معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل:

پروژه های نیمه تمام کتابخانه ها در اولویت تخصیص اعتبار قرار می گیرند

۱۴۰۰/۰۶/۳۰ - ۱۰:۳۱:۳۳
کد خبر: ۱۲۳۶۳۶۷
پروژه های نیمه تمام کتابخانه ها در اولویت تخصیص اعتبار قرار می گیرند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: پروژه های نیمه تمام کتابخانه های استان در اولویت تخصیص اعتبار قرار می گیرند.

به گزارش برنا از اردبیل، بهروز ندایی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان تصریح کرد: لازم است پروژه های نیمه تمام کتابخانه ها شناسایی و معرفی شوند تا در اولویت تخصیص اعتبارات قرار گیرند.

وی با بیان اهمیت کتاب و کتابخوانی اظهارکرد: کتابخانه ها در واقع انتقال دهنده تجربیات گذشته به نسل حاضر و آینده هستند و با اقدامات انجام گرفته و فرهنگ سازی میزان مطالعه در استان و کشور افزایش یافته است.

معاون استاندار اردبیل با اشاره له نیاز اعتباری کتابخانه ها از محل نیم درصد شهرداری ها به این نهاد خواستار پیگیری در موعد تخصیص اعتبارات ملی به شهرداری ها برای واریز به کتابخانه ها شد.

ندایی بیان کرد: در راستای احداث و تجهیز کتابخانه ها مشارکت خیرین نیز انجام شده و لازم است این مشارکت ها بیش از پیش تقویت شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به تعطیلی بیشتر کتابخانه ها از اسفند ۹۸ به دلیل شیوع کرونا از اجرای برنامه ها به صورت مجازی خبر داد.

پروانه رضاقلی زاده افزود: در زمان تعطیلی وظیفه کتابداران ارایه خدمات کتابخانه ای به صورت مجازی  بود.

وی بیان کرد: درنیمه نخست سال جاری ۹۹ نشست کتابخوان ، ۱۷ نقدورونمایی  ، ۱۳ نشست کتابخوان تخصصی و پنج نمایشگاه آنلاین کتاب برگزار شده است.

رضاقلی زاده گفت: همچنین برنامه هایی چون محفل ادبی شمس عطار با همکاری و حضور  شعرا ، نوحه خوانان هر دو ماه یکبار برگزار می شود.

وی از افزایش تعداد اعضای کتابخانه به ۵۱ هزار و ۳۵۷ نفر در سالجاری خبر داد و تعداد اعضای کتابخانه ها در سال گذشته را ۴۹ هزار و ۷۲۳  عنوان کرد.

 

نظر شما