سامانه بارشی از بامداد سه شنبه وارد آسمان کردستان می شود

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۱۱:۵۸:۱۰
کد خبر: ۱۲۶۱۳۹۴
سامانه بارشی از بامداد سه شنبه وارد آسمان کردستان می شود
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: سامانه بارشی جدیدی از بامداد سه شنبه وارد استان می شود و مناطق مختلف کردستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ علی پناهی اظهار داشت: این سامانه جدید، در مناطق جنوبی استان همچون شهرهای کامیاران، سنندج، دهگلان، قروه و دیواندره سبب بارش باران و در ارتقاعات و گردنه‌ها بارش برف و کولاک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قسمت عمده بارش‌ها از صبح تا بعدازظهر روز سه شنبه اتفاق می افتد، افزود: براساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی، مقدار بارش‌های این سامانه زیاد نیست و به صورت میانگین حدود پنج تا هفت میلی متر بارش پیش بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از روز چهارشنبه تا پایان هفته هوای استان پایدار است اما دمای هوا در حدود پنج الی شش درجه کاهش می یابد.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته بیجار با دمای منفی هشت درجه سردترین و سلین با دمای ۱۹.۴ درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج بین منفی یک و ۱۵ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

پناهی یادآور شد: میانگین حداقل دمای استان در شبانه روز گذشته منفی ۲ و حداکثر آن ۱۰ درجه سانتی‌گراد بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز