یکی از نقش‌آفرینان اصلی در گام دوم انقلاب بسیجیان هستند

۱۴۰۰/۰۹/۰۳ - ۱۱:۵۵:۴۰
کد خبر: ۱۲۶۵۵۰۰
یکی از نقش‌آفرینان اصلی در گام دوم انقلاب بسیجیان هستند
معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران ، امروز یکی از نقش‌آفرینان اصلی در گام دوم انقلاب بسیجیان هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، سرتیپ پاسدار حسین محبی معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران در همایش بسیجیان در سالن رضازاده اردبیل گفت: بسیج تلاش می‌کند تا تمدن نوین اسلامی را محقق کند و در گام دوم انقلاب نیز با خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی نقش اصلی خود را ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بسیج در عرصه جغرافیایی نیز با صدور آرمان‌های خود به جهان وارد عمل شده است، تصریح کرد: از بسیج انتظار می‌رود همان طور که در گام اول انقلاب سرافرازانه نقش مثبت و تأثیرگذار خود را ایفا کرد، در گام دوم نیز سلحشورانه وارد شده و کشور را بیمه کند.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران نقش بسیج در گام اول انقلاب را تثبیت نظام جمهوری اسلامی، مبارزه با گروهک‌های ضد انقلاب و ایجاد ثبات در کشور اعلام کرد و گفت: حضور مؤثر در دفاع مقدس و دفع تجاوز دشمن، حفظ تمامیت ارضی، ایجاد مقاومت مردمی و صدور انقلاب به جهان از افتخارات بسیج است.

محبی افزود: در هیچ عملیاتی نبود که بسیج در آن حضور نداشته باشد به طوری که بیشترین شهدای دفاع مقدس از قشر بسیج، بیشترین شهدای روحانی از قشر بسیج و بیشترین جان بر کفان نظام نیز بسیجیان بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: نقش بسیج در دفاع مقدس به اینجا ختم نشد و بعد از آن نیز با پشتیبانی از دولت‌های متعدد به روش‌های مختلف در سازندگی کشور عمل کرده و در رفع محرومیت از نقاط مختلف کشور از سایر ارگان‌ها پیشی گرفت.

محبی نقش بسیج در دفع فتنه‌های مختلف کشور به ویژه فتنه سال ۸۸ را مؤثر و ماندگار توصیف کرد و ادامه داد: نقش بسیج در دفاع از حرم و حریم اهل بیت، اعتلای فرهنگ دینی و اخلاقی جامعه با امر به معروف و نهی از منکر بر همگان عیان است.

وی با اشاره به اینکه بسیج با اقدامات خود دشمنان را به عکس‌العمل واداشت، اضافه کرد: گر چه دشمن سعی در خراب کردن، توهین و تحقیر چهره بسیجی است اما بسیجیان با نقش ارزنده خود در ۴۰ سال گذشته تمام توطئه‌ها را خنثی کردند.

محبی با بیان اینکه بسیج در گام دوم انقلاب خود را بازخوانی و بازآفرینی کرده و در تنظیم سند اعتلا و تصویب آن اقدامات بزرگی انجام داده است، بیان کرد: نقش بسیج در جهانی کردن انقلاب اسلامی نیز عیان است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: گر چه دشمن سعی در وارونه نشان دادن واقعیت‌های نظام جمهوری اسلامی و انقلاب دارد اما بسیج با ورود در عرصه‌های متعدد علمی، اقتصادی و سازندگی ثابت کرد که راه علاج کشور نگاه به بیرون نیست و می‌توان با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی مشکلات موجود در کشور را حل کرد.

محبی تصریح کرد: ما معتقدیم مشکلات یک شبه حل نمی‌شود اما اینکه عده‌ای تلاش دارند تا با تکیه کردن بر توان بیرونی و نگاه به نیروهای خارجی این مشکلات را حل کنند، اشتباه محض است و نباید منتظر بیگانگان بود.

وی تلاش برای تحقق جهاد کبیر را از دیگر اقدامات و مأموریت‌های بسیج اعلام کرد و گفت: مردم ایران باید بدانند عدم پیروی از دشمن و جریانات وابسته به آنان همان جهاد کبیر است و لازم است با همراهی بسیج این توطئه را نیز خنثی کنند.

محبی سومین اقدام بسیج در اعتلای کشور را جهاد علمی دانست و افزود: بسیج علاوه بر اینکه خود را به سلاح علم مجهز کند، باید زمینه اعتلای علم و دانش برای رشد جوانان را نیز فراهم کرده و با بی‌نیازی به بیگانگان بتوانیم از سد مشکلات عبور کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۴ درصد جمعیت کشور جوانان هستند، خاطر نشان کرد: با تکیه بر این نیروها و ظرفیت‌های بومی می‌توان با اعتلای علمی کشور را به پیش برد.

محبی مبارزه با فساد و شناسایی زمینه‌های فساد اداری و اقتصادی در کشور را از دیگر وظایف بسیج برشمرد و اضافه کرد: بسیجیان به عنوان ضابطان قضائی باید در این راستا نیز به درستی عمل کنند و اجازه ندهند خادمان خائنان معرفی شده و خائنان جایگاه خادمان را بگیرند.

وی بیان کرد: مبارزه و مقابله با تحریف از دیگر اقدامات بسیج در مقابل دشمنان است به گونه‌ای که دشمن امروز می‌خواهد با القا برخی تفکرات خود نظام گذشته را موجه جلوه داده و نظام جمهوری اسلامی را حقیر کند که بسیج می‌تواند با تبیین آگاهانه و روشنگری مؤثر این تفکرات غلط را از ذهن جوانان بزداید.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران اقدامات اقتصادی، جهادی و سازندگی بسیج را در عرصه‌های متعدد یادآور شد و ادامه داد: بسیج با ورود به صحنه سدسازی، پل‌سازی و جاده‌سازی در عمران کشور و تقویت چهره اقتصادی ایران مؤثر عمل کرده و در گام دوم انقلاب نیز با چنین روحیه‌ای نفوذ دشمنان و نقشه‌های آنها را بی‌تأثیر خواهد کرد.

 

نظر شما