مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم خبر داد:

شناسایی بالغ بر ۵۰۰ بیمار مبتلا به دیابت در قشم

۱۳۹۵/۰۲/۱۲ - ۰۹:۳۲:۳۹
کد خبر: ۳۹۹۲۰۷
شناسایی بالغ بر ۵۰۰ بیمار مبتلا به دیابت در قشم
رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم با اشاره به آغاز طرح غربالگری دیابت دراین شهرستان، از شناسایی افزون بر 500 نفر از مبتلایان به این بیماری پیشاز آغاز مراحل اجرایی این طرح خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محمدرضا دولت آبادی در حاشیه آئین صبحگاه سلامت که به مناسبت هفته سلامت در مدرسه دخترانه تربیت برگزار  گردید. افزود: در این زمینه مرکز تخصصی شناسایی دیابت نیز از اسفند سال گذشته خدمات رسانی خود را آغازکرده است و به زودی به صورت رسمی به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم برنامه های جامعی برای پیشگیری و کنترل این بیماری در دست اجرا دارد، گفت: در دولت تدبیر و امید جایگاه حوزه بهداشت و سلامت از اولویت 10 به اولویت نخست تبدیل شد و باید این سیاست دنبال وتقویت شود.

وی با اشاره به خدمات ویژه دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان روستایی، اظهار کرد: در این چارچوب روستائیان قشم می توانند با هزینه ای کمتر از پنج هزار ریال از خدمات مراکز درمانی روستاها برای شناسایی بیماری دیابت بهره ببرند.

دولت آبادی بیماری دیابت را آتش زیر خاکستر تعبیر و آن را شایع ترین عامل نقص عضو و کوری دانست و تاکید کرد: این در حالی است که به راحتی می توان این بیماری را شناسایی و تحت کنترل داشت.

وی ادامه داد: به همین منظور تلاش داریم از ظرفیت آموزش و پرورش برای اطلاع رسانی در خصوص اینگونه بیماری ها بهره ببریم تا در نهایت به جامعه ای سالم در حوزه های مختلف جسمی و روانی دست یابیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم، دانش آموزان را سفیران سلامت در خانواده ها نامید و گفت: بی شک استفاده از ظرفیت این قشر می تواند منجر به انتقال دانش های جدید در خصوص شناسایی و پیشگیری از بیماری ها شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز