نشست مشترک استاندار اردبیل با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

تخصیص اعتبارات لازم برای توسعه شهرک‌های صنعتی استان اردبیل

۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۱۱:۴۴:۴۷
کد خبر: ۱۲۵۸۶۲۰
تخصیص اعتبارات لازم برای توسعه شهرک‌های صنعتی استان اردبیل
نشست مشترک استاندار اردبیل با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تخصیص اعتبارات لازم برای توسعه شهرک‌های صنعتی استان اردبیل

به گزارش خبر گزاری برنا از اردبیل، در نشست مشترک استاندار اردبیل با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تخصیص اعتبارات لازم برای توسعه شهرک‌های صنعتی استان اردبیل مورد توافق قرار گرفت.

محمد اهلی ۱۸آبان در تشریح  نشست مشترک استاندار اردبیل با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در این جلسه مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل و همچنین کمک به راه‌اندازی واحدهای راکد و حل مشکلات واحدهای تولیدی مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

وی افزود: اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل شماره 2 با پیش‌بینی هزینه‌کرد تا 500 میلیارد ریال، با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد در حال اجراست که ادامه اجرای آن نیاز به تزریق منابع ملی و استانی دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: تامین اعتبارات لازم از محل کمک‌های بلاعوض سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران برای تکمیل و بهره‌برداری از این مدول تا پایان سالجاری، از جمله دستاوردهای این سفر بود.

اهلی ادامه داد: از جمله مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل، موضوع احداث پست برق برای توسعه شهرک صنعتی اردبیل شماره 2 بود که در این نشست توافق شد این موضوع با همکاری وزارت نیرو، استانداری اردبیل و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مورد اجرا قرار گیرد.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، توسعه شهرک صنعتی اردبیل شماره 2 را با توجه به نزدیکی این شهرک به مرکز استان و همچنین با توجه به اینکه بیش از نیمی از مساحت کل شهرک‌های صنعتی استان اردبیل مختص به این شهرک صنعتی است، بسیار حائز اهمیت برشمرد و افزود: با توجه به اهمیت شهرک صنعتی اردبیل شماره 2 ، توسعه آن مورد تاکید معاون وزیر صمت و استاندار اردبیل قرار گرفت و مقرر گردید عملیات آماده سازی زیرساخت‌های توسعه آن با استفاده از منابع ملی و استانی هرچه سریعتر آغاز شود.

وی کمک به توسعه و اجرای زیرساختها در سایر شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و همچنین برنامه ریزی برای بازفعال سازی واحدهای راکد از طریق وزارت صمت را از دیگر موارد مطرح شده در این نشست برشمرد و افزود: در این جلسه توافق گردید تا با استفاده از اعتبارات ملی و استانی، زیرساخت‌های مناسب در شهرک‌های صنعتی فراهم شود تا شاهد تداوم حضور سرمایه گذاران در استان اردبیل باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل یادآور شد: در جریان هشتمین سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت به استان اردبیل، مصوبات بسیار ارزشمندی برای توسعه و آبادانی شهرک‌های صنعتی به امضا رسیده است که یقیناً اجرای آن باعث رونق تولید و صنعت استان خواهد شد.

 

نظر شما