ظرفیت پذیرش ۱۰۰ هزار زائر اربعین در تمرچین فراهم شود

۱۴۰۱/۰۶/۲۰ - ۰۸:۵۷:۵۸
کد خبر: ۱۳۷۵۷۶۰
ظرفیت پذیرش ۱۰۰ هزار زائر اربعین در تمرچین فراهم شود
استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر آمادگی همه بخش‌ها جهت توسعه خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی، گفت: مرز تمرچین باید آمادگی و ظرفیت پذیرش ۱۰۰ هزار زائر را در برگشت از زیارت اربعین داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان در جلسه قرارگاه اربعین حسینی در مرز تمرچین پیرانشهر افزود: به احتمال زیاد چندین برابر زواری که مرز تمرچین را برای تشرف به کربلا انتخاب کرده بودند، در بازگشت از این مرز تردد خواهند کرد که آمادگی برای پذیرش آنها بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه جهت افزایش ظرفیت پذیرایی و حمل و نقل، چند ایستگاه در نظر گرفته می شود، خاطرنشان کرد: زمینه اعزام اتوبوس‌ها از مرز تمرچین به استان هایی نظیر زنجان و آذربایجان شرقی با تلاش ویژه اداره کل راهداری و حمل و  نقل جاده‌ای فراهم می شود.

معتمدیان با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در روزهای گذشته برای توسعه خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی، اضافه کرد: امسال اولین تجربه را در این خصوص داشتیم و به بهترین نحو، امنیت زائران به عنوان اولویت اول تامین شد.

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ مشکل و حاشیه ای طی روزهای گذشته در مسیر داخلی تا مرز تمرچین و پس از عبور از آن در خاک عراق وجود نداشته، افزود: در مسیرهای منتهی به عتبات عالیات، استقبال بسیار خوبی را از سوی مردم عراق شاهد بودیم و اقدامات بی نظیری از سوی مردم در آن مناطق انجام شد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین تاکید کرد: در صدد هستیم ظرفیت خروج از مرز تمرچین را به ۵۰ هزار نفر افزایش دهیم که در آن صورت، پذیرای زوار بیشتری به سمت کربلای معلی خواهیم بود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز