برنامه ریزی برای توسعه گردشگری روستایی در ۴۴ روستای لرستان

۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۱۰:۵۶:۱۱
کد خبر: ۱۴۴۷۴۸۹
برنامه ریزی برای توسعه گردشگری روستایی در ۴۴ روستای لرستان
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری روستایی و مردم‌شناسی در ۴۴ روستای استان خبر داد.

به‌ گزارش خبرگزاری برنا از  لرستان؛  عطا حسن‌پور امروز در گفت وگو با رسانه ها ضمن بیان خبر فوق، اظهار کرد: ۵۰۰ روستای هدف گردشگری در سطح کشور تعریف شده‌اند که از این تعداد ۱۲ روستا برای لرستان مصوب شده اما با توجه به مواهب متعدد طبیعی و شاخص‌های گردشگری استان لرستان، ۴۴ روستا دارای این ظرفیت هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: با توجه به اینکه روستاهای هدف گردشگری نیازمند زیرساخت های لازم برای حضور گردشگران هستند با پیگری های انجام شده و تفاهم با بنیاد مسکن مقرر شد زیرساخت های لازم در این روستاها احداث تا شاخص‌های لازم گردشگری در این روستاها ایجاد شود.


وی افزود: به همین منظور گازرسانی، ایجاد راه دسترسی و زیر ساخت‌های اینترنتی این روستاها در دست اقدام است و اکنون بر اساس آخرین آمار بنیاد مسکن و شرکت گاز، عملیات گازرسانی بیش از ۸۰ درصد این روستاها انجام شده و مابقی نیز در حال تکمیل هستند.
حسن‌پور گفت: وجود دریاچه ها، آبشار، دشت‌های حاصل‌خیز، تالاب‌ها و کوه‌های سر به فلک کشیده پوشیده از درخت و گیاهان، در کنار روستاهای لرستان، ضرورت توجه به گردشگری روستایی در این منطقه را فراهم کرده است.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز