و محوطه سازی  این استخر باقی مانده است که با توجه به اعتبارات خوبی  که  در سال ۱۴۰۰برای آن درنظر گرفته شده است تلاش می کنیم هرچه سریعتر تکمیل شود.

*انقلاب در توسعه ورزش روستایی لرستان

او در ادامه به توسعه ورزش روستایی از لحاظ عمرانی اشاره کرد و با بیان اینکه استعداد های زیادی در جامعه روستایی وجوددارد که نیازمند شناسایی هستند، تاکید کرد: در این مدت  9 ماهه 32 خانه ورزش روستایی را با اهدای وسایلی ازقبیل میز پینگ پونگ ،میز فوتبال دستی، تخته دارت ومیزصفحه شطرنج ودر بعضی از خانه ها نیزتشک ۵۰متری اهدا کرده یم.

امان الهی اضافه کرد: باتوجه به افتتاح ۳۰خانه ورزش روستایی در هفته دولت سال ۹۹تاکنون  نزدیک به  ۶۲ خانه روستایی  با تجهیزات کامل در سطح استان وجود دارد  که یک انقلابی در ورزش روستایی استان امحسوب می شود.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان با بیان اینکه تاکنون۲۲پروژه زمین چمن مصنوعی فوتبال  روستایی در سطح استان به افتتاح  رسیده است ، عنوان کرد:  همچنین ۲۵ زمین چمن مصنوعی  دردست اقدام  وجوددارد که بایداحداث این پروژه ها را  یک انقلاب در ورزش فوتبال روستایی  به حساب آورد.

 

*تلاش برای تکمیل استادیوم های  15 هزارنفری خرم آباد و 5 هزارنفری بروجرد

امان الهی با اشاره به 2 پروژه استادیوم 15هزار نفری خرم آباد و استادیوم 5هزار نفری بروجرد، ادامه داد: پیمانکار این پروژه ها راه و شهرسازی است و ما دستگاه بهره بردار هستیم که پس از تکمیل در اختیار ما قرار خواهند گرفت.

 او با بیان اینکه احداث این  پروژه ها چندین سال است که شروع شده ولی متاسفانه با اعتبارات قطره چکانی تاکنون به سرانجام نرسیده است ،گفت:  در طی این مدت با پیگیری و چندین مکاتبه از طریق مقام عالی وزارت ورزش و جوانان و استاندارمحترم ، جلسات متعدد با راه و شهرسازی قول همکاری داده شد که به خاطر شرایط تورمی و اقتصادی وعدم تخصیص اعتبارات لازم  بعید می دانم به بهره برداری برسد  ولی ما همچنان پیگیر هستیم تا  هرچه سریعتر این دو پروژه به بهره برداری برسند .

 *منتظر ثبت سند مجموعه شهید سبزی پرور خرم آباد به نام اداره کل ورزش وجوانان هستیم

 مدیرکل ورزش وجوانان لرستان در خصوص مجموعه ورزشی گلدشت شرقی یا مجموعه شهید سبزی پرور نیز یادآورشد: این مجموعه ۳۰سال قبل در سفر مقام معظم رهبری به لرستان  به ورزش و جوانان استان  اهدا شد ولی تاکنون دستگاه راه و شهرسازی سند را به نام ورزش وجوانان واگذار نکرده است که در این زمینه نیز رایزنی هایی صورت گرفته و چندین جلسه  متعدد  با وزارت خانه ها ،نمایندگان مجلس و اقتصاد و دارایی  داشته ایم که امیدواریم هرچه سریعتر نامگذاری سند به نام اداره کل ورزش وجوانان ثبت شودتا به کمک بخش خصوصی بتوانیم این استادیوم رابه  انجام برسانیم ؛ چون اگر قرار باشد با اعتبارات عمرانی این پروژه ها  تکمیل  شوند زمان خواهند برد .

 امان الهی با بیان اینکه تکمیل مجموعه شهید سبزی پرور از دغدغه های ما است که امیدواریم هرچه سریعتر تعیین وتکلیف شود ، خاطر نشان کرد:البته 4 پروژه در این مجموعه  احداث شده است  که  ۲سالن ویک زمین گلف توسط اداره کل ورزش وجوانان ساخته شده است و دو پروژه نیز توسط راه و شهرسازی در دست اقدام است .

*افزایش اعتبارات عمرانی ورزش وجوانان

 مدیرکل ورزش وجوانان لرستان با تاکید براینکه اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان بیش از50 درصد نسبت به سال 99 افزایش داشته است که یک رشد بسیار عالی وجهش یافته در حوزه اعتبارات عمرانی است ،گفت: اعتبارات عمرانی اداره کل در ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰کاملا جذب شده واین دستگاه هیچگونه اعتباری به عنوان برگشتی ندارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز