آخرین و جدید ترین آمار کرونایی استان اردبیل تا ۱۹ آبان ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۸/۱۹ - ۱۴:۰۶:۰۷
کد خبر: ۱۲۵۹۳۱۴
آخرین و جدید ترین آمار کرونایی استان اردبیل تا ۱۹ آبان ۱۴۰۰
آخرین و جدید ترین آمار کرونایی استان اردبیل تا 19 آبان ماه 1400

به گزارش خبر گزاری برنا از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به وضعیت و آمار کرونایی در استان اردبیل، گفت: در شبانه‌روز گذشته، ۳۷ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند که تعداد بیماران بستری به ۱۸۷ نفر رسید.

او افزود: در این مدت خوشبختانه ۳۵ بیمار با بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند و ۹۵ بیمار نیز به‌صورت سرپایی تحت نظر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: ۴۳ بیمار مبتلا به کرونا در شرایط نامساعد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و متاسفانه ۵ بیمار کرونایی نیز در شبانه‌روز گذشته فوت کرده است.

حبیب زاده با اشاره به تزریق بیش از یک‌میلیون و ۵۰۸ هزار و ۴۵۳ دُز واکسن کرونا در استان اردبیل، تصریح کرد: ۸۶۲ هزار و ۵۱۰ دُز مربوط به مرحله اول و ۶۴۲ هزار و ۲۴۶ دُز نیز مربوط به مرحله دوم واکسیناسیون بر علیه کرونا است.

او تاکید کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن تنها راه کنترل و کاهش این بیماری است و افرادی که تاکنون اقدام به تزریق واکسن نکرده‌اند سریعا جهت دریافت واکسن به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: براساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان مشگین شهر در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، گرمی و بیله سوار در وضعیت زرد و شهرستان‌های خلخال، نمین، کوثر، سرعین، نیر و اصلاندوز در وضعیت آبی قرار دارند.

 

نظر شما