استاندار قزوین:

انتقال خون یکی از فعال‌ترین نهادهای مدیریت بحران است

۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۳:۵۲:۰۷
کد خبر: ۳۸۳۵۶۸
انتقال خون یکی از فعال‌ترین نهادهای مدیریت بحران است
همتی: مراکز انتقال خون یکی از فعال‌ترین نهادهای مدیریت بحران هستند که در امداد رسانی و نجات جان مصدومان نقش بی‌بدیلی ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، در آستانه سال نو مدیرکل و جمعی از مسئولان انتقال خون استان با حضور در استانداری با استاندار قزوین دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار فریدون همتی استاندار قزوین با تاکید بر نقش و جایگاه سازمان انتقال خون در حوزه سلامت تصریح کرد: در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه، مراکز انتقال خون یکی از فعال‌ترین نهادهای مدیریت بحران هستند که در امداد رسانی و نجات جان مصدومان نقش بی‌بدیلی ایفا می‌کنند.

IMG_0050b

فریدون همتی ماموریت سازمان انتقال خون را حیاتی، مهم و توجه به کیفیت و کمیت در آن را غیر قابل اغماض ذکر کرد و با تشکر از کارکنان این سازمان افزود: علاقه و اشتیاق کارکنان  سازمان انتقال خون در خدمت و نجات جان بیماران ستودنی است و کار در این سازمان نیازمند روحیه دگردوستی و عشق به همنوعان است.

در ابتدای جلسه دکتر محمد حسین برادران ضمن ارائه گزارشی به تشریح اهمیت و ماموریت های سازمان انتقال خون پرداخت و اظهار کرد: با توجه به عدم وجود جایگزین مناسب برای خون و محدود بودن مدت زمان نگهداری خون و فرآورده‌های خونی و نیز همیشگی بودن نیاز به خون وفرآورده‌های آن؛ اهداء خون از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

IMG_0047b

مدیر کل انتقال خون استان با بیان اینکه انتقال خون قزوین جزو استانهای برتر در تولید خون سالم در کشور است و مرجع علمی و اجرایی بسیاری از استانهای کشور است، تصریح کرد این اداره کل در بازرسی خارجی اخیر بدون کوچک ترین عدم انطباق موفق به تمدید دو ساله مجوز ارسال پلاسما به شرکت های داروسازی شد.

برادران در ادامه مسایل و مشکلات ساختمان انتقال خون قزوین و تاکستان را مطرح کرد و افزود: حدود 250 دستگاه تجهیز فنی هم در این اداره کل موجود است که اکثرا گران قیمت اند و هزینه های نگهداری و تعمیرات سنگینی دارند. 

وی خواستار همکاری و مساعدت استانداری برای توسعه مناسب زیرساخت های ساختمانی و تجهیزاتی انتقال خون استان شد.

مدیر کل انتقال خون استان در پایان برنامه های سال آینده این اداره کل را تشریح کرد و گفت: افتتاح اولین سامانه سیار استاندارد کشور در استان قزوین، راه اندازی واحد پلاسمافرزیس تولیدی و افتتاح تنها آزمایشگاه سرولوژی اختصاصی استان در اداره کل انتقال خون قزوین از مهمترین برنامه های سال آینده این اداره کل است.

در پایان استاندار قزوین برای توسعه زیرساخت ها و رفع مشکلات انتقال خون استان قول مساعد داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز