آیت الله سیدان:

بازسازی اعتاب مقدسه، بازسازی جامعه اسلامی است

۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۱۵:۵۷:۰۳
کد خبر: ۵۰۵۹۵۸
جلسه دیدار رئیس ستاد استان به همراه هیأت همراه با حضرت آیت‌الله سیدان استاد عالی حوزه‌های علمیه، در محل بیت معظم له برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، در این دیدار رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در سال جاری و هم چنین پروژه های دردست تکمیل این ستاد اظهارداشت: حضور نیروهای بسیجی، متدین و بااخلاص در دستگاه اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات چه در سطح استان و چه در تک تک شهرستان ها سبب شده تا معنویت چاشنی کار و تلاش این عزیزان شود و متبرع بودن نیروهای ستاد نشانه این معنویت سرشار و عمیق است.

جعفر دهنوی افزود: ازجمله اعزام 25 نیروی جهادی به نجف اشرف برای کار در پروژه های دردست ساخت آستان منوره علوی یکی از مصادیق استقبال جوانان و نیروهای متبرع بسیجی از بازسازی اعتاب مقدسه است.

 جعفر دهنوی خاطرنشان کرد: کربلای معلی شاهد یکی از دقیق ترین و پیچیده ترین عملیات های مهندسی و عمرانی هستند؛ چرا که پروژه ترفیع هشت متری گنبد منور امام حسین (علیه السلام) سازه ای به وزن 200 تن را برمجموع بار کنونی وارد بر ستون های پیرامونی فضای ضریح مطهر حضرت اضافه می نماید و از این جهت، طرح نازک کردن ستون ها و ایجاد فضا برای زائران درعین افزایش بار سازه، تبدیل به یکی از پیچیده ترین و تخصصی ترین عملیات های مهندسی عمران شده است.

وی ادامه داد: در کنار این عملیات عظیم، پروژه صحن عقیله بنی هاشم (سلام الله علیها) نیز در دست ساخت است که در صورت تکمیل، فضای منتسب به حضرت زینب (سلام الله علیها)، خیمه گاه و تل زینبیه در این صحن جای خواهد گرفت. این امر، یک فضای آرام و مطمئن را برای زائرینی فراهم می کند که دل در گرو بی بی دوعالم و مجاهدت های این بانوی فداکار و بصیر دارند و به دنبال زیارت این اماکن مقدسه هستند.

 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، کاظمین را محل تجمیع عشق و ارادت خراسانی ها خواند و تصریح کرد: حرمین امامین جوادین در کاظمین که خراسانی ها به عنوان مجاوران امام هشتم (علیه السلام) حضور پررنگ تری در این عتبه مقدسه دارند، به زودی شاهد تحویل و نصب چهار درب از مجموع درب های مطهر فضای پیرامونی ضریح و حرم مطهر خواهد بود که ان شاء الله امیدواریم این پروژه با حضور علمای امت انجام شود تا برکت روح بلند این اعزّه، هرچه بیشتر باعث متبرک شدن کار گردد.

وی تاکید کرد: در سامرا، فضای داخلی حرم آماده بهره برداری نهایی است و تقریبا میتوان گفت که پروژه های مربوط به این بخش تکمیل شده اند و هم چنین ایوان های این عتبه شریفه در امتداد ایوان باب المراد که سال گذشته پس از گذراندن دوره مرمت و احیا به روی زوار بازگشایی شد، درحال آماده شدن هستند و امیدواریم در آتیه نزدیک به همراه ضریح نورانی این اولیای الهی نقشی در رفاه حال زائران و عاشقان آن حضرت داشته باشد.

   در ادامه این مراسم، حضرت آیت الله سیدان استاد عالی حوزه های علمیه ضمن تقدیر و تشکر از مجاهدت های فرزندان ملت ولایتمدار و متدین ایران در ستاد بازسازی عتبات عالیات و آرزوی توفیقات روزافزون فرمودند: اساس بقای مکتب اهل البیت (علیهم السلام) مبتنی بر چندپایه است؛ نخست اقامه مرجعیت دینی که تبلور آن در کسب علم و معرفت در حوزه احادیث و روایات اولیای الهی است و دوم حفاظت و پاسداری از اعتاب مقدسه و شعائر زنده و جاودانه ای که با ورق زدن تاریخ، آن اماکن متناظر با اسماء و القاب نورانی ائمه اطهار (علیهم السلام) در ذهن ها باقی مانده است. زیارت رفتن ها و عرض ادب کردن ها تجدید عهدی است که دوستان مکتب با پیشوایان معلمان نهضت می کنند و این معرفت باعث رشد و تعالی خود افراد می شود؛ از این رو، سازندگی اعتاب مقدسه سازندگی جوامع اسلامی است.

ایشان افزودند: در روایتی مشهور آمده است که روزی اهل بیت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به زیارت حضرت آمدند. دیدار عزیزان، خوشحالی وافری را بر نبی مکرم اسلام عارض کرد اما این وضع دیری نپایید و حضرت بلافاصله شروع به ناله و زاری کردند. در روایت آمده که پیش از همه، امام حسین (علیه السلام) از ایشان دلیل این اندوه شدید و ناگهانی را سوال کرد و پیغمبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) در جواب حضرت فرمودند که جبرئیل همین الان به من خبر داد که هریک از افراد حاضر در این جمع، در دوران های متفاوت یک به یک به شهادت خواهند رسید اما غربت و مظلومیت آنان همیشگی نیست و جمعی از محبین اولیای الهی مرقدهایی برای مزار آنان می سازند و آن ها را گرامی می دارند. آن گاه پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) به حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) فرمودند ای حسین! بدان که من خود شفیع آنان در روز قیامت خواهم بود، آن ها از کنار حوض کوثر بامن وارد بهشت می شوند و در آن جا هم نشین من خواهند بود.

 آیت الله سیدان در انتها بیان داشتند: ائمه اطهار در عاطفه و احساس فوق انسان های عادی هستند و همانطور که اگر به فردی محبتی شود، او درصدد جبران آن محبت برمی آید، اهل بیت (علیهم السلام) نیز با کرامت خاص خود به محبت ها و بذل توجه، وقت و سرمایه ها ولو اندک هم باشد، برکت و اجر عظیم عطا می کنند. امیدواریم که خداوند متعال ثواب خدمت در درگاه ائمه اطهار را شامل حال همه شما بگرداند و در روز جزا همه ما را مورد شفاعت پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) قرار بدهد.

شایان ذکر است که در انتهای این دیدار، یکی از تألیفات نفیس آیت الله سیدان همراه با توقیع مبارک معظم له به هیئت همراه رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی تقدیم شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز