نماینده ولی فقیه در لرستان :

دولت سیزدهم در انتخاب مدیران سرمایه عمومی را ترمیم کند / کنشگران استان دولت را در اجرای برنامه ها یاری کنند

۱۴۰۰/۰۶/۱۲ - ۲۳:۲۵:۴۱
کد خبر: ۱۲۲۸۶۰۲
دولت سیزدهم در انتخاب  مدیران سرمایه عمومی را ترمیم کند / کنشگران استان دولت را در اجرای برنامه ها یاری کنند
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی گفت: دولت سیزدهم در انتخاب مدیر و مدیرانش باید افرادی را انتخاب کند که بتوانند این آسیب به اعتماد مردم به عنوان سرمایه عمومی را ترمیم کنند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی در خطبه های این هفته   نماز جمعه خرم آباد با سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: خداوند در آیه ۱۵۶ سوره اعراف می فرماید: «وَرَحْمَتِی وَسِعَتْ کُلَّ شَیْءٍ ۚ فَسَأَکْتُبُهَا لِلَّذِینَ یَتَّقُونَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَالَّذِینَ هُمْ بِآیَاتِنَا یُؤْمِنُونَ»؛ رحمت من همه چیز را در بر گرفته است، رحمتی که مصادیق آن نعمت های دنیوی است، شامل همگان می شود، مومن و فاسق از آن بهره می برند، مسلمان و کافر از آن بهره می برند، «رَحْمَتِی وَسِعَتْ کُلَّ شَیْءٍ ۚ» این رحمت عام است، هر کس از این رحمت عمومی خداوند بهره مند شود و استفاده کند و خود را در دایره شمول رحمت الهی قرار بدهد، آن رحمت ویژه و مخصوص الهی هم شامل او می شود.

اوافزود: راه ورود به رحمت ویژه و مخصوص الهی، رعایت تقوا است،فَسَأَکْتُبُهَا لِلَّذِینَ یَتَّقُونَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ؛ زکات پرداخت کنند، در مسیر عدالت اجتماعی حرکت می کنند، پرداخت زکات شکاف بین فقیر و غنی را کم می کند؛ «وَالَّذِینَ هُمْ بِآیَاتِنَا یُؤْمِنُونَ» آنهایی که به آیات خداوند متعال ایمان می آورند در دایره رحمت مخصوص الهی قرار می گیرند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: این رحمت به معنای مهربانی، عفو، بخشش و گذشت است، بر اساس تحقیقات، کلمه رحمت ۲۷۶ بار در قرآن تکرار شده است، این نشان دهنده اهمیت این واژه است، علاوه بر آن در روایات به طور فراوان این لغت آمده است، در دعاهای ائمه اطهار (سلام الله علیهم اجمعین) این کلمه فراوان آمده است.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه اللّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِرَحْمَتِکَ الَّتِی وَسِعَتْ کُلَّ شَیْءٍ در دعای کمیل می خوانیم؛ رحمت خداوند آنچنان گسترده و وسیع در روز قیامت است که امام صادق(ع) می فرماید: که ابلیس و شیطان احساسش این است که این رحمت الهی هم شامل او می شود، که البته نمی شود،عنوان کرد: خدای رئوف، رحمان و رحیم آنچنان نسبت به بندگانش با عفو، بخشش و گذشت روبرو می شود که حتی ابلیس و شیطان هم احساس می کند که در روز قیامت مشمول رحمت الهی است، پس چه خوب است که به سوی خدا حرکت کنیم، به هواهای نفسانی پشت کنیم و در مسیر نورانی الهی حرکت کنیم؛ آن خدایی که رحمتش آنچنان وسیع و گسترده است که حضرت موسی (ع) و هارون را مأمور می کند برای هدایت فرعون برای اینکه فرعون در دایره رحمت الهی قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: همه ما مامورانی داریم که به سراغ ما می آیند تا ما را در دایره رحمت الهی قرار بدهند و باید این را غنیمت بشماریم، در هر عصر و زمانی و نسلی کسانی هستند که سفیران الهی هستند و به عنوان سفیر و مبلغ حضور پیدا می کنند تا ما را در دایره رحمت الهی قرار بدهند.

او بیان کرد: پس باید از این فرصت ها و زمان ‌ها بهره برداری و استفاده کنیم که خداوندی که رحمتش آن چنان گسترده است که شیطان هم احساس می کند که در دایره رحمت الهی است عاقبت و فرجام مان آنچنان شود تا از دایره رحمت الهی خارج نشویم.

 حجت الاسلام و المسلمین   شاهرخی گفت: سید بن طاووس از فقها عظیم شأن با واسطه نقل می کند: که امام سجاد (ع) طبق قول مشهور امروز روز شهادت آن حضرت است در احوالات آن حضرت آمده است که از ابتدای شب تا سحر مشغول طواف، عبادت، رازهای عارفانه، دعاهای دلسوزانه و مناجات با خداوند متعال بود و می گریست و ناله می زد راوی حدیث می فرماید: من نزد ایشان رفتم و به ایشان عرض نمودم چرا چنین گریه می کنی؟ ما باید گریه کنیم که نافرمانی خدا کرده ایم؛ تو پدرت حسین بن علی (ع)، مادرت فاطمه زهرا (س) و جدت رسول خدا (ص) است چرا چنین گریه و ناله می کنی؟ به من نگریست و فرمود: هیهات هیهات! سخن نسب را کنار بگذار، خدا بهشت را برای کسی آفریده است که مطیع و نیکوکار باشد هرچند بنده ای حبشی باشد و آتش را آفریده است برای کسی که نافرمانی خدا کند ولو آقازاده ای از قریش باشد. مگر نشنیده ای سخن خدای تعالی را: «وقتی که در صور دمیده شود، نسبت ها منتفی است و از یکدیگر پرسش نمی کنند» به خدا قسم! فردا تو را سود نمی دهد مگر عمل صالحی که امروز پیش می فرستی.

او با اشاره به اینکه ایام‌ محرم و صفر و شهادت امام زین العابدین(ع) دوران مصائب و رنج های اهل‌بیت (ع) است، تاکیدکرد: ائمه اطهار(ع) رنج‌ها را تحمل کردند تا اسلام حفظ شود و مسیر نورانی توحید، نبوت، امامت و معاد حفظ شود، ائمه به اسارت رفتند و رنج‌ها متحمل شدند برای اینکه شعائر دینی را حفظ کنند.

امام جمعه خرم آباد یادآورشد: امام سجاد (ع) در احیا، حفظ و نگهداری این مسیر نورانی مجاهدت‌ های فراوان و عبرت آموزی را به عمل آوردند.دعای هفتم صحیفه سجادیه که در حوادث غم انگیز، پیش آمدهای دردناک و در هر غم و اندوهی خوانده می‌شود و از آن حد و اندازه از اهمیتی برخوردار است که امام هادی (ع) می‌فرماید: همه ائمه در گرفتاری‌ها، توطئه دشمنان، فقر و تنگ دستی، تنگناها و… این دعا را می‌خواندند.اگر بلایی نازل شد و بندگان خدا از دعا کردن خودداری کردند آن بلا طولانی می شود پس خواندن این دعا را جز برنامه‌های خود قرار دهیم، خواندن این دعا در مساجد، اماکن مذهبی، منزل و… برای رفع گرفتاری‌ها از جمله برچیده شدن ویروس منحوس کرونا توصیه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه همچنان ویروس کرونا در کشور و استان ما موجب ابتلاء و از دست دادن عزیزانمان می‌شود ،ادامه داد: رعایت اصول بهداشتی، فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، پرهیز از تجمعات غیر ضروری تا زنجیره این ویروس قطع شود مورد تاکید است.

حجت الاسلام شاهرخی  خاطر نشان کرد: ۱۴ شهریور ماه، سالروز شهادت آیت اله قدوسی دادستان کل انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۰ و شهادت سرتیپ وحید دستجردی رئیس کل شهربانی در سال ۱۳۶۰ به وسیله منافقین جنایتکار است که از خداوند متعال برای این شهدا مقامات متعالی را درخواست می کنیم.

او با اشاره به شهادت شهید ستوان رشید سپهوند گفت: شهادت یکی از فرزندان رشید لرستان، شهید ستوان «رشید سپهوند» که در مبارزه با ضد انقلاب در مرزهای بانه به درجه رفیع شهادت نائل شدند را به خانواده محترم ایشان، نیروی انتظامی و مردم شجاع و دلاور استان لرستان تبریک و تسلیت  عرض می‌گوئیم.

 امام جمعه خرم آباد گفت: روز شنبه ساعت ۱۰ صبح پیکر این شهید از مقر فرماندهی نیروی انتظامی تشییع خواهد شد برای این شهید عزیز مقامات متعالی را از خداوند متعال درخواست می کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان  با بیان اینکه در ۴۳ سال پیش در هفدهم شهریور سال ۵۷ ملت مقاوم و شجاع در روز ۱۷ شهریور و روزهای سخت، دشوار، استبداد و… مانند سدی آهنین در مقابل رژیم ضد اسلامی و ضد انسانی شاهنشاهی در میدانی که بعدها میدان شهدا نامگذاری شد ایستادند و هراسی به خود راه ندادند و در مقابله با زورگویان رژیم شاهنشاهی صدها نفر شهید و مجروح شدند گفت: روز ۱۷ شهریور ۱۳۵۷، که شهادت جمع زیادی از فرزندان این ملت است، فصل جدیدی از مبارزه با رژیم طاغوت را گشود و به دنبال آن با راهپیمایی‌های روزهای تاسوعا و عاشورا، صفوف مبارزان مستحکم‌تر شد تا در نهایت با فضل الهی، رهبری امام راحل و جانبازی و جانفشانی ملت مبارز ایران اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷، این مجاهدت‌ها به ثمر نشست از خداوند متعال برای همه شهیدان و شهدای ۱۷ شهریور مقامات متعالی را در خواست می کنیم و برای خانواده های آن ها صبر، شکیبایی و اجر بیکران را درخواست می نمایم.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دیداری که با رئیس جمهور و هیئت دولت داشتند توصیه‌های مهمی را فرمودند که یکی از این توصیه ها بسیار مهم این بود که اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دولت است ،عنوان  کرد: وقتی مردم به شما اعتماد کنند و به شما امید داشته باشند به کمک شما خواهند آمد، البته این اعتماد مقداری آسیب دیده است و راهکار رفع این آسیب این بوده که مسئولان، وزرا، معاونان وزرا، مدیران و… حرف و عملشان یکی باشد، اگر این امر صورت گیرد مردم به آنها اعتماد می‌کنند و این اعتماد آسیب دیده التیام پیدا می‌کند و فرمودند این نکته را به جدیت مراعات کنید.

او گفت: در استان لرستان با توجه به شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، اعتماد مردم استان لرستان آسیب دیده است، از این رو دولت سیزدهم در انتخاب مدیر و مدیرانش باید افرادی را انتخاب کند که بتوانند این آسیب به اعتماد مردم به عنوان سرمایه عمومی را ترمیم کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه با برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت این اعتماد التیام پیدا کند ، خاطرنشان کرد: البته این امر وظیفه همه کنشگران اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در داخل و بیرون از استان است و دولت را در این راستا یاری کنند.

حجت الاسلام شاهرخی اضافه کرد: من چند مورد از شیوه های بازسازی این اعتماد عمومی مردم را بیان می کنم؛ راهها و شیوه هایی که می تواند این سرمایه ارزشمند را برگرداند.

اوافزود: اولین شیوه این است که رئیس محترم جمهوری اسلامی، وزرا و معاونان آنها در قبال همه مردم مسئولیت دارند، از آنهایی که در مرکز هستند تا کسانی که در دورترین نقاط و مرزها هستند، گفت: یکی از راههای ترمیم این اعتماد عمومی این بوده که همه احساس کنند که کار ها و برنامه هایی که اجرا می شود؛ این برنامه‌ها نافع برای همه مردم و سودمند برای همه استان‌ها است.

شاهرخی ادامه داد:  این امر را در رفتار رئیس جمهور این روزها مشاهده می‌کنیم و در این فرصت کوتاه به دو استان سفر و از نزدیک مشکلات را می‌شنوند و طبیعتاً برنامه‌هایی برای حل مشکلات خواهند داشت

او عنوان کرد: دومین شیوه ترمیم اعتماد عمومی، عمل به وعده‌هایی است که داده شده است، برای اجرای این وعده‌ها طبیعتاً باید مدیران و کسانی در مسند امور قرار بگیرند که انقلابی و قوی برای برقراری عدالت اجتماعی باشند، مستحکم در برابر تبعیض‌ها بایستند، خدمت رسانی به همه اقشار مردم به خصوص محرومان در صدر برنامه این مدیران باشد، اهل کار و تلاش مضاعف و جهادی باشند تا در سایه نظام اسلامی شاهد بی عدالتی، ستم، فساد، ویژه خواری، تبعیض و رانت نباشیم، طبیعتاً چنین مدیرانی باید امین، شجاع، انقلابی، جهادی، با نشاط،پرانگیزه و… برای انجام کارها باشند، اهل پیگیری، دانا، توانا، متعهد، متخصص، صادق، مسئولیت پذیر، پر تحرک، خستگی ناپذیر، عدالت خواه و ضد فساد و اهل حضور در میدان و عرصه کار و تلاش باشند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بیان شیوه سوم گفت: مدیران، زندگی ساده و به دور از تجمل داشته باشند، مردم باید به کارگزاران اسلامی در قوای مختلف دسترسی داشته باشند و این امر در کنار حل مشکلات مردم باشد؛ اگر کسی زندگی ساده داشته باشد ولی به حل مشکلات مردم نپردازد این طبیعتا رهگشا نخواهد بود.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر چهارمین شیوه ای که می تواند سرمایه ارزشمند اعتماد عمومی را ترمیم کند تحول همراه با جهش در ساختار اداری کشور و استان لرستان ،تصریح  کرد: برنامه ریزی سنجیده و اقدام انقلابی مبتنی بر عقلانیت راه اعتماد سازی و بازسازی سرمایه اجتماعی است تا با پشتوانه حرکت نظام اسلامی رسیدن به آن اهداف متعالی میسر گردد.

او افزود: البته تمام این کارها برای این است که فرد و جامعه به قله‌های آرمانی و متعالی اسلامی نائل شوند، بنابراین دولت اسلامی و قوای سه گانه علاوه بر تأمین رفاه، آسایش و امنیت ظاهری زندگی مردم، باید در راستای گسترش تعمیق فرهنگ دینی، اخلاق اسلامی، آموزش و پرورش، ارتقاء رشد دینی و تقوای جامعه برنامه ریزی و اقدامات اساسی به عمل آورند از این رو با برنامه ریزی و اقدامات اساسی معارف قرآنی، اعتقادات اسلامی، احکام و اخلاق اسلامی باید به یک گفتمان عمومی در میان فرد و جامعه تبدیل شود، به شیوه‌های مختلف برای جریان سازی این گفتمان دینی و فرهنگی اقدام شود، همه سازمان‌ها به وظیفه خود عمل کنند، وظیفه وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف، حوزه هنری و زیر مجموعه ی این وزارت ها در استان ها خروجی فعالیت هایشان باید چنین باشد که مردم و جوانان ما به مبانی دینی هم از جهت اعتقادی و هم رفتاری پایبندی و التزام بیشتری پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه درلرستان   با بیان اینکه آمریکا به عنوان شیطان بزرگ، هیچ گاه نفع و سودی برای منطقه ما و در تاریخ کشورها نداشته است ، تاکید کرد: از وقتی که پیمان کمپ دیوید، پیمان اسلو، معامله قرن، برجام و عناوینی از این قبیل مطرح شده و هر قراردادی که یک طرف آن آمریکا و اسرائیل بوده، هیچ گاه نفعی برای طرف مقابل در پی نداشته است.

او بیان کرد: این روزها معامله قرن شکست خورد و رئیس جمهور فعلی آمریکا به دنبال طرحی به نام (صلح بلند مدت با فلسطینی‌ها) است، همه این طرح‌ها چون یک طرف آن شیطان بزرگ است، سودی به حال مردم فلسطین و محور مقاومت ندارد.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: همان طور که دیدیم ۲۰ سال پیش که افغانستان را اشغال کردند، مردم مسلمان این کشور را بیرحمانه کشتند، عروسی های آنها را به عزا تبدیل کردند، زیر ساخت‌ های این کشور را نابود کردند در شیوه خروجشان هم شیطنت مشاهده می‌شود، یعنی هم ورود و هم خروجشان همراه با شیطنت است و این عبرت است برای کسانی که هنوز به وعده‌های پوچ آمریکا و اروپا دل خوش کرده‌اند؛ اما با درایت مقام معظم رهبری و سیاستی که بر عزت، حکمت و مصلحت استوار است فرمودند که ما طرفدار ملت افغان هستیم، دولت‌ها می آیند و می‌روند، آنچه که باقی می‌ماند ملت افغانستان است، نوع رابطه ما با دولت‌ها به نوع رابطه آنها با ما بستگی دارد، اگر مسالمت آمیز بود رابطه ما هم مسالمت آمیز خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز