عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در سال ۹۵

تولیدات کشاورزی استان تهران به ۷/۵ میلیون تن درسال۹۵ رسید

۱۳۹۶/۰۲/۰۸ - ۰۸:۴۴:۰۶
کد خبر: ۵۵۰۲۷۲
تولیدات کشاورزی استان تهران به ۷/۵ میلیون تن درسال۹۵ رسید
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به کسب 5 رتبه برترکشوری درحوزه کشاورزی در سال 95 اظهار داشت:17 درصد اشتغال استان با اشتغال زایی 5هزار نفر مربوط به حوزه کشاورزی است.

 به گزارش خبر گزاری برنا در استان تهران ،علی اشرف منصوری با اشاره به نقش پراهمیت کشاورزی به عنوان یکی از اصلی ترین مسیرهای اقتصاد مقاومتی در کشور اظهار داشت: استان تهران توانسته با اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی و باتوجه به ظرفیت های کشاورزی استان تهران دربخش های مختلف دام ، طیور، آبزیان ، باغی و زراعی ، تولیدات کشاورزی استان تهران به 7/5 میلیون تن درسال95 رسید که این میزان معادل 5 درصد تولیدات کشور است.

 

وی ادامه داد : استان تهران علی رغم محدودیت منابع آبی و عرصه کم ازتولیدات بیشتری درمقایسه با سایر استان ها برخوردار است.

 

منصوری درخصوص جایگاه کشاورزی استان تهران در بین سایر استانهای کشور گفت: استان تهران درتولید 11محصول کشاورزی رتبه اول تا سوم کشوررا دارد؛  در تولید تخم مرغ ، محصولات سبزی و صیفی گلخانه ای،خیارگلخانه ای، قارچ، گیلاس و گل شاخه بریده مقام نخست کشور،درتولید شیرخام و ماهیان زینتی رتبه دوم درکشور  و در تولید جوجه یک روزه ،سیب درختی و تولید محصولات علوفه ای به خصوص ذرت علوفه ای مقام سومکشوری را داراست.

 

وی با بیان اینکه استان تهران یکی از قطب های اقتصادی صادراتی کشورنیز به شمار می رود، افزود: استان تهران به عنوان بارانداز محصولاتکشاورزی و صنعتی کشور مطرح است و این موضوع باعث شده است تا استان تهران از قابلیت صادرات بیشتری نست به سایر استان ها برخوردار باشد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان تهران درمورد موضوع اقتصاد مقاومتینیز گفت: اولین حوزه ای که بعد از ابلاغ برنامه های اقتصاد مقاومتی وتشکیل ستاد استان، برنامه هایش تصویب شد کشاورزی استان تهران بود که 11محور برای اجرای این برنامه در بخش کشاورزی به تصویب رسید وبلافاصله مورد اجرا قرار گرفت.

 

*جهاد کشاورزی استان تهران درسال 95 موفق به کسب 5 رتبه برتر کشوری شد

 

منصوری درمورد دستاوردهای اجرای این برنامه عنوان کرد: جهاد کشاورزی استان تهران با رصدفعالیت روزانه درکنار الطاف الهی ،تلاش همکاران وهمراهی کشاورزان به 5 رتبه برتر کشاورزی در کشور دست یافت.

 

وی افزود: کسب رتبه های برتر کشوری در اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار ، توسعه واحدهای گلخانه ای ،بازسازی و نوسازی گلخانه های سنتی،جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی و نیز درجذب منابع مکانیزاسیون ازتوفیقات این سازمان در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در سال 95 بود.

 

منصوری تصریح کرد: جهاد کشاورزی استان تهران در اجرای سامانه های نوین آبیاری درسال گذشته با اختلاف چشمگیر درصدر استان های کشورقرار گرفت و جایگاه اول کشوری را به دست آورد ؛ به این ترتیب این سازمان توانست درسال95 با 220 درصد عملکرد نسبت به برنامه ابلاغی در صدراستان های کشور قرار گیرد.

 

وی ادامه داد : استان تهران از ابتدای سال جاری تا نیمه اسفند ماه با ایجاد۲۰۵هکتار گلخانه و با رشد بیش از دوبرابر نسبت به هدف گذاری وپرداخت تسهیلات بانکی به مبلغ ۷۶۳میلیارد ریال موفق به اخذ رتبه یک کشوری درقیاس با سایر استان های کشور شده است.

 

رییس سازمان جهادکشاورزی استان تهران با اشاره به کسب رتبه نخست کشوری در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی گفت: بانک کشاورزی استان تهران ، جهاد کشاورزی استان را درجایگاه اول کشور در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی و دررتبه دوم  جذب منابع تسهیلاتی بنگاه های کوچک ومتوسط دانست.

 

وی افزود: در رتبه بندی وضعیت جذب تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون سال جاری کل کشور ، جهاد کشاورزی استان تهران با جذب  ۲2۰ میلیون ریال نسبت به سهمیه استان (به میزان131500میلیون ریال) با ۱۵۸ درصدرتبه یک کشوری قرار دارد.

 

منصوری در بخش دیگری از سخنانش به برنامه تولیدنهال اشاره کرد و گفت: علی رغم برنامه تولید 200هزار اصله نهال درسال 95، استان تهران با تولیدیک میلیون و 200 هزار اصله نهال مثمر انواع درختان هسته دار و دانه دارموفق به رشد 600 درصدی نسبت به برنامه پیش بینی شده خود شد. 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ایجاد اشتغال در استان تهران دربخش کشاورزی را حدود 500 هزار نفر اعلام و عنوان کرد : 60هزار بهره بردار اصلی در کشاورزی استان مشغول به فعالیت هستند که با احتساب کارگران و افرادی که به طور غیرمستقیم با این بهره برداران کار می کنند ، 500هزارنفر درحوزه کشاورزی استان شاغل هستند.

 

وی تصریح کرد : باتوجه به ایجاد 500هزار شغل در بخش های مختلف کشاورزی ازجمله باغبانی، زراعت ، صنایع تبدیلی و... دراستان تهران، 17درصد اشتغال استان مربوط به حوزه کشاورزی است.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در مورد سیاست های این سازمان عنوان کرد: درحال حاضر به دلیل مزایای گلخانه ها از جمله بهره وری آب و ایجاد اشتغال و افزایش تولید به دنبال توسعه گلخانه ها با هدف توسعه صادرات در این بخش هستیم .

 

وی افزود: هم چنین فرآوری محصولات باغی و گلخانه ای و دامی ، افزایش سرعت تجهیز اراضی به سامانه های نوین آبیاری و ارتقای دانش و ورود تکنولوژی های جدید از سایر کشورها در جهت تقویت کشاورزی از سایر سیاست های سازمان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز